23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Udbud af posthåndtering


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

180955-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Post- og telekommunikationstjenester – Udbud af posthåndtering
OJ S 56/2025 20/03/2025
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
E-mail fes-ujs10@mil.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af posthåndtering
Beskrivelse Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har et behov for at indgå en Rammeaftale for Posthåndtering. Rammeaftalen skal omfatte posthåndtering af breve og pakker på Forsvarsministeriets etablissementer, og aftalen skal sikre, at Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har mulighed for forsendelse af breve og pakker tilpasset hvert enkelt etablissements behov. Posthåndteringen skal blandt andet indeholde afhentning, omdeling, frankering af breve og pakker, og frankerede svarkuverter. Posthåndteringen skal varetages i indland og udland. Aftalen opdeles i 3 Delaftaler, en aftale for breve og en aftale for pakker. Den maksimale værdi over en 4 årig periode for så vidt angår breve er DKK 20 mio., og den maksimale værdi over en 4 årig periode for så vidt angår pakker er DKK 13,6 mio. Den samlede maksimale værdi er DKK 33,6 mio. Det er muligt for tilbudsgivererne at afgive tilbud på alle 3 Delaftaler, og det er Ejendomsstyrelsens forventning, at der vil være en besparelse forbundet med en enkelt leverandør for både breve og pakker, idet kørslerne kan lægges sammen. Det har dog ikke været muligt for Ejendomsstyrelsen at opgøre den forventede besparelse tilstrækkeligt præcist til at indregne denne i den forventede og maksimale værdi af den samlede aftale. Den maksimale værdi for Delaftale 3 udgøres derfor af Delaftale 1's og Delaftale 2's maksimale værdi lagt sammen.
Identifikator for proceduren ac0d0b34-e321-4bc0-a763-dbe23335426a
Intern ID 2023/004880
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i flere faser
Hovedpunkterne i proceduren Processen vil blive struktureret som et offentligt udbud med forhandling i henhold til udbudslovens afsnit III (Lov nr. 1564 af 15. december 2015, der gennemfører Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud). Dette betyder, at der ikke gennemføres en indledende prækvalifikationsfase, og at Ejendomsstyrelsen efter modtagelsen af indledende tilbud har ret til at gennemføre en forhandlingsrunde med deltagerne og anmode om, at disse skal afgive et yderligere tilbud. Ejendomsstyrelsen forbeholder sig dog retten til at tildele Rammeaftalen på baggrund af det indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. Tildeling kan i dette tilfælde alene ske til et tilbud, som Ejendomsstyrelsen ikke er forpligtet til at afvise som ukonditionsmæssig. Såfremt Ejendomsstyrelsen afholder forhandlingsrunde vil alle tilbudsgivere blive inviteret til parallelle forhandlingsmøder. Forhandlingsprocessen vil ske efter principperne om ligebehandling og gennemsigtighed. Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes afsnit 5.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64111000   Postbefordring af aviser og tidsskrifter, 64112000   Postbefordring af breve, 64113000   Postbefordring af pakker, 64114000   Postkontorvirksomhed, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121100   Postudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 600 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ejendomsstyrelsen har valgt at opdele Rammeaftalen i 3 Delaftaler for at gøre det muligt for tilbudsgiverne at byde på enten Breve, Pakker eller Breve & Pakker. Opdelingen er valgt for at sikre det bedst konkurrencegrundlag. 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, Ethics, jf. ovenfor hvor der er indsat link. For adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret som bruger. Registrering er vederlagsfri. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan Ethics support kontaktes via følgende link: https://mercell.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/3. 2) Af tekniske årsager skal tilbudsgiver aflevere sit indledende tilbud under ”Prækvalifikation” i Ethics, da systemet ikke understøtter den valgte udbudsform. Det understreges, at dette udbud ikke indeholder en prækvalifikationsfase. 3) Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være gældende. Det samme gør sig gældende, såfremt tilbudsgiver har uploaded flere tilbud. 4) Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på Ethics. 5) Før ordregivers beslutning om tildeling af Rammeaftalen, vil ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Tilbudsgiver skal have en passende frist til fremlæggelse af dokumentationen. Dokumentationen vedrører de i udbudsbekendtgørelsen stillede krav til tilbudsgivernes personlige og økonomiske forhold. Ud over de ovennævnte krav til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen kræves: - serviceattest eller anden dokumentation, jf. udbudsloven § 153, stk. 1 og 2. Dokumentationen skal være udstedt inden for de seneste 6 måneder før tilbudsfristen. – Støtteerklæring, såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen. – Konsortieerklæring, såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder. Ordregiver forbeholder sig ligeledes ret til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2. 