23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
12.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Udbud af Bustransport til Forsvaret


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

761213-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Persontransport, ikke rutekørsel – Udbud af Bustransport til Forsvaret
OJ S 242/2024 12/12/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail fmi-sd-la107@mil.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af Bustransport til Forsvaret
Beskrivelse Aftalen vedrører levering af Tjenesteydelser bestående af bustransport til Forsvaret. Forsvaret har til hensigt at anvende Tjenesteydelserne til at transportere Forsvarets personale, når Forsvarets egne busser ikke selv kan stå for transporten. Det overordnede formål med denne Aftale er at give Forsvaret adgang til civil buskørselskapacitet til kørsel af Forsvarets personel mellem forskellige destinationer i Danmark samt kørsel til, fra og mellem destinationer i EU, UK og EØS landene. Der er kørsler med blandt andet, men ikke begrænset til: • Soldater med eller uden fuld udrustning. • Musikkorps med tilhørende instrumenter. • VIP både ind- og udenlandske. • Kontorpersonel. • Allierede samarbejdspartnere i forbindelse med besøg i Danmark. Kørslernes længde spænder bredt. Det kan være alt fra ganske få kilometer, til dækkende Danmark fra nord til syd og/eller øst til vest samt til/fra og i EU, UK og EØS landene. Nogle ture er tur/retur, andre er enkelt ture. Hvert år afholdes arrangementer, som kræver busser med kørsel til og fra arrangementet samt ”shuttle busser” indenfor et angivet område. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 leverandører (3 parallelle rammeaftaler). Efter de parallelle rammeaftalers indgåelse, vil tildelingen af ordre ske som direkte tildeling efter en kaskademodel, hvorved der vil ske tildeling til leverandør 1, som i forbindelse med udbuddet har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, medmindre køberen er berettiget til at tildele til leverandør 2 eller leverandør 3. Se mere herom i Rammeaftalens punkt 3.4 og Bilag 2 til udbudsbetingelserne. Det bør imidlertid bemærkes, at leverandør 1 forventes at kunne levere og dække Forsvarets behov for bustransport, hvorfor bustransporten forventeligt kun i særlige tilfælde vil blive tildelt til leverandør 2 eller leverandør 3.
Identifikator for proceduren e7e5e3e7-5f46-4926-a71e-332ee7cb5b54
Intern ID 2023/015174
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Det bemærkes, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af relationen mellem tilbudsgiveren og de(n) enhed/enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. I så fald skal tilbudsgiver sikre sig, at et ESPD fra de(n) enhed(er), som tilbudsgiver baserer sig på, fremsendes sammen med tilbudsgivers eget ESPD. Denne/disse enhed(er)s ESPD skal indeholde tilsvarende oplysninger. En tilbudsgiver må kun afgive ét tilbud. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal denne på opfordring afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at denne kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation kan FMI ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet i betragtning. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der kan anvendes som erklæring for denne juridiske forpligtelse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 60100000   Vejtransport, 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Bustransporterne vil finde sted mellem forskellige destinationer i Danmark samt kørsel til, fra og mellem destinationer i EU, UK og EØS landene.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 120 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver skal i overensstemmelse med udbudslovens § 134a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Det skal understreges, at de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 derimod ikke finder anvendelse i udbuddet, uagtet at teksten i afsnittet "Udelukkelsesgrunde" (som er systemgenereret) eventuelt måtte antyde dette. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Aftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af aftalen vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én aftale samtidig med at opdeling af aftalen vil medføre uforholdsmæssige omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Vedrørende afsnittet "Vilkår - Udførelse": Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner, jf. afsnittet "Vilkår - Udførelse". FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil torsdag den 09.01.2025, kl. 12:30-13:30 blive afholdt et orienteringsmøde på dansk. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. FMI stiller krav om, at tilbudsgiver og hver af de juridiske enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle kapacitet på, hæfter solidarisk for aftalens gennemførelse. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 40.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 120.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om antallet af værnepligtige i rammeaftalens løbetid, usikkerhed om Forsvarets behov for indsættelser i eksempelvis øvelsesområder samt usikkerhed om behovet for transport af allierede i forbindelse med eksempelvis Host Nation Support. Skiftende behov i forhold til den nuværende situation kan således medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Tilbuddet skal være på det sprog, der er angivet i afsnittet "Sprog, som tilbud, ansøgninger om deltagelse eller interessetilkendegivelser kan indgives på" ovenfor. Dokumentation og certifikater kan dog fremsendes på engelsk, såfremt dette kun forefindes på engelsk.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption Jf. udbudslovens § 135. stk. 1, nr. 2).
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. udbudslovens § 135. stk. 1, nr. 1).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. udbudslovens § 135. stk. 1, nr. 5).
Svig Jf. udbudslovens § 135. stk. 1, nr. 3).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. udbudslovens § 135. stk. 1, nr. 6).
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Jf. udbudslovens § 136, nr. 3.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Jf. udbudslovens § 136, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Jf. udbudslovens § 136, nr. 2.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Jf. udbudslovens § 136, nr. 4.
