1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lavuk Entertainment - S/I
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lavuk (herefter benævnt Fritids- og Ungdomsklubben)
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Skolen på Borgervænget (herefter benævnt STU)
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Voksenklubben Lavuk
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Pibergaarden
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende specialkørsel for LAVUK
Beskrivelse
:
Formålet med dette udbud er at lave en rammeaftale, der dækker ordregivers behov for specialkørsel af borgere for institutionerne. Ydelsen omfattet kørsel, hvor der dels: a) Foreligger et fast kørselsmønster.b) Foreligger kørsel til og fra institutionerne hvor kørselsmønsteret ikke ligger helt fast.c) Foreligger kørsel for institutionerne på ad hoc basis, til f.eks. biografture, fodbold og andre aktiviteter.De omfattede kørselsordninger er:• Kørsel til/fra særlige dagtilbud og klubtilbud, jf. servicelovens § 32• Kørsel til/fra specialskoler og STU, jf. folkeskolelovens § 26• Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41• Kørsel til visiteret aflastning og aktivitet.Der afregnes ikke for kørsel mellem vognens hjemsted og første og sidste tur, samt eventuel tomkørsel mellem ture.De enkelte borgere er alle visiterede til en af de omfattede kørselsordninger. Nogle borgere skal hjælpes ind og ud af vognen. Nogle borgere er desuden visiteret til en speciel service f.eks.:• Almindelige ganghjælpemidler, f.eks. rollator• Kørestolsbrug • Ledsaget kørsel• Borgere med behov for hjælp til/fra hoveddør i gadeniveau• Hånd til hånd afleveringDet bemærkes, at det er ca. 1/3 af borgerne, der er visiteret til kørestol (både elektrisk og almindelig) samt almindelige ganghjælpemidler (f.eks. rollator).Baseret på det nuværende kørselsbehov (data fra 2022), er det anslået, at udbuddet vedrører ca. mellem 300-350 timer ugentligt (ferier undtaget).Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland. LAVUK vil løbende og efter behov trække på aftalen. Der er ikke tale om en eksklusiv aftale, og LAVUK er således ikke forpligtet til at anvende rammeaftalen, men har naturligvis til hensigt at anvende den i videst muligt omfang.<br>
Identifikator for proceduren
:
ce02b58d-bfce-4eaa-839c-9514e28f3568
Tidligere bekendtgørelse
:
00596580-2022
Intern ID
:
122754
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ad II.1.7): Fsva. det anførte beløb bemærkes, at der er tale om en skønnet estimeret værdi over 4 år. Rammeaftalens maksimale værdi (inkl. udvidelse af rammeaftalens værdi på 40 %) er 64.400.000 kr. ekskl. moms. Differencen mellem den forventede maksimale værdi af rammeaftalen og rammeaftalens estimerede værdi skyldes, at der kan være relativt store udsving i behovet pga. stor forskel i antallet af visiterede borgere.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende specialkørsel for LAVUK
Beskrivelse
:
Formålet med dette udbud er at lave en rammeaftale, der dækker ordregivers behov for specialkørsel af borgere for institutionerne. Ydelsen omfattet kørsel, hvor der dels: a) Foreligger et fast kørselsmønster.b) Foreligger kørsel til og fra institutionerne hvor kørselsmønsteret ikke ligger helt fast.c) Foreligger kørsel for institutionerne på ad hoc basis, til f.eks. biografture, fodbold og andre aktiviteter.De omfattede kørselsordninger er:• Kørsel til/fra særlige dagtilbud og klubtilbud, jf. servicelovens § 32• Kørsel til/fra specialskoler og STU, jf. folkeskolelovens § 26• Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41• Kørsel til visiteret aflastning og aktivitet.Der afregnes ikke for kørsel mellem vognens hjemsted og første og sidste tur, samt eventuel tomkørsel mellem ture.De enkelte borgere er alle visiterede til en af de omfattede kørselsordninger. Nogle borgere skal hjælpes ind og ud af vognen. Nogle borgere er desuden visiteret til en speciel service f.eks.:• Almindelige ganghjælpemidler, f.eks. rollator• Kørestolsbrug • Ledsaget kørsel• Borgere med behov for hjælp til/fra hoveddør i gadeniveau• Hånd til hånd afleveringDet bemærkes, at det er ca. 1/3 af borgerne, der er visiteret til kørestol (både elektrisk og almindelig) samt almindelige ganghjælpemidler (f.eks. rollator).Baseret på det nuværende kørselsbehov (data fra 2022), er det anslået, at udbuddet vedrører ca. mellem 300-350 timer ugentligt (ferier undtaget).Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland. LAVUK vil løbende og efter behov trække på aftalen. Der er ikke tale om en eksklusiv aftale, og LAVUK er således ikke forpligtet til at anvende rammeaftalen, men har naturligvis til hensigt at anvende den i videst muligt omfang.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, idet det er vurderingen, at det kommercielt er bedre at udbyde ydelserne i én samlet aftale. Baggrunden herfor er, at institutionernes borgere kan være gengangere på de forskellige institutioner, hvorfor der kan opstå behov for samkørsel mellem de forskellige institutioner og at borgerne, på grund af deres handicap har et øget behov for, at det er de samme mennesker, der befordrer dem. Derudover er det LAVUKs vurdering, at der vil opstå stordriftsfordele ved at have den samme leverandør på alle kørsler, ligesom en opdeling vil hindre den nødvendige koordinering for en tilfredsstillende opfyldelse af rammeaftalen. Ordregiver har ret til at forøge rammeaftalens værdi med op til 40 % af rammeaftalens værdi ved en løbetid på 48 måneder, dvs. med op til 18.400.000 kr. ekskl. moms. og inkl. afgifter.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klagefristen er jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
53 218 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
BEDRE BUS SERVICE ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
TEN-0001
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
53 218 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
LOT-0000
Titel
:
Rammeaftale om specialkørsel for LAVUK
Dato for indgåelse af kontrakten
:
16/12/2022
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Lavuk Entertainment - S/I
Registreringsnummer
:
37569550
Postadresse
:
Sibeliusgade 41
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anja Piening
Telefon
:
+45 51838024
Denne organisations roller
:
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Lavuk (herefter benævnt Fritids- og Ungdomsklubben)
Registreringsnummer
:
25625013
Postadresse
:
Borgervænget 19
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anja Piening
Telefon
:
+45 51838024
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Skolen på Borgervænget (herefter benævnt STU)
Registreringsnummer
:
33740638
Postadresse
:
Borgervænget 19
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anja Piening
Telefon
:
+45 51838024
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Voksenklubben Lavuk
Registreringsnummer
:
20240636
Postadresse
:
Klædemålet 9
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anja Piening
Telefon
:
+45 51838024
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Pibergaarden
Registreringsnummer
:
25903293
Postadresse
:
Nødebovej 56
By
:
Fredensborg
Postnummer
:
3480
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anja Piening
Telefon
:
+45 51838024
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
BEDRE BUS SERVICE ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
36422890
Postadresse
:
Kanalholmen 1
By
:
Hvidovre
Postnummer
:
2650
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
10.
Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres
:
713283-2022
Hovedårsagen til ændringen
:
Ajourførte oplysninger
Beskrivelse
:
Samlet antal køretøjer (M2): 25 Antal renere køretøjer (M2): 0
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
916d7944-ca15-4904-9099-ba70c406435c
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
17/02/2025
11:12:20 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
107938-2025
EUT-S-nummer
:
34/2025
Offentliggørelsesdato
:
18/02/2025