6) Med henvisning til rammeaftalens afsnit 21 fremhæves Rammeaftalens regulering og sanktionering af russisk involvering. EU har indført forbud mod at tildele kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til virksomheder med russisk involvering, der overskrider grænserne herfor, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Inden tildeling af Rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, Ejendomsstyrelsen påtænker at tildele Rammeaftalen indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring om, at der ikke er nogen russisk involvering i Rammeaftalen, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Tro- og loveerklæringen i Udbudsbilag 3 er dokumentation på overholdelse af Rammeaftalens afsnit 21. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen afgive tro- og erklæringen. Støttende enheder og underleverandører skal ikke afgive tro- og loveerklæring, jf. Udbudsbilag 3, eftersom tilbudsgiverens tro- og loveerklæring rummer erklæring vedrørende støttende enheders og underleverandørers forhold. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon til tro- og loveerklæringen i Udbudsbilag 3, som skal benyttes. Tilbudsgivere opfordres til at indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring i forbindelse med aflevering af tilbuddet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 3
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 1
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 - Breve
Beskrivelse Delaftale 1 omfatter posthåndtering af breve, herunder blandt andet afhentning, omdeling og frankering af breve.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64111000   Postbefordring af aviser og tidsskrifter, 64112000   Postbefordring af breve, 64114000   Postkontorvirksomhed, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121100   Postudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Tilbudsgiver skal udfylde del IV, afsnit A i ESPD’et vedrørende udøvelse af det pågældende erhverv. Tilbudsgiver skal angive opfyldelse af krav til egnethed til at udøve det pågældende erhverv. Det er et minimumskrav for deltagelse i udbuddet, at danske tilbudsgivere har en tilladelse fra Trafikstyrelsen til udøvelse af landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 1384 af 27. november 2024 om postbefordring og postvirksomheder med senere ændringer. Tilladelsen skal dække den ydelse, som tilbudsgiveren byder på, herved forstået, at hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 1, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring af breve. Hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 2, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring af pakker. Hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 3, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring for både breve og pakker. Øvrige tilbudsgivere skal have en tilsvarende tilladelse fra en relevant myndighed i deres hjemland, såfremt opnåelse af tilladelse til udførelse af postbefordring er et krav i det pågældende land. Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for tilladelsen med tilbuddet. Ejendomsstyrelsen gør opmærksom på, at såfremt en udenlandsk tilbudsgiver vinder udbuddet, skal denne opnå tilladelse til udførelse af postbefordring fra Trafikstyrelsen, forinden Rammeaftalens ikrafttræden.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver kan afgive tilbud: • Delaftale 1 – Breve • Delaftale 2 - Pakker • Delaftale 3 - Breve & Pakker Muligheden for at afgive tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker skyldes, at der forventes at kunne være en besparelse i prisen på kørsler, såfremt Leverandøren både skal håndtere breve og pakker. Delaftale 1, 2 og 3 evalueres hver for sig med henblik på at finde én vinder på hver Delaftale. Idet Delaftale 1 og 2 tilsammen dækker samme ydelse som Delaftale 3, vil Ejendomsstyrelsen baseret på de vindende tilbud på Delaftale 1 og 2, jf. ovenfor, sammenholde denne kombination med det vindende tilbud på Delaftale 3 baseret på de tilbudte priser. Der vil udelukkende ske en tildeling af enten Delaftale 1 - Breve og Delaftale 2 - Pakker eller Delaftale 3 - Breve & Pakker. Rammeaftalen eller Rammeaftalerne vil blive tildelt til den tilbudsgiver eller de tilbudsgivere, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1., herved forstået samlet set det billigste af enten; • det billigste tilbud på Delaftale 1 - Breve + det billigste tilbud på Delaftale 2 - Pakker eller • det billigste tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker Det er således ikke givet, at den tilbudsgiver, der på Delaftale 1 - Breve eller Delaftale 2 - Pakker har afgivet tilbuddet med den laveste pris, vil blive tildelt denne Rammeaftale, idet denne kun får Rammeaftalen tildelt, såfremt det konkrete tilbud sammenlagt med det billigste tilbud på den anden ydelse er billigere end Delaftale 3 - Breve & Pakker. Ved den samlede vurdering af ”Pris” lægges der vægt på den samlede evalueringstekniske pris i Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, faneblad 3 ’Evalueringsteknisk sum i alt’. Den evalueringstekniske sum beregnes på baggrund af følgende elementer: 1. Pris pr. adresse 2. Enhedspris for ydelser Det fremgår af Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, hvordan de enkelte priselementer beregnes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 11/04/2025   08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren skal overholde Ejendomsstyrelsens krav til CSR, jf. Aftalebilag 4 – Corporate Social Responsibility (CSR).