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. udbudslovens § 135. stk. 3.
Betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135. stk. 3.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. udbudslovens § 135. stk. 1, nr. 4).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af Bustransport til Forsvaret
Beskrivelse : Aftalen vedrører levering af Tjenesteydelser bestående af bustransport til Forsvaret. Forsvaret har til hensigt at anvende Tjenesteydelserne til at transportere Forsvarets personale, når Forsvarets egne busser ikke selv kan stå for transporten. Det overordnede formål med denne Aftale er at give Forsvaret adgang til civil buskørselskapacitet til kørsel af Forsvarets personel mellem forskellige destinationer i Danmark samt kørsel til, fra og mellem destinationer i EU, UK og EØS landene. Der er kørsler med blandt andet, men ikke begrænset til: • Soldater med eller uden fuld udrustning. • Musikkorps med tilhørende instrumenter. • VIP både ind- og udenlandske. • Kontorpersonel. • Allierede samarbejdspartnere i forbindelse med besøg i Danmark. Kørslernes længde spænder bredt. Det kan være alt fra ganske få kilometer, til dækkende Danmark fra nord til syd og/eller øst til vest samt til/fra og i EU, UK og EØS landene. Nogle ture er tur/retur, andre er enkelt ture. Hvert år afholdes arrangementer, som kræver busser med kørsel til og fra arrangementet samt ”shuttle busser” indenfor et angivet område. Rammeaftalen vil blive indgået med op til 3 leverandører (3 parallelle rammeaftaler). Efter de parallelle rammeaftalers indgåelse, vil tildelingen af ordre ske som direkte tildeling efter en kaskademodel, hvorved der vil ske tildeling til leverandør 1, som i forbindelse med udbuddet har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, medmindre køberen er berettiget til at tildele til leverandør 2 eller leverandør 3. Se mere herom i Rammeaftalens punkt 3.4 og Bilag 2 til udbudsbetingelserne. Det bør imidlertid bemærkes, at leverandør 1 forventes at kunne levere og dække Forsvarets behov for bustransport, hvorfor bustransporten forventeligt kun i særlige tilfælde vil blive tildelt til leverandør 2 eller leverandør 3.
Intern ID : 2023/015174
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 60100000   Vejtransport, 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Bustransporterne vil finde sted mellem forskellige destinationer i Danmark samt kørsel til, fra og mellem destinationer i EU, UK og EØS landene.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 120 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Aftalen vedrører et tilbagevendende indkøb, som FMI forventer vil blive gentaget med jævne mellemrum fremadrettet. Der vil forventeligt blive offentliggjort en ny udbudsbekendtgørelse inden udløb af den kommende aftales løbetid.
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 742372-2023
Yderligere oplysninger : Ordregiver skal i overensstemmelse med udbudslovens § 134a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Det skal understreges, at de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 derimod ikke finder anvendelse i udbuddet, uagtet at teksten i afsnittet "Udelukkelsesgrunde" (som er systemgenereret) eventuelt måtte antyde dette. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Aftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af aftalen vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én aftale samtidig med at opdeling af aftalen vil medføre uforholdsmæssige omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Vedrørende afsnittet "Vilkår - Udførelse": Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner, jf. afsnittet "Vilkår - Udførelse". FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil torsdag den 09.01.2025, kl. 12:30-13:30 blive afholdt et orienteringsmøde på dansk. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. FMI stiller krav om, at tilbudsgiver og hver af de juridiske enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle kapacitet på, hæfter solidarisk for aftalens gennemførelse. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 40.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 120.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om antallet af værnepligtige i rammeaftalens løbetid, usikkerhed om Forsvarets behov for indsættelser i eksempelvis øvelsesområder samt usikkerhed om behovet for transport af allierede i forbindelse med eksempelvis Host Nation Support. Skiftende behov i forhold til den nuværende situation kan således medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Tilbuddet skal være på det sprog, der er angivet i afsnittet "Sprog, som tilbud, ansøgninger om deltagelse eller interessetilkendegivelser kan indgives på" ovenfor. Dokumentation og certifikater kan dog fremsendes på engelsk, såfremt dette kun forefindes på engelsk.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Soliditetsgraden (beregnet ved at dividere tilbudsgivers egenkapital med tilbudsgivers samlede aktiver (egenkapital/samlede aktiver x 100) ved udgangen af de seneste 2 disponible regnskabsår.
