Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Odense Kommune
Udbud af Skolekørsel i Odense Kommune
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Tom Sandberg Jørgensen
Telefon: +45 51428755
E-mail: tosj@odense.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/64810925.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.odense.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/64810925.aspx
Del II: Genstand
Udbud af Skolekørsel i Odense Kommune.
Skolekørsel omfatter kørsel i bus til og fra udvalgte distriktsskoler morgen og eftermiddag, samt kørsel til udvalgte skolers svømmeundervisning i Odense Kommunes fire svømmehaller.
Derudover er der, for én enkelt distriktsskole (Tingkærskolen), tale om kørsel mellem 2 afdelinger (faglokalekørsel).
Skolebuskørslen i Odense Kommune har til opgave at sikre en sikker skolevej for den enkelte distriktsskoles elever.
Buskørslen kører i ruter med opsamlingssteder i skoledistriktet og slutter typisk ved distriktsskolen. Nogle steder deler flere distriktsskoler den samme bus.
Alle elever, der får bevilliget skolekørsel får udstedt et buskort fra Odense Kommune. Busruterne i dette udbud er lukkede, hvilket betyder, at kun børn med buskort kan benytte bussen.
Skolebusserne kører i samme rute hver morgen med opsamlingssteder, hvor eleverne står på. Om eftermiddagen er det vognmanden frit for at ændre ruter efter hvilket elever, der er med den pågældende dag.
Skolebuskørslen udbydes i 1 pakke med 10 busruter som udgangspunkt. 4 af busserne vil ligeledes have kørsel midt på dagen til svømmeundervisning og faglokalekørsel.
Kørslen skal udføres på alle »skoledage« forstået som, dage hvor den enkelte distriktsskole har åben for undervisning, svarende til ca. 200 dage om året.
Kontraktens længde forventes at blive ca. 4 år.
Alle ruter ligger i Odense Kommune.
Hvis Ordregiver modtager mere end 5 anmodninger om deltagelse i udbuddet, vil Ordregiver udvælge de 5 bedste Ansøgere til videre deltagere i udbuddet.
Udvælgelsen vil ske ud fra de oplysninger som Ansøgerne har oplyst om referencer i ESPD'et. Ordregiver vil i den forbindelse vælge de 5 Ansøgere som har præsenteret de mest relevante referencer i forholdt til Ordregivers beskrevet behov i dette udbud. Der vil således blive lagt vægt på antal referencer (op til 5), i hvor stort omfang Ansøger har præsenteret lignende referencer i forholdt til type (Skolekørsel, svømmekørsel og ruteplanlægning) og størrelse (antal af ruter, antal busser og økonomi).
For dermed at opnå den bedste evaluering i denne fase, bør Ansøgere under Del IV
(Udvælgelseskriterier) punkt. C (Teknisk og faglig formåen) i ESPD'et, beskrive opgaven, så ordregiver ud fra beskrivelsen kan vurdere i hvilken grad referencerne ligner Ordregivers beskrevet behov i dette udbud.
Ordregiver vil kun ligge vægt på referencer som er mindre end 3 år gamle (regnet i forholdt til referencens slutdato (End date)).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udfyldt reference i ESPD'et.
Ansøgere skal i ESPD'et angive mindst 1 tidligere reference på Skolekørsel inden for de sidste 3 år (regnet i forholdt til referencens slutdato (End date)), hvor Ansøger har udført fast Skolekørsel igennem mindst 1 helt skoleår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver vil som en del af udbuddet stille krav om at ansøgerne opfylder samtlige frivillige udelukkelsesgrunde angivet i udbudslovens § 137. Ordregiver vil inddrage de grundlæggende principper i vurderingen om en leverandør er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Forhandlingerne:
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele aftalen på grundlag af de indledende tilbud.
Ordregiver forventer udelukkende at gennemføre 1 forhandlingsrunde med tilbudsgiverne.
Der vil ikke blive ydet vederlag for deltagelse i forhandlingerne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk