1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Varde kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kørselsordning af borgere i Varde Kommune
Beskrivelse
:
Varde Kommune udbyder den samlede kørsel af borgere i Varde kommune. Kontrakten er gældende for personbefordring som kommunen efter lovgivningen kan eller skal tilbyde befordring af borgere for kommunens regning. Befordringen vil både være til afleveringssteder internt i Varde Kommune og udenfor kommunens grænser. Leverandøren skal i forbindelse med udførsel af kontrakten foretage al ruteplanlægning og sikre samkørsel på tværs af følgende kørselstyper: •Specialundervisning for børn •STU og specialundervisning for unge og voksne •Almen skolekørsel •Borgere med handicap •Øvrigt kørsel •Daghjemskørsel •Afprøvning af kropsbårne hjælpemidler •Læge- og speciallægekørsel •Genoptræningskørsel Kontrakten omfatter ikke ad hoc kørsel med stor bus til fx Lejrskole eller andre særlige udflugter. Ligeledes kan der være helt særlige projekter i kommunen, som omhandler kørsel af borgere, hvor Ordregiver vurderer, at det ikke bør være en del af denne kontrakt.
Identifikator for proceduren
:
71c7f39e-9312-472f-a80a-a0002d895fe1
Tidligere bekendtgørelse
:
686458-2024
Intern ID
:
294379
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
proceduren foretages som et offentligt udbud - hvor alle har mulighed for at byde på opgaven
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60120000
Taxikørsel
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
216 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Kørselsordning af borgere i Varde Kommune
Beskrivelse
:
Varde Kommune udbyder den samlede kørsel af borgere i Varde kommune. Kontrakten er gældende for personbefordring som kommunen efter lovgivningen kan eller skal tilbyde befordring af borgere for kommunens regning. Befordringen vil både være til afleveringssteder internt i Varde Kommune og udenfor kommunens grænser. Leverandøren skal i forbindelse med udførsel af kontrakten foretage al ruteplanlægning og sikre samkørsel på tværs af følgende kørselstyper: •Specialundervisning for børn •STU og specialundervisning for unge og voksne •Almen skolekørsel •Borgere med handicap •Øvrigt kørsel •Daghjemskørsel •Afprøvning af kropsbårne hjælpemidler •Læge- og speciallægekørsel •Genoptræningskørsel Kontrakten omfatter ikke ad hoc kørsel med stor bus til fx Lejrskole eller andre særlige udflugter. Ligeledes kan der være helt særlige projekter i kommunen, som omhandler kørsel af borgere, hvor Ordregiver vurderer, at det ikke bør være en del af denne kontrakt.
Intern ID
:
294379
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60120000
Taxikørsel
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Efter kontraktens første 4 år - kan kontrakten opsiges af begge parter
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Bytoften 2
By
:
Varde
Postnummer
:
6800
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Varde Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/08/2025
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
216 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud
:
Reduktion af miljømæssige indvirkninger
Beskrivelse
:
Forventning om mere miljømæssig kørsel
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger
:
Andet
Grønne udbudskriterier
:
Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap
Begrundelse
:
Der er stillet krav til chaufførs uddannelse i håndtering af personer med handicap, ligeledes er der krav om køretøjer der er egnet til befordring af personer med handicap.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Økonomi
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet herunder af Ruteplanlægning, Erfaring
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Bæredygtighed
Vægtning (procentdel, præcis)
:
15
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Varde kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Comdia ApS
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen
:
Varde kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Varde kommune
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
155 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Sydjysk Befordring F.M.B.A
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
81941
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
81941
Titel
:
Udbud Kørselsordning af borgere i Varde Kommune / Sydjysk Befordring F.M.B.A
Dato for indgåelse af kontrakten
:
24/01/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Varde kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Statistik om strategiske udbud:
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
Kategori af køretøj
:
Lette køretøjer (M1, M2, N1)
Antallet af renere køretøjer
:
5
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Varde kommune
Registreringsnummer
:
29189811
Postadresse
:
Bytoften 2
By
:
Varde
Postnummer
:
6800
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sys Frostholm
Telefon
:
+45 79947267
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
Sydjysk Befordring F.M.B.A
Registreringsnummer
:
25282124
Postadresse
:
Dalgasvej 6
By
:
Varde
Postnummer
:
6800
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
70270520
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
6f15e826-9760-4b4a-b38e-bd71752761a7
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
06/02/2025
10:35:00 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
85160-2025
EUT-S-nummer
:
27/2025
Offentliggørelsesdato
:
07/02/2025