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv soliditetsgrad i hvert af de seneste 2 disponible regnskabsår. Tilbudsgiver og eventuelle øvrige enheder skal angive 1) egenkapital, 2) samlede aktiver og 3) soliditetsgrad som nøgletal i ESPD’et. Egenkapital og samlede aktiver skal angives i DKK. Hvis tilbudsgiver består af en sammenslutning af enheder (f.eks. et konsortium), herunder midlertidige joint ventures, beregnes soliditetsgraden ved at dividere summen af alle deltageres egenkapitaler med summen af alle deltageres samlede aktiver (summen af egenkapital/summen af samlede aktiver x 100) i hvert af de seneste 2 disponible regnskabsår. Hvis tilbudsgiver baserer sig på en eller flere enheders økonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), beregnes soliditetsgraden ved at dividere summen af tilbudsgivers og enhedens/enhedernes egenkapital med summen af tilbudsgivers og enhedens/enhedernes samlede aktiver (summen af egenkapital/summen af samlede aktiver x 100) i hvert af de seneste 2 disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal på FMI’s anmodning afgive følgende dokumentation: Årsrapporter eller uddrag deraf eller anden dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital og samlede aktiver ved udgangen af de seneste 2 regnskabsår, såfremt offentliggørelse af årsrapporter er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal dokumentation afgives for hver enkelt af de deltagende enheder. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), skal dokumentation ligeledes afgives for de enkelte enheder.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : FMI vil beregne en evalueringsteknisk pris for hvert tilbud. Den evalueringstekniske pris er baseret på de tilbudte priser i Appendiks C.1 og det af FMI skønnede evalueringstekniske forbrug under Aftalen. Se yderligere i Bilag 2 - tildelingskriteriet og evalueringsmetode.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Dette underkriterie vil blive evalueret på baggrund af tilbuddets opfyldelse af evalueringskravene ID-nr. 3, 4, 5 og 12 markeret med E i kravspecifikationen (Appendiks A) samt leverandørens tilbud (Appendiks C). Se yderligere i Bilag 2 - tildelingskriteriet og evalueringsmetode.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Miljø
Beskrivelse : Dette underkriterie vil blive evalueret på baggrund af tilbuddets opfyldelse af evalueringskrav ID-nr. 40 markeret med E i kravspecifikationen (Appendiks A) samt leverandørens tilbud (Appendiks C). Se yderligere i Bilag 2 - tildelingskriteriet og evalueringsmetode.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 27/01/2025   12:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse : Alle personer, der deltager i opfyldelsen af aftalen, skal have den fornødne sikkerhedsgodkendelse, i det omfang den pågældende skal håndtere klassificerede oplysninger eller have adgang til et klassificeret område. Dette indebærer, at den pågældende person skal have en sikkerhedsgodkendelse udstedt af Forsvarets Efterretningstjeneste på niveauet TIL TJENESTEBRUG (TTJ), eller en sikkerhedsgodkendelse på minimum tilsvarende niveau udstedt af den nationale sikkerhedsmyndighed med ansvar for militær sikkerhed i det land, der har indgået en sikkerhedsaftale med Danmark. Leverandøren skal på virksomhedsniveau have en sikkerhedsgodkendelse udstedt af Forsvarets Efterretningstjeneste på TIL TJENESTEBRUG (TTJ) eller en sikkerhedsgodkendelse på minimum tilsvarende niveau udstedt af den nationale sikkerhedsmyndighed med ansvar for militærs sikkerhed i det land, der har indgået en sikkerhedsaftale med Danmark. Ved "sikkerhedsaftale" forstås en aftale om gensidig beskyttelse af klassificerede oplysninger. Potentielle ansøgere kan kontakte den nationale sikkerhedsmyndighed med ansvar for militær sikkerhed i det land, hvor de er hjemmehørende, for at få oplysninger om, hvorvidt der findes en sikkerhedsaftale mellem Danmark og det pågældende land. Hvis leverandøren består af en sammenslutning af enheder (f.eks. et konsortium), herunder midlertidige joint ventures, skal hver enhed i sammenslutningen have den nævnte sikkerhedsgodkendelse på virksomhedsniveau. Leverandørens underleverandører skal ligeledes have den fornødne sikkerhedsgodkendelse for virksomheden, i det omfang klassificerede oplysninger skal opbevares hos underleverandøren. Det er ansøgers eget ansvar at opnå de sikkerhedsgodkendelser, som er krævet for at kunne opfylde aftalen. Yderligere oplysninger om kravene til sikkerhedsgodkendelse vil fremgå af udbudsmaterialet.
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/02/2025   12:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Sted : Tilbuddene vil blive åbnet i det elektroniske udbudssystem. Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Aftalen indeholder forpligtelser vedrørende arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner samt bestemmelser om risikovurdering og opfølgning herpå; der henvises til aftalegrundlaget for yderligere oplysninger. Ved udbud af aftalen er risikoprofilen fastsat til følgende opfølgningstiltag (risikoniveau): C.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Betaling skal ske senest 30 dage efter, at leverandøren har fremsendt fyldestgørende faktura til FMI. De nærmere betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Yderligere omfattede købere : Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. Ydermere er Beredskabsstyrelsen under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab også berettiget til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der behandler tilbud Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer : ORG-16-28-71-80
Postadresse : Lautrupbjerg 1-5    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Line Bøye Christensen
Telefon : +45 29311738
Internetadresse : https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : e97314a6-08b7-40bc-aa31-ff40513efcb2   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 11/12/2024   08:33:17 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 11/12/2024   10:15:34 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 761213-2024
EUT-S-nummer : 242/2024
Offentliggørelsesdato : 12/12/2024

Send til en kollega

0.047