1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
DIN Forsyning A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Dynamisk indkøbssystem til indkøb og levering af køretøjer.
Beskrivelse
:
DIN Forsyning A/S og underlæggende selskaber udbyder dynamisk indkøbssystem (herefter benævnt DIS) vedrørende indkøb af køretøjer. Formålet med at etablere DIS er at give ansøgere mulighed for at blive prækvalificeret og dermed have mulighed for at afgive tilbud, når ordregiver skal anskaffe køretøjer. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud jævnfør Udbudsloven, lov nr. 10 af 6. januar 2023, hvilket betyder, at alle ansøgere, som opnår at blive prækvalificerede, optages som leverandører i DIS. Ordregiver forventer primært at anskaffe eldrevne køretøjer, i det omfang kørselsbehovet i ordregivers forsyningsområde kan opfyldes. Derfor kan ansøgere forvente, at anskaffelse af eldrevne køretøjer vil udgøre hovedaktiviteten i DIS. Såfremt ordregiver ikke kan dække sit kørselsbehov med eldrevne køretøjer, kan anskaffelserne alternativt omfatte eksempelvis fossil- og/eller hybridkøretøjer mv. DIS vedrører indkøb og levering af køretøjer indenfor personbiler, mindre varevogne, større varevogne samt mindre lastbiler. Det kan forventes at der i DIS også vil være indkøb hvor der stilles krav til specialopbyg og el-varevogne med lad.
Identifikator for proceduren
:
19f41e92-9c8e-4430-b8db-980b42301c75
Tidligere bekendtgørelse
:
20337e82-b109-47c8-a060-0207197e869b-01
Intern ID
:
S2024-03875
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34144900
El-køretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34100000
Motorkøretøjer,
34110000
Personbiler,
34113000
Køretøjer med firehjulstræk,
34131000
Åbne varevogne,
34136000
Varevogne,
34136100
Små varevogne
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ulvsundvej 1
By
:
Esbjerg N
Postnummer
:
6715
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
DIS bringes til ophør grundet fejl i udbudsbekendtgørelsen.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Dynamisk indkøbssystem til indkøb og levering af køretøjer.
Beskrivelse
:
DIN Forsyning A/S og underlæggende selskaber udbyder dynamisk indkøbssystem (herefter benævnt DIS) vedrørende indkøb af køretøjer. Formålet med at etablere DIS er at give ansøgere mulighed for at blive prækvalificeret og dermed have mulighed for at afgive tilbud, når ordregiver skal anskaffe køretøjer. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud jævnfør Udbudsloven, lov nr. 10 af 6. januar 2023, hvilket betyder, at alle ansøgere, som opnår at blive prækvalificerede, optages som leverandører i DIS. Ordregiver forventer primært at anskaffe eldrevne køretøjer, i det omfang kørselsbehovet i ordregivers forsyningsområde kan opfyldes. Derfor kan ansøgere forvente, at anskaffelse af eldrevne køretøjer vil udgøre hovedaktiviteten i DIS. Såfremt ordregiver ikke kan dække sit kørselsbehov med eldrevne køretøjer, kan anskaffelserne alternativt omfatte eksempelvis fossil- og/eller hybridkøretøjer mv. DIS vedrører indkøb og levering af køretøjer indenfor personbiler, mindre varevogne, større varevogne samt mindre lastbiler. Det kan forventes at der i DIS også vil være indkøb hvor der stilles krav til specialopbyg og el-varevogne med lad.
Intern ID
:
S2024-03875
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34144900
El-køretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34100000
Motorkøretøjer,
34110000
Personbiler,
34113000
Køretøjer med firehjulstræk,
34131000
Åbne varevogne,
34136000
Varevogne,
34136100
Små varevogne
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ulvsundvej 1
By
:
Esbjerg N
Postnummer
:
6715
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/04/2025
Varigheds slutdato
:
01/01/2099
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
DIS bringes til ophør grundet fejl i udbudsbekendtgørelsen.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
vægtningen af underkriteriet pris indgår som et interval på 50-70%. Den endelige konkrete vægtning fastsættes i forbindelse med det konkrete indkøb.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Vægtningen af underkriteriet kvalitet indgår som et interval på 30-50%. Den endelige konkrete vægtning fastsættes i forbindelse med det konkrete indkøb.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
Det dynamiske indkøbssystem er bragt til ophør
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klagevejledning: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/ Nævnets klagefrister: Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
DIN Forsyning A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er endnu ikke udvalgt en vinder, men konkurrencen er stadig i gang.
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
DIN Forsyning A/S
Registreringsnummer
:
32661149
Afdeling
:
Indkøbsafdelingen
Postadresse
:
Ulvsundvej 1
By
:
Esbjerg N
Postnummer
:
6715
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Kasper Guldbrandt Hansen
Telefon
:
+45 23420199
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der rekvirerer vareleverancer og/eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
79a19105-2653-4865-9411-b3c14f9bf3fa
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/04/2025
12:56:47 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/04/2025
13:00:26 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
231282-2025
EUT-S-nummer
:
70/2025
Offentliggørelsesdato
:
09/04/2025