23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
09.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

DIN Forsyning A/S

Dynamisk indkøbssystem til indkøb og levering af køretøjer.


DIN Forsyning A/S

231282-2025 - Resultater
Danmark – El-køretøjer – Dynamisk indkøbssystem til indkøb og levering af køretøjer.
OJ S 70/2025 09/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn DIN Forsyning A/S
E-mail kgh@dinforsyning.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Dynamisk indkøbssystem til indkøb og levering af køretøjer.
Beskrivelse DIN Forsyning A/S og underlæggende selskaber udbyder dynamisk indkøbssystem (herefter benævnt DIS) vedrørende indkøb af køretøjer. Formålet med at etablere DIS er at give ansøgere mulighed for at blive prækvalificeret og dermed have mulighed for at afgive tilbud, når ordregiver skal anskaffe køretøjer. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud jævnfør Udbudsloven, lov nr. 10 af 6. januar 2023, hvilket betyder, at alle ansøgere, som opnår at blive prækvalificerede, optages som leverandører i DIS. Ordregiver forventer primært at anskaffe eldrevne køretøjer, i det omfang kørselsbehovet i ordregivers forsyningsområde kan opfyldes. Derfor kan ansøgere forvente, at anskaffelse af eldrevne køretøjer vil udgøre hovedaktiviteten i DIS. Såfremt ordregiver ikke kan dække sit kørselsbehov med eldrevne køretøjer, kan anskaffelserne alternativt omfatte eksempelvis fossil- og/eller hybridkøretøjer mv. DIS vedrører indkøb og levering af køretøjer indenfor personbiler, mindre varevogne, større varevogne samt mindre lastbiler. Det kan forventes at der i DIS også vil være indkøb hvor der stilles krav til specialopbyg og el-varevogne med lad.
Identifikator for proceduren 19f41e92-9c8e-4430-b8db-980b42301c75
Tidligere bekendtgørelse 20337e82-b109-47c8-a060-0207197e869b-01
Intern ID S2024-03875
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144900   El-køretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34110000   Personbiler, 34113000   Køretøjer med firehjulstræk, 34131000   Åbne varevogne, 34136000   Varevogne, 34136100   Små varevogne
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ulvsundvej 1    
By Esbjerg N
Postnummer 6715
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger DIS bringes til ophør grundet fejl i udbudsbekendtgørelsen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Dynamisk indkøbssystem til indkøb og levering af køretøjer.
Beskrivelse DIN Forsyning A/S og underlæggende selskaber udbyder dynamisk indkøbssystem (herefter benævnt DIS) vedrørende indkøb af køretøjer. Formålet med at etablere DIS er at give ansøgere mulighed for at blive prækvalificeret og dermed have mulighed for at afgive tilbud, når ordregiver skal anskaffe køretøjer. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud jævnfør Udbudsloven, lov nr. 10 af 6. januar 2023, hvilket betyder, at alle ansøgere, som opnår at blive prækvalificerede, optages som leverandører i DIS. Ordregiver forventer primært at anskaffe eldrevne køretøjer, i det omfang kørselsbehovet i ordregivers forsyningsområde kan opfyldes. Derfor kan ansøgere forvente, at anskaffelse af eldrevne køretøjer vil udgøre hovedaktiviteten i DIS. Såfremt ordregiver ikke kan dække sit kørselsbehov med eldrevne køretøjer, kan anskaffelserne alternativt omfatte eksempelvis fossil- og/eller hybridkøretøjer mv. DIS vedrører indkøb og levering af køretøjer indenfor personbiler, mindre varevogne, større varevogne samt mindre lastbiler. Det kan forventes at der i DIS også vil være indkøb hvor der stilles krav til specialopbyg og el-varevogne med lad.
Intern ID S2024-03875
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144900   El-køretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34110000   Personbiler, 34113000   Køretøjer med firehjulstræk, 34131000   Åbne varevogne, 34136000   Varevogne, 34136100   Små varevogne
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ulvsundvej 1    
By Esbjerg N
Postnummer 6715
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 01/01/2099
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger DIS bringes til ophør grundet fejl i udbudsbekendtgørelsen.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse vægtningen af underkriteriet pris indgår som et interval på 50-70%. Den endelige konkrete vægtning fastsættes i forbindelse med det konkrete indkøb.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Vægtningen af underkriteriet kvalitet indgår som et interval på 30-50%. Den endelige konkrete vægtning fastsættes i forbindelse med det konkrete indkøb.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
Det dynamiske indkøbssystem er bragt til ophør
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klagevejledning: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/ Nævnets klagefrister: Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline DIN Forsyning A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er endnu ikke udvalgt en vinder, men konkurrencen er stadig i gang.
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn DIN Forsyning A/S
Registreringsnummer 32661149
Afdeling Indkøbsafdelingen
Postadresse Ulvsundvej 1
By Esbjerg N
Postnummer 6715
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Kasper Guldbrandt Hansen
E-mail kgh@dinforsyning.dk
Telefon +45 23420199
Internetadresse https://www.dinforsyning.dk
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der rekvirerer vareleverancer og/eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 79a19105-2653-4865-9411-b3c14f9bf3fa   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 07/04/2025   12:56:47 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 07/04/2025   13:00:26 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 231282-2025
EUT-S-nummer 70/2025
Offentliggørelsesdato 09/04/2025

Send til en kollega

0.046