1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på kørsel af borgere til dagtilbud
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af kørsel af borgere til visiteret dagtilbud på et antal destinationer i Esbjerg Kommune. Brugergruppen udgør fysisk og psykisk handicappede, syge og svage borgere, som er visiteret til dagtilbud jf. Serviceloven § 117. Der kan være tale om kørestolsbrugere, der skal hjælpes med alt, eller borgere, som skal have megen hjælp til at gå. Mange bliver usikre ved ind- og udstigning. Nogle borgere har ikke noget verbalt sprog. Ordregiver kan ikke angive hvor mange borgere, der har behov for kørestol, trappetjenere ol., da der hele tiden vil være af- og tilgange, men køreliste for en repræsentativ uge kan anvendes for tilbudsgiver som indikation. Der er pt. dagtilbud på 6 adresser i Esbjerg Kommune – Landlyst i Tarp, Esbjerg N, Fovrfeld i Esbjerg V, Skovbo i Esbjerg C, Hedelund i Esbjerg Ø, Solgården i Bramming, Margrethegården i Ribe. Åbningstiderne er ens på alle disse lokationer. Der kan i kontraktperioden ske ændringer af ovenstående. Der skal forventes kørsel 52 uger årligt, alle hverdage i tidsrummet mellem kl. 8.30 og 17.00. Der skal ikke foretages kørsler på helligdage. Det må forventes, at borgere ved hjemkørsel tidligst kan afhentes kl. 15.30 og senest kl. 16.00.
Identifikator for proceduren
:
8b02bb49-f13e-4ced-89ac-d13cad7e8aa0
Tidligere bekendtgørelse
:
579642-2024
Intern ID
:
328718
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
39 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da det vurderes, at det ikke giver værdi for hverken tilbudsgiver eller for ordregiver at foretage en opdeling. Derudover begrænses ordregivers kontraktadministration, når opgaverne samles hos en leverandør.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på kørsel af borgere til dagtilbud
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af kørsel af borgere til visiteret dagtilbud på et antal destinationer i Esbjerg Kommune. Brugergruppen udgør fysisk og psykisk handicappede, syge og svage borgere, som er visiteret til daghjem jf. Serviceloven § 117. Der kan være tale om kørestolsbrugere, der skal hjælpes med alt, eller borgere, som skal have megen hjælp til at gå. Mange bliver usikre ved ind- og udstigning. Nogle borgere har ikke noget verbalt sprog. Ordregiver kan ikke angive hvor mange borgere, der har behov for kørestol, trappetjenere ol., da der hele tiden vil være af- og tilgange, men køreliste for en repræsentativ uge (uge 37) kan anvendes for tilbudsgiver som indikation. Der er pt. daghjem på 6 adresser i Esbjerg Kommune – Landlyst i Tarp, Esbjerg N, Fovrfeld i Esbjerg V, Skovbo i Esbjerg C, Hedelund i Esbjerg Ø, Solgården i Bramming, Margrethegården i Ribe. Åbningstiderne er ens på alle disse lokationer. Der kan i kontraktperioden ske ændringer af ovenstående. Der skal forventes kørsel 52 uger årligt, alle hverdage i tidsrummet mellem kl. 8.30 og 17.00. Der skal ikke foretages kørsler på helligdage. Det må forventes, at borgere ved hjemkørsel tidligst kan afhentes kl. 15.30 og senest kl. 16.00.
Intern ID
:
328718
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/03/2025
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
39 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet - beskrivelse af service
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
75
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
39 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Esbjerg Taxa Kørselskontor A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
80854
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
80854
Titel
:
Udbud på kørsel af borgere til visiteret dagtilbud / Esbjerg Taxa Kørselskontor A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
21/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
07/01/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Registreringsnummer
:
29189803
Postadresse
:
Torvegade 74
By
:
Esbjerg
Postnummer
:
6700
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anne Karkov Sørensen
Telefon
:
+45 76161616
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
Esbjerg Taxa Kørselskontor A/S
Registreringsnummer
:
39399253
Postadresse
:
Lillebæltsvej 10
By
:
Esbjerg N
Postnummer
:
6715
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
75143344
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
5600b503-b5fd-4607-8fc2-4efbc17f58db
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
13/01/2025
10:16:08 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
23590-2025
EUT-S-nummer
:
9/2025
Offentliggørelsesdato
:
14/01/2025