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 1) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Der skal indbetales et gebyr på 20.000 kr. ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 - Pakker
Beskrivelse Delaftale 2 omfatter posthåndtering af pakker, herunder blandt andet afhentning og omdeling.
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64113000   Postbefordring af pakker, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121200   Pakkeudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 13 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Tilbudsgiver skal udfylde del IV, afsnit A i ESPD’et vedrørende udøvelse af det pågældende erhverv. Tilbudsgiver skal angive opfyldelse af krav til egnethed til at udøve det pågældende erhverv. Det er et minimumskrav for deltagelse i udbuddet, at danske tilbudsgivere har en tilladelse fra Trafikstyrelsen til udøvelse af landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 1384 af 27. november 2024 om postbefordring og postvirksomheder med senere ændringer. Tilladelsen skal dække den ydelse, som tilbudsgiveren byder på, herved forstået, at hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 1, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring af breve. Hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 2, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring af pakker. Hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 3, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring for både breve og pakker. Øvrige tilbudsgivere skal have en tilsvarende tilladelse fra en relevant myndighed i deres hjemland, såfremt opnåelse af tilladelse til udførelse af postbefordring er et krav i det pågældende land. Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for tilladelsen med tilbuddet. Ejendomsstyrelsen gør opmærksom på, at såfremt en udenlandsk tilbudsgiver vinder udbuddet, skal denne opnå tilladelse til udførelse af postbefordring fra Trafikstyrelsen, forinden Rammeaftalens ikrafttræden.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver kan afgive tilbud: • Delaftale 1 – Breve • Delaftale 2 - Pakker • Delaftale 3 - Breve & Pakker Muligheden for at afgive tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker skyldes, at der forventes at kunne være en besparelse i prisen på kørsler, såfremt Leverandøren både skal håndtere breve og pakker. Delaftale 1, 2 og 3 evalueres hver for sig med henblik på at finde én vinder på hver Delaftale. Idet Delaftale 1 og 2 tilsammen dækker samme ydelse som Delaftale 3, vil Ejendomsstyrelsen baseret på de vindende tilbud på Delaftale 1 og 2, jf. ovenfor, sammenholde denne kombination med det vindende tilbud på Delaftale 3 baseret på de tilbudte priser. Der vil udelukkende ske en tildeling af enten Delaftale 1 - Breve og Delaftale 2 - Pakker eller Delaftale 3 - Breve & Pakker. Rammeaftalen eller Rammeaftalerne vil blive tildelt til den tilbudsgiver eller de tilbudsgivere, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1., herved forstået samlet set det billigste af enten; • det billigste tilbud på Delaftale 1 - Breve + det billigste tilbud på Delaftale 2 - Pakker eller • det billigste tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker Det er således ikke givet, at den tilbudsgiver, der på Delaftale 1 - Breve eller Delaftale 2 - Pakker har afgivet tilbuddet med den laveste pris, vil blive tildelt denne Rammeaftale, idet denne kun får Rammeaftalen tildelt, såfremt det konkrete tilbud sammenlagt med det billigste tilbud på den anden ydelse er billigere end Delaftale 3 - Breve & Pakker. Ved den samlede vurdering af ”Pris” lægges der vægt på den samlede evalueringstekniske pris i Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, faneblad 3 ’Evalueringsteknisk sum i alt’. Den evalueringstekniske sum beregnes på baggrund af følgende elementer: 1. Pris pr. adresse 2. Enhedspris for ydelser Det fremgår af Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, hvordan de enkelte priselementer beregnes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 11/04/2025   08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren skal overholde Ejendomsstyrelsens krav til CSR, jf. Aftalebilag 4 – Corporate Social Responsibility (CSR).
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 1) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Der skal indbetales et gebyr på 20.000 kr. ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Delaftale 3 - Breve & Pakker
Beskrivelse Delaftale 3 omfatter posthåndtering af både breve, herunder blandt andet afhentning, omdeling og frankering af breve samt posthåndtering af pakker, herunder blandt andet afhentning og omdeling.
