Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Skive Kommune
Vindere
(10.10.2017)
Alphabet Danmark
Borgmester Christiansens Gade 50
2450 København SV
(10.10.2017)
Aiphabet Danmark
Borgmester Christiansens Gade 50
2450 København SV
Opdateringer
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit»Udelukkelse«).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde,jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: »Udelukkelse«):
— Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
— Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4
— Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5
— Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6 eller
— Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit»Udelukkelse«).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde,jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: »Udelukkelse«):
— Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
— Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4
— Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5
— Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6 eller
— Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Operationel leasing af gasbiler til Skive Kommune
Skive Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29189579
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Keld Kjærgaard Petersen
Telefon: +45 99155596
E-mail: kekp@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skive.dk
Rådhuspladsen 2
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Keld Kjærgaard Petersen
Telefon: +45 99155596
E-mail: kekp@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skive.dk
Del II: Genstand
Operationel leasing af gasbiler til Skive Kommune.
Udbuddet vedrører operationel leasing af gasbiler til Skive Kommune. Udbuddet er gældende for alle forvaltninger, afdelinger og institutioner, der ejes af ordregiver, herunder også selvejende institutioner i det omfang det er muligt i henhold til gældende driftsoverenskomst. Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:
— Delaftale 1: Mindre gasbil til bl.a. hjemmeplejen
— Delaftale 2: Gasvarebil til godstransport med en totalvægt (personer + last) på mindre end 3 500 kg.
Der kan afgives tilbud på 1, flere eller alle delaftaler, jf. nærmere herom i udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver skal i ESPD Del II Oplysninger om den økonomiske aktør oplyse de delaftaler, som tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.
Delaftale 1: Mindre gasbil til bl.a. hjemmeplejen
Udbuddet vedrører operationel leasing af gasbiler til Skive Kommune.
Udbuddet er gældende for alle forvaltninger, afdelinger og institutioner, der ejes af ordregiver, herunder også selvejende institutioner i det omfang det er muligt i henhold til gældende driftsoverenskomst.
Udbuddet er opdelt i delaftaler:
— Delaftale 1: Mindre gasbil til bl.a. hjemmeplejen.
Der kan afgives tilbud på 1, flere eller alle delaftaler, jf. nærmere herom i udbudsmaterialet.
For nærmere beskrivelse af de udbudte biler, herunder de mindstekrav bilerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen (bilag 2) i udbudsmaterialet samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Antal biler for delaftalen og leveringstidspunkter fremgår af tilbudslisten. Den udbudte aftale er derudover en rammeaftale, hvilket betyder, at ordregiver har mulighed for at lease yderligere biler ved den valgte tilbudsgiver.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 2 år og kan ikke forlænges. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens pkt. 3.
Option på køb af ekstraudstyr pr. mdr. pr. bil:
GPS navigationssystem inkl. opdateret kort.
Delaftale 2: Gasvarebil til godstransport med en totalvægt (personer + last) på mindre end
Udbuddet vedrører operationel leasing af gasbiler til Skive Kommune.
Udbuddet er gældende for alle forvaltninger, afdelinger og institutioner, der ejes af ordregiver, herunder også selvejende institutioner i det omfang det er muligt i henhold til gældende driftsoverenskomst.
Udbuddet er opdelt i delaftaler:
— Delaftale 2: Gasvarebil til godstransport med en totalvægt (personer + last) på mindre end 3 500 kg.
Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler, jf. nærmere herom i udbudsmaterialet.
For nærmere beskrivelse af de udbudte biler, herunder de mindstekrav bilerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen (bilag 2) i udbudsmaterialet samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Antal biler for delaftalen og leveringstidspunkter fremgår af tilbudslisten. Den udbudte aftale er derudover en rammeaftale, hvilket betyder, at ordregiver har mulighed for at lease yderligere biler ved den valgte tilbudsgiver.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 2 år og kan ikke forlænges. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens pkt. 3.
Option på køb af ekstraudstyr pr. mdr. pr. bil:
GPS navigationssystem inkl. opdateret kort.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
— Tilbudsgivers egenkapital. Tilbudsgiver må ikke have haft en negativ egenkapital i tilbudsgivers seneste 2 afsluttede regnskabsår. Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre en 2 år, må tilbudsgiver ikke have haft en negativ egenkapital i de regnskaber, som er afsluttet siden tilbudsgivers stiftelse. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal ikke havde en negativ egenkapital. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Tilbudsgiver må ikke have haft en negativ egenkapital i tilbudsgivers seneste 2 afsluttede regnskabsår. Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre en 2 år, må tilbudsgiver ikke have haft en negativ egenkapital i de regnskaber, som er afsluttet siden tilbudsgivers stiftelse. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal ikke havde en negativ egenkapital. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Leverandøren skal inden ikrafttræden af denne rammeaftale, dog senest 14 dage efter udløb af standstill-perioden, fremsende følgende dokumentation til ordregiver:
Kopi af forsikringspolice for erhvervs- og produktansvarsforsikring eller dokumentation for, at forsikring er tegnet. Forsikringen skal opfylde kravene i pkt. 17.
Rammeaftalen er fra ordregivers side betinget af, at ovennævnte dokumentation fremsendes til ordregiver, og at dokumentationen kan godkendes af ordregiver.
Vilkår for udførelse af rammeaftalerne fremgår af udbudsmaterialet. Ordregiver er dog berettiget til at anvende delydelsesreglen i udbudslovens § 8, stk. 2 og kan derfor indkøbe af op til 20 % af sit samlede forbrug ved andre leverandører. Den eller de vindende tilbudsgivere skal være villige til at påtage sig sociale klausuler og arbejdsklausuler som beskrevet i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit »Udelukkelse«).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde,jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: »Udelukkelse«):
— Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
— Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4
— Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5
— Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6 eller
— Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2.I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:www.kfst.dk