23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
14.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

Udbud af linnedkørsel til midtVask


Region Midtjylland

241592-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – Udbud af linnedkørsel til midtVask
OJ S 73/2025 14/04/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af linnedkørsel til midtVask
Beskrivelse Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder. Ydelsen omfatter således afhentning og aflevering af linnedvogne med urent og rent linned. Udbuddet omfatter linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder og institutioner i lastvogn med lift med plads til 24 og/eller 34 vogne, jf. hertil også Kontraktbilag 3. Udbuddet er et genudbud af delkontrakt 3 af tidligere udbud nr.: 146831-2025
Identifikator for proceduren 54d7203f-d1da-4a4e-938f-ce70d15ec0bf
Tidligere bekendtgørelse 146831-2025
Intern ID 1-23-4-72-56-24
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2
Konkurs jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2
Korruption jf. Udbudslovens §135, stk. 1, nr. 2
Tvangsakkord uden for konkurs jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2
Deltagelse i en kriminel organisation jf. Udbudslovens §135, stk. 1, nr. 1
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 3
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme jf. Udbudslovens §135, stk. 1, nr. 5
Svig jf. Udbudslovens §135, stk. 1, nr. 3
Børnearbejde og andre former for menneskehandel jf. Udbudslovens §135, stk. 1, nr. 6
Insolvens jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1
Aktiver, der administreres af en kurator jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure jf. udbudslovens §136, nr. 3 og §137, stk. 1, nr. 5
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren jf. Udbudslovens §136, nr. 1
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure jf. Udbudslovens §136, nr. 2
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet jf. Udbudslovens §136, nr. 4
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1
Betaling af socialsikringsbidrag jf. Udbudslovens §135, stk. 3
Erhvervsvirksomheden er indstillet jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2
Betaling af skatter og afgifter jf. Udbudslovens §135, stk. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet jf. Udbudslovens §135, stk. 1, nr. 4
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af linnedkørsel til midtVask
Beskrivelse Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder. Ydelsen omfatter således afhentning og aflevering af linnedvogne med urent og rent linned. Udbuddet omfatter linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder og institutioner i lastvogn med lift med plads til 24 og/eller 34 vogne, jf. hertil også Kontraktbilag 3. Udbuddet er et genudbud af delkontrakt 3 af tidligere udbud nr.: 146831-2025
Intern ID 1-23-4-72-56-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse Udbydes forventeligt hvert 4. til 6. år.
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Vindende tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.1: Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for det seneste disponible regnskabsår er minimum 20.000.000 danske kroner. Som dokumentation for nettoomsætningens størrelse kan den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører: • Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig: o Hvis nettoomsætning fremgår af årsrapporter: Godkendt årsrapport med revisionserklæring. o Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapport: Revisors reviewerklæring eller revisionserklæring om nettoomsætningens størrelse. • Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig: o Enten godkendt årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring, o eller revisors reviewerklæring om nettoomsætningens størrelse.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Vindende tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.1: Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 20 %. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel: Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver Som dokumentation for soliditetsgradens størrelse kan den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende, afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører: • Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig: o Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring. • Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig: o Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring, o eller revisors reviewerklæring om soliditetsgradens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører en transportopgave udført over en periode på minimum 1 år, hvor der er sket ugentlige (bortset fra eventuelle ferieperioder) leveringer til forskellige adresser. Det er herudover et minimumskrav, at der til de pågældende referencer er leveret for minimum 1.500.000 danske kroner ekskl. moms pr. år. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer med henblik på bekræftelse af de afgivne oplysninger, hvorfor Tilbudsgiver i referencelisten i ESPD kan angive referencevirksomhedens kontaktoplysninger. Ordregiver anser som udgangspunkt den i ESPD angivne referenceliste som endelig dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring, men kan dog vælge at kræve yderligere dokumentation, hvor det findes påkrævet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 13.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed
Beskrivelse Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 13.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 13/05/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 13/05/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbuddet indeholder vilkår vedrørende: - Samfundsansvar - Embargo - Arbejdsmiljø - Arbejdsklausul - Krav om virksomhedsoverdragelse af medarbejdere - Udfasningsperiode - Straffeattester
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
Afdeling Indkøb & Medicoteknik
Postadresse Olof Palmes Allé 15
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Jeppe Pedersen
Telefon +45 40860158
Internetadresse http://www.udbud.rm.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Tolboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/udbud
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 634ffd14-5151-40b4-9f0b-5e888b00acc8   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/04/2025   12:39:55 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 11/04/2025   09:30:40 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 241592-2025
EUT-S-nummer 73/2025
Offentliggørelsesdato 14/04/2025

Send til en kollega

0.062