Intern ID 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64112000   Postbefordring af breve, 64113000   Postbefordring af pakker, 64114000   Postkontorvirksomhed, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121100   Postudbringning, 64121200   Pakkeudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Tilbudsgiver skal udfylde del IV, afsnit A i ESPD’et vedrørende udøvelse af det pågældende erhverv. Tilbudsgiver skal angive opfyldelse af krav til egnethed til at udøve det pågældende erhverv. Det er et minimumskrav for deltagelse i udbuddet, at danske tilbudsgivere har en tilladelse fra Trafikstyrelsen til udøvelse af landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 1384 af 27. november 2024 om postbefordring og postvirksomheder med senere ændringer. Tilladelsen skal dække den ydelse, som tilbudsgiveren byder på, herved forstået, at hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 1, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring af breve. Hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 2, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring af pakker. Hvis tilbudsgiver byder på Delaftale 3, skal tilladelsen dække landsdækkende erhvervsmæssig postbefordring for både breve og pakker. Øvrige tilbudsgivere skal have en tilsvarende tilladelse fra en relevant myndighed i deres hjemland, såfremt opnåelse af tilladelse til udførelse af postbefordring er et krav i det pågældende land. Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for tilladelsen med tilbuddet. Ejendomsstyrelsen gør opmærksom på, at såfremt en udenlandsk tilbudsgiver vinder udbuddet, skal denne opnå tilladelse til udførelse af postbefordring fra Trafikstyrelsen, forinden Rammeaftalens ikrafttræden.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver kan afgive tilbud: • Delaftale 1 – Breve • Delaftale 2 - Pakker • Delaftale 3 - Breve & Pakker Muligheden for at afgive tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker skyldes, at der forventes at kunne være en besparelse i prisen på kørsler, såfremt Leverandøren både skal håndtere breve og pakker. Delaftale 1, 2 og 3 evalueres hver for sig med henblik på at finde én vinder på hver Delaftale. Idet Delaftale 1 og 2 tilsammen dækker samme ydelse som Delaftale 3, vil Ejendomsstyrelsen baseret på de vindende tilbud på Delaftale 1 og 2, jf. ovenfor, sammenholde denne kombination med det vindende tilbud på Delaftale 3 baseret på de tilbudte priser. Der vil udelukkende ske en tildeling af enten Delaftale 1 - Breve og Delaftale 2 - Pakker eller Delaftale 3 - Breve & Pakker. Rammeaftalen eller Rammeaftalerne vil blive tildelt til den tilbudsgiver eller de tilbudsgivere, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1., herved forstået samlet set det billigste af enten; • det billigste tilbud på Delaftale 1 - Breve + det billigste tilbud på Delaftale 2 - Pakker eller • det billigste tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker Det er således ikke givet, at den tilbudsgiver, der på Delaftale 1 - Breve eller Delaftale 2 - Pakker har afgivet tilbuddet med den laveste pris, vil blive tildelt denne Rammeaftale, idet denne kun får Rammeaftalen tildelt, såfremt det konkrete tilbud sammenlagt med det billigste tilbud på den anden ydelse er billigere end Delaftale 3 - Breve & Pakker. Ved den samlede vurdering af ”Pris” lægges der vægt på den samlede evalueringstekniske pris i Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, faneblad 3 ’Evalueringsteknisk sum i alt’. Den evalueringstekniske sum beregnes på baggrund af følgende elementer: 1. Pris pr. adresse 2.A. Enhedspris for ydelser - Breve 2.B. Enhedspris for ydelser - Pakker Det fremgår af Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, hvordan de enkelte priselementer beregnes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 11/04/2025   08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren skal overholde Ejendomsstyrelsens krav til CSR, jf. Aftalebilag 4 – Corporate Social Responsibility (CSR)
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 1) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Der skal indbetales et gebyr på 20.000 kr. ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Registreringsnummer ORG-38683470
Postadresse Arsenalvej 55
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Camilla Birnbaum
E-mail fes-ujs10@mil.dk
Telefon 24928529
Internetadresse https://www.ejendomsstyrelsen.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 9db08c14-13bd-4a48-b163-6e9c56351bf9   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/03/2025   08:11:32 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 19/03/2025   09:00:21 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 180955-2025
EUT-S-nummer 56/2025
Offentliggørelsesdato 20/03/2025

Send til en kollega

0.048