23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Dæk og påsætning af dæk til Københavns kommunes egen drift


Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

162701-2025 - Resultater
Danmark – Dæk til lette og tunge køretøjer – Dæk og påsætning af dæk til Københavns kommunes egen drift
OJ S 51/2025 13/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
E-mail ih5w@kk.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Dæk og påsætning af dæk til Københavns kommunes egen drift
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv..
Identifikator for proceduren 303dac62-b84a-4c39-ad6d-5e16a70e590b
Tidligere bekendtgørelse 9748b31c-c67a-4e44-945f-d12142149951-01
Intern ID 2024-0441013
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Tilbudsgiver skal kunne skifte dæk på biler med værksted i hovedstadsområdet, samt et hurtigt, stabilt og driftssikkert akutberedskab til lastbiler, entreprenørmaskiner op til 40 Tons, Fejesugemaskiner mv. Leverandør skal ligeledes kunne montere, reparerer dæk direkte på lokationer under Københavns kommune på alle tider af døgnet på samtlige af årets 365 dage over en periode op til 4 år.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34350000   Dæk til lette og tunge køretøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Njalsgade 13    
By Københavns S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 388 564,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 9 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Dæk og påsætning af dæk til Københavns kommunes egen drift
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv..
Intern ID 2024-0441013
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34350000   Dæk til lette og tunge køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Njalsgade 13    
By Københavns S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Københavns kommune ønsker at indgå en dækaftale for alt kommunens materiel. Aftalen skal dække op til 90 % af af hele kommunens behov, inklusiv akutte opgaver på vintermateriel, store entreprenørmaskiner, fejesugemaskiner, Lastbiler, biler mv.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her der er mulighed for at forlænge aftalen med 2 x 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 388 564,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 9 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Socialt mål, som fremmes Beskæftigelsesmuligheder for langtidsledige, dårligt stillede personer og/eller for personer med handicap
Innovativt mål De indkøbte bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser indebærer procesinnovation.
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn 30 %
Beskrivelse • Tilbudsgiver skal udfylde og fremsende tilbudslisten vedlagt som bilag B, i henhold til retningslinjerne i bilaget. • Tilbudsgiver skal vedlægge en Excel fil som kan filtreres, indeholdende deres samlede sortiment at standardprodukter, minimum indeholdende varenumre, listepriser, producent og varebeskrivelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 3
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leverandørens samfundsansvar 20 %
Beskrivelse 50 % • Et for kontraktens genstand højt antal årsværk, der beskæftiges med praktikanter. Evalueringen vil blive foretaget på grundlag af antal årsværk (svarende til 1.924 arbejdstimer inklusive ferie, sygdom, skoleophold mv.), der beskæftiges med praktikanter i forbindelse med levering af kontraktens genstand, jf. pkt. 3.1. Tilbudsgiver kan tilbyde årsværk med én decimal (eksempelvis 0,8 årsværk), ligesom tilbudsgiver kan vælge at beskæftige flere praktikanter i en kortere periode. En praktikant defineres som en arbejdstager med hvem, at tilbudsgiver indgår eller har indgået en uddannelsesaftale i henhold til lov om erhvervsuddannelser, eller som er omfattet af en lignende uddannelsesordning i et andet EU-land. Ved vurdering af Beskæftigelse af ledige vil der blive lagt vægt på: 50 % • Et for kontraktens genstand højt antal årsværk, der beskæftiges med ledige. Evalueringen vil blive foretaget på grundlag af antal årsværk (svarende til 1.924 arbejdstimer inklusive ferie, sygdom, skoleophold mv.), der beskæftiges med ledige i forbindelse med levering af kontraktens genstand, jf. pkt. 3.1. Tilbudsgiver kan tilbyde årsværk med én decimal (eksempelvis 0,8 årsværk), ligesom tilbudsgiver kan vælge at beskæftige flere ledige i en kortere periode.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 0
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Miljø 25 %
Beskrivelse • Leverandør der vil afsætte relevante ressourcer i form af relevante fagmedarbejdere, producenter, beslutningstagere som deltager i en årlig workshop med ordregivers relevante fagpersonale på tværs af Drift, miljø, bæredygtighed, projektledelse Evalueringen vil blive foretaget på grundlag af de nedenfor anførte dokumenter, idet Ordregiver dog forbeholder sig ret til at inddrage oplysninger, der findes andre steder i de afgivne tilbud, der efter Ordregivers skøn har betydning for evalueringen: • Beskrivelse af tilbudsgivers tilkendegivelse om de ressourcer de stiller til rådighed for en årlig workshop på ordregivers lokation, hvor der samarbejdes på tværs med ordregivers relevante fagpersonale omkring nye bæredygtige løsninger for brugte og udtjente dæk. Den 2 A4 sider, med maksimalt 2400 anslag pr. side, eksklusive mellemrum. Hvis der vedlægges længere beskrivelser, vil ordregiver kun læse og vurdere de første 2 A4 sider, og ikke læse yderlige end 2400 anslag pr. side eksklusive mellemrum.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 2
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Organisation og Døgnservice 25 %
Beskrivelse Beskrivelse der tilsikrer en stærk organisation og døgnservice, hvor ordregiver er sikret en stabil og sikker leveringssikkerhed, samt en hurtig og effektiv døgnservice. Den vedlagte beskrivelse må maksimalt fylde 3 A4 sider, med maksimalt 2400 anslag pr. side, eksklusive mellemrum. Hvis der vedlægges længere beskrivelser, vil ordregiver kun læse og vurdere de første 3 A4 sider, og ikke læse yderlige end 2400 anslag pr. side eksklusive mellemrum.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 2
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 8 388 564,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 6 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 8 388 564,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 9 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 8 388 564,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Nordisk Dæk Import A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 7e81b29-0c71-42e1-bd50-51c23d5bf771
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 9 000 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2024-0441013
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 21/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 04/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 9748b31c-c67a-4e44-945f-d12142149951-01
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 2 097 141,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 097 141,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Teknik- og Miljøforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Morten Ildved
E-mail ih5w@kk.dk
Telefon +45 33663366
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Nordisk Dæk Import A/S
Registreringsnummer 81203113
Postadresse Merkurvej 7
By Brørup
Postnummer 6650
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Nordisk Dæk Import A/S
E-mail info@sds.dk
Telefon 76150000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 87e81b29-0c71-42e1-bd50-51c23d5bf771   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/03/2025   11:16:34 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/03/2025   11:17:36 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 162701-2025
EUT-S-nummer 51/2025
Offentliggørelsesdato 13/03/2025

Send til en kollega

0.047