1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Vejen kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Personbefordring til Vejen Kommune
Beskrivelse
:
Ordregiver udbyder leverancen af personbefordring. Befordringen omhandler personer, der er visiteret til en kørselsordning af Vejen Kommune. Det er en forudsætning for at byde på den udbudte opgave, at tilbudsgiver besidder gyldige tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring. Disse tilladelser skal være udstedt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen i overensstemmelse med de gældende regler og lovgivning, herunder buslovens regler eller taxilovens regler. Dette omfatter også tilladelser udstedt under den nye taxilov (lov nr. 1538 af 19. december 2017), som trådte i kraft den 1. januar 2018. Tidligere udstedte tilladelser under den gamle taxilov (lov nr. 399 af 9. maj 2012) kan kun accepteres, hvis de fortsat er gyldige og opfylder alle overgangsregler og krav fastsat af den nye lovgivning. Kørslen vil være opdelt i 2 delaftaler, 1) kørsel med børn og unge samt solokørsel og 2) patientkørsel samt kørsel til aktivitetstilbud. Se udbudsbetingelserne for nærmere beskrivelse af de to delaftaler. Aftale om levering af de af udbuddet omfattede ydelser indgås på grundlag af vedlagte udkast til kontrakt. Kontrakten fastlægger de forpligtelser og rettigheder, der vil være gældende mellem aftaleparterne i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Identifikator for proceduren
:
5e932ac2-96be-43d2-9c90-4475fbdf7119
Tidligere bekendtgørelse
:
570750-2024
Intern ID
:
290478
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel,
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej,
60120000
Taxikørsel,
60100000
Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
100 080 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Kørslen vil være opdelt i to (2) delaftaler, henholdsvis kørsel af børn og unge samt solokørsel og Patientkørsel samt kørsel til aktivitetstilbud . Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med to (2) delaftaler kan opnås mere fordelagtige priser. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med to (2) delaftaler med de angivne pakker. Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Der er begrænset adgang til Kørselsdata (kontraktbilag 2.1 og 2.2.), da dokumenterne kan indeholde følsomme oplysninger. For at få adgang til disse data, skal Tilbudsgiver underskrive udbudsbilag D – Vejledning til udlevering af kørselsdata. Af udbudsbilag D – fremgår betingelserne for udlevering. Den underskrevne fortrolighedserklæring fremsendes i Comdia. Tilbudsfristen er forlænget som følge af at adgangen er begrænset. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade anonymiserede spørgsmål og svar i Kontraktbilag 6 - Spørgsmål/svar. Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet Comdia. I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes punkt 1.10, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage, inden tilbudsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4. Hvis Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: • Skifteretten v. Domstolsstyrelsen • Skatteforvaltningen • ATP • Politiet (Kriminalregistret) o Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk. Serviceattesten må maksimalt være seks (6) måneder gammel regnet fra den dato, som Ordregiver ved en opfordring har fastsat som frist. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Såfremt disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delaftale 1: Kørsel med børn og unge samt solokørsler
Beskrivelse
:
Kørslen skal udføres i overensstemmelse med Vejen Kommunes opstillede krav for skolekørsel - se bilag 3.1 information- og kravspecifikation for kørsel med børn og unge samt solokørsler. Kørsel på delaftale 1 omfatter de nedenfor definerede pakker nr. 1-6. Kørslen i pakke 1-6 omfatter: 1) Kørsel til skoler hvor der ikke er mulighed for offentlig transport 2) Kørsel til Højmarksskolen – specialskolekørsel og SFO 3) Kørsel til Østerbyskolen, Chancen, P10 og specialskolekørsel, kørsel til SFO og aflastning 4) Kørsel af syge og invaliderede elever til folkeskoler og ungdomsuddannelser 5) Kørsel til specialdagtilbud 6) Solokørsel med børn og unge (Kørsel til Højmarksskolen samt Østerbyskolen – specialskolekørsel og SFO) Kørselsdata for hver pakke, som er et øjebliksbillede for tidspunktet for offentliggørelse af udbuddet, kan ses i Kontraktbilag 2.1 Kørselsdata for delaftale 1, se i øvrigt udbudsbetingelsernes afsnit 1.5.3 Kørslen reguleres efter behov i et tæt samarbejde med Kørselskontoret ved Ordregiver - specielt når et nyt skoleår starter. I forhold til pakke 2 og 3 arbejder Ordregiver pt. på at reducere det aktuelle tal af solokørsler. Denne forventede ændring er indregnet i den estimerede volumen. I forhold til pakke 6 arbejder Ordregiver pt. på at reducere det aktuelle tal af solokørsler. Denne forventede ændring er indregnet i den estimerede volumen.
