1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Dæk og påsætning af dæk til Københavns kommunes egen drift
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv..
Identifikator for proceduren
:
303dac62-b84a-4c39-ad6d-5e16a70e590b
Tidligere bekendtgørelse
:
9748b31c-c67a-4e44-945f-d12142149951-01
Intern ID
:
2024-0441013
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Tilbudsgiver skal kunne skifte dæk på biler med værksted i hovedstadsområdet, samt et hurtigt, stabilt og driftssikkert akutberedskab til lastbiler, entreprenørmaskiner op til 40 Tons, Fejesugemaskiner mv. Leverandør skal ligeledes kunne montere, reparerer dæk direkte på lokationer under Københavns kommune på alle tider af døgnet på samtlige af årets 365 dage over en periode op til 4 år.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34350000
Dæk til lette og tunge køretøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Njalsgade 13
By
:
Københavns S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 388 564,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
9 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Dæk og påsætning af dæk til Københavns kommunes egen drift
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv..
Intern ID
:
2024-0441013
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34350000
Dæk til lette og tunge køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Njalsgade 13
By
:
Københavns S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/04/2025
Varigheds slutdato
:
31/03/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
der er mulighed for at forlænge aftalen med 2 x 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 388 564,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
9 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger
:
Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Socialt mål, som fremmes
:
Beskæftigelsesmuligheder for langtidsledige, dårligt stillede personer og/eller for personer med handicap
Innovativt mål
:
De indkøbte bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser indebærer procesinnovation.
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
30 %
Beskrivelse
:
• Tilbudsgiver skal udfylde og fremsende tilbudslisten vedlagt som bilag B, i henhold til retningslinjerne i bilaget. • Tilbudsgiver skal vedlægge en Excel fil som kan filtreres, indeholdende deres samlede sortiment at standardprodukter, minimum indeholdende varenumre, listepriser, producent og varebeskrivelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
3
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Leverandørens samfundsansvar 20 %
Beskrivelse
:
50 % • Et for kontraktens genstand højt antal årsværk, der beskæftiges med praktikanter. Evalueringen vil blive foretaget på grundlag af antal årsværk (svarende til 1.924 arbejdstimer inklusive ferie, sygdom, skoleophold mv.), der beskæftiges med praktikanter i forbindelse med levering af kontraktens genstand, jf. pkt. 3.1. Tilbudsgiver kan tilbyde årsværk med én decimal (eksempelvis 0,8 årsværk), ligesom tilbudsgiver kan vælge at beskæftige flere praktikanter i en kortere periode. En praktikant defineres som en arbejdstager med hvem, at tilbudsgiver indgår eller har indgået en uddannelsesaftale i henhold til lov om erhvervsuddannelser, eller som er omfattet af en lignende uddannelsesordning i et andet EU-land. Ved vurdering af Beskæftigelse af ledige vil der blive lagt vægt på: 50 % • Et for kontraktens genstand højt antal årsværk, der beskæftiges med ledige. Evalueringen vil blive foretaget på grundlag af antal årsværk (svarende til 1.924 arbejdstimer inklusive ferie, sygdom, skoleophold mv.), der beskæftiges med ledige i forbindelse med levering af kontraktens genstand, jf. pkt. 3.1. Tilbudsgiver kan tilbyde årsværk med én decimal (eksempelvis 0,8 årsværk), ligesom tilbudsgiver kan vælge at beskæftige flere ledige i en kortere periode.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
0
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Miljø 25 %
Beskrivelse
:
• Leverandør der vil afsætte relevante ressourcer i form af relevante fagmedarbejdere, producenter, beslutningstagere som deltager i en årlig workshop med ordregivers relevante fagpersonale på tværs af Drift, miljø, bæredygtighed, projektledelse Evalueringen vil blive foretaget på grundlag af de nedenfor anførte dokumenter, idet Ordregiver dog forbeholder sig ret til at inddrage oplysninger, der findes andre steder i de afgivne tilbud, der efter Ordregivers skøn har betydning for evalueringen: • Beskrivelse af tilbudsgivers tilkendegivelse om de ressourcer de stiller til rådighed for en årlig workshop på ordregivers lokation, hvor der samarbejdes på tværs med ordregivers relevante fagpersonale omkring nye bæredygtige løsninger for brugte og udtjente dæk. Den 2 A4 sider, med maksimalt 2400 anslag pr. side, eksklusive mellemrum. Hvis der vedlægges længere beskrivelser, vil ordregiver kun læse og vurdere de første 2 A4 sider, og ikke læse yderlige end 2400 anslag pr. side eksklusive mellemrum.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
2
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation og Døgnservice 25 %
Beskrivelse
:
Beskrivelse der tilsikrer en stærk organisation og døgnservice, hvor ordregiver er sikret en stabil og sikker leveringssikkerhed, samt en hurtig og effektiv døgnservice. Den vedlagte beskrivelse må maksimalt fylde 3 A4 sider, med maksimalt 2400 anslag pr. side, eksklusive mellemrum. Hvis der vedlægges længere beskrivelser, vil ordregiver kun læse og vurdere de første 3 A4 sider, og ikke læse yderlige end 2400 anslag pr. side eksklusive mellemrum.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
2
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
8 388 564,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
6 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
9 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
8 388 564,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Nordisk Dæk Import A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
7e81b29-0c71-42e1-bd50-51c23d5bf771
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
9 000 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2024-0441013
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
21/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen
:
9748b31c-c67a-4e44-945f-d12142149951-01
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
2 097 141,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
2 097 141,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Teknik- og Miljøforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Morten Ildved
Telefon
:
+45 33663366
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Nordisk Dæk Import A/S
Registreringsnummer
:
81203113
Postadresse
:
Merkurvej 7
By
:
Brørup
Postnummer
:
6650
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Nordisk Dæk Import A/S
Telefon
:
76150000
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
87e81b29-0c71-42e1-bd50-51c23d5bf771
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/03/2025
11:16:34 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
12/03/2025
11:17:36 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
162701-2025
EUT-S-nummer
:
51/2025
Offentliggørelsesdato
:
13/03/2025