Intern ID
:
320539
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel,
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej,
60120000
Taxikørsel,
60100000
Vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Leverandøren har mulighed for at opnå automatisk forlængelse af Aftalen i 24 måneder frem til 30.07.2033, forudsat at Leverandøren ikke senere end 30.07.2029 opfylder kravet om 80 % Kørsel med Køretøjer med nulemissionsudledninger. Såfremt kravet ovenfor om andelen af nul-emissionskørsler ikke opfyldes, kan Aftalen forlænges af Ordregiver med op til 2 x 12 måneder. Udnyttelse af option sker i givet fald på uændrede aftalevilkår. Såfremt Ordregiver ikke senest seks (6) måneder før udløbet af Aftalen giver meddelelse herom forlænges Aftalen automatisk i en periode på 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/08/2025
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Der er begrænset adgang til Kørselsdata (kontraktbilag 2.1.), da dokumentet kan indeholde følsomme oplysninger. For at få adgang til disse data, skal Tilbudsgiver underskrive udbudsbilag D – Vejledning til udlevering af kørselsdata. Af udbudsbilag D – fremgår betingelserne for udlevering. Den underskrevne fortrolighedserklæring fremsendes i Comdia. Tilbudsfristen er forlænget som følge af at adgangen er begrænset. Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade anonymiserede spørgsmål og svar i Kontraktbilag 6 - Spørgsmål/svar. Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet Comdia. I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes punkt 1.10, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage, inden tilbudsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4. Hvis Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: • Skifteretten v. Domstolsstyrelsen • Skatteforvaltningen • ATP • Politiet (Kriminalregistret) o Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk. Serviceattesten må maksimalt være seks (6) måneder gammel regnet fra den dato, som Ordregiver ved en opfordring har fastsat som frist. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Såfremt disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 1.1/1.2 – Tilbudsliste. Således vil Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, blive lagt til grund.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
65
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtige kørsler
Beskrivelse
:
Det kvalitative kriterie omhandler kørsel med køretøjer med nulemissionsudledning. Tilbudsgiver bedes i Kontraktbilag 1.1/1.2 - Tilbudsliste angive, hvor stor en andel af kørslerne som under denne aftale vil blive udført med køretøjer med nulemissionsudledning.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud(i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejen kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Vejen kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejen kommune
TED eSender
:
Comdia ApS
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delaftale 2: Patientkørsel samt kørsel til aktivitetstilbud
Beskrivelse
:
Kørslen skal udføres i overensstemmelse med Vejen Kommunes opstillede krav for patientkørsel samt kørsel til aktivitetstilbud - se bilag 3.2 information- og kravspecifikation for patientkørsel og kørsel til aktivitetstilbud. Kørsel på delaftale 2 omfatter de nedenfor definerede pakker nr. 7-11. Kørslen i pakke 7-11 omfatter: 7) Kørsel til læge og speciallæge af borgere bosat i hele Vejen Kommune 8) Kørsel til almen og specialiseret genoptræning, kørsel til genoptræning for borgere med Parkinson og sklerose, samt kørsel til leverandører af kropsbårne hjælpemidler af borgere fra hele Vejen Kommune 9) Type A-kørsel til: Fredenshjem i Brørup og Bøgevang i Lindknud Aktivitetstilbud i Midtpunktet Holsted Blomsterengen i Holsted Lundtoft i Brørup Åparken i Holsted Åstruplund i Glejbjerg Rehab på Fredenshjem i Brørup Knudepunktet i Vejen Birkely i Askov Kærdalen i Vejen Lindecentret i Bække Solhøj i Andst Rødding Aktivitetshus Dixensminde i Jels Enghaven i Rødding Aktivitetshuset i Skodborg10) Type B og C-kørsel til: Blomsterengens daghjem i Holsted Skovvejens daghjem i Vejen Sved på Panden (Skovvejens daghjem) Kærdalens daghjem i Vejen Nørrevangs daghjem i Skodborg Lundtofte i Brørup Fredenshjem. 11) Type B-kørsel til aktivitets- og samværstilbud samt beskyttet beskæftigelse for borgere i hele Vejen Kommune Lille Verum, Brørup Kærhøj, Vejen Nørrevang, Skodborg Elmegade, Vejen Soya Kolding. Specialcenter Vejen (SPC) Bøgelund-Jelling. Platformen Vejen. Café Noget Særligt Kørselsdata for pakke 9-11, som er et øjebliksbillede for tidspunktet for offentliggørelse af udbuddet, kan ses i Kontraktbilag 2.2 Kørselsdata for delaftale 2, se i øvrigt udbudsbetingelsernes afsnit 1.5.3
Intern ID
:
320544
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel,
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej,
60120000
Taxikørsel,
60100000
Vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Leverandøren har mulighed for at opnå automatisk forlængelse af Aftalen i 24 måneder frem til 30.07.2033, forudsat at Leverandøren ikke senere end 30.07.2029 opfylder kravet om 80 % Kørsel med Køretøjer med nulemissionsudledninger. Såfremt kravet ovenfor om andelen af nul-emissionskørsler ikke opfyldes, kan Aftalen forlænges af Ordregiver med op til 2 x 12 måneder. Udnyttelse af option sker i givet fald på uændrede aftalevilkår. Såfremt Ordregiver ikke senest seks (6) måneder før udløbet af Aftalen giver meddelelse herom forlænges Aftalen automatisk i en periode på 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/08/2025
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Der er begrænset adgang til Kørselsdata (kontraktbilag 2.2.), da dokumentet kan indeholde følsomme oplysninger. For at få adgang til disse data, skal Tilbudsgiver underskrive udbudsbilag D – Vejledning til udlevering af kørselsdata. Af udbudsbilag D – fremgår betingelserne for udlevering. Den underskrevne fortrolighedserklæring fremsendes i Comdia. Tilbudsfristen er forlænget som følge af at adgangen er begrænset. Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade anonymiserede spørgsmål og svar i Kontraktbilag 6 - Spørgsmål/svar. Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet Comdia. I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes punkt 1.10, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage, inden tilbudsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4. Hvis Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: • Skifteretten v. Domstolsstyrelsen • Skatteforvaltningen • ATP • Politiet (Kriminalregistret) o Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk. Serviceattesten må maksimalt være seks (6) måneder gammel regnet fra den dato, som Ordregiver ved en opfordring har fastsat som frist. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Såfremt disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 1.1/1.2 – Tilbudsliste. Således vil Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, blive lagt til grund.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
65
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtige kørsler
Beskrivelse
:
Det kvalitative kriterie omhandler kørsel med køretøjer med nulemissionsudledning. Tilbudsgiver bedes i Kontraktbilag 1.1/1.2 - Tilbudsliste angive, hvor stor en andel af kørslerne som under denne aftale vil blive udført med køretøjer med nulemissionsudledning.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud(i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejen kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Vejen kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejen kommune
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
95 589 888,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Vojens Taxi Service ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
79118
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
79118
Titel
:
Delaftale 1: Kørsel med børn og unge samt solokørsler / Vojens Taxi Service ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
13/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
11/12/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejen kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
44 568 320,00
DKK
Statistik om strategiske udbud:
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
Kategori af køretøj
:
M1
Antallet af renere køretøjer
:
10
Kategori af køretøj
:
M2
Antallet af renere køretøjer
:
10
Kategori af køretøj
:
Lette køretøjer (M1, M2, N1)
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer
:
20
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Vojens Taxi Service ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
79119
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
79119
Titel
:
Delaftale 2: Patientkørsel samt kørsel til aktivitetstilbud / Vojens Taxi Service ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
13/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
11/12/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejen kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
51 021 568,00
DKK
Statistik om strategiske udbud:
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
Kategori af køretøj
:
M1
Antallet af renere køretøjer
:
5
Kategori af køretøj
:
M2
Antallet af renere køretøjer
:
8
Kategori af køretøj
:
Lette køretøjer (M1, M2, N1)
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer
:
13
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Vejen kommune
Registreringsnummer
:
29189838
Postadresse
:
Rådhuspassagen 3
By
:
Vejen
Postnummer
:
6600
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Martin Larsen
Telefon
:
+45 79965000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
Vojens Taxi Service ApS
Registreringsnummer
:
39460033
Postadresse
:
Fabriksvej 4
By
:
Vojens
Postnummer
:
6500
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
74542870
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001, LOT-0002
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
d68b1bea-fa5b-4d2d-959b-6dd050018a94
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
17/12/2024
08:05:08 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
776984-2024
EUT-S-nummer
:
246/2024
Offentliggørelsesdato
:
18/12/2024