Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d7ddf43f-76bd-4608-b959-d664b219a023/publicMaterial
Udbyder
Midttrafik
Udbud af billetkontrol og kvalitetskontrol
Midttrafik
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
29943176
Søren Nymarks Vej 3
Højbjerg
8270
Danmark
E-mail: busudbud@midttrafik.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.midttrafik.dk/
Del II: Genstand
Udbud af billetkontrol og kvalitetskontrol.
Den udbudte kontrakt omfatter 2 delaftaler, og der indgås en samlet kontrakt med en leverandør.
Delaftale 1 omfatter billetkontrol i Aarhus Letbane og bybusserne i Aarhus med udførelse af 10 000 kontroller i Aarhus Letbane og 53 000 kontroller i bybusserne årligt.
Delaftale 2 omfatter billetkontrol i busser uden for Aarhus med udførelse af 6 000 kontroller årligt, samt kvalitetskontroller i busser i hele Midttrafiks område med udførelse af 6 000 kontroller årligt.
Kontrakten er en tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og 15 måneders varsel for leverandørens vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til udløb den 28.2.2022. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den.
Der er krav om virksomhedsoverdragelse af de medarbejdere (pt. 18) der i dag udfører billetkontrol i bybusserne i Aarhus. Se desuden udbudsmaterialet bilag E.
Kontrakten omfatter både delaftale 1 og delaftale 2, og der indgås kontrakt med 1 leverandør.
Delaftale 1
Aarhus Kommune.
Delaftale 1 omfatter billetkontrol i Aarhus Letbane og bybusserne i Aarhus med udførelse af 10 000 kontroller i Aarhus Letbane og 53 000 kontroller i bybusserne årligt.
Kontrakten er en tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og 15 måneders varsel for leverandørens vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til udløb den 28.2.2022.
Såfremt, der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere end ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud.
Udvælgelsen sker på baggrund af følgende (oplistet i prioriteret rækkefølge):
— De anførte referencer for udførelsen billet- og kvalitetskontrol eller tilsvarende eller sammenlignelige ydelser — der lægges vægt på beskrivelsen af de udvalgte referencer.
— Ansøgerens finansielle og økonomiske kapacitet.
Option på ændring af omfanget af hver kontroltype med op til 100 % i løbet af kontraktperioden, dog maksimalt 25 % pr. driftsår.
Option på tilkøb af 5 000 billetkontroller om året til ekstra kontrolindsats til udførelse i tillæg til billetkontrollen i Aarhus Letbane og bybusserne i Aarhus.
Option på tilkøb af kontrolopgaver i relation til SmukFest.
Nærmere beskrivelse af optionerne er i kravspecifikationerne vedlagt udbudsmaterialet.
Delaftale 2
Region Midtjylland.
Delaftale 2 omfatter billetkontrol i busser uden for Aarhus med udførelse af 6 000 kontroller årligt, samt kvalitetskontroller i busser i hele Midttrafiks område med udførelse af 6 000 kontroller årligt.
Kontrakten er en tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og 15 måneders varsel for leverandørens vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til udløb den 28.2.2022.
Såfremt, der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere end ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud.
Udvælgelsen sker på baggrund af følgende (oplistet i prioriteret rækkefølge):
— De anførte referencer for udførelsen billet- og kvalitetskontrol eller tilsvarende eller sammenlignelige ydelser — der lægges vægt på beskrivelsen af de udvalgte referencer.
— Ansøgerens finansielle og økonomiske kapacitet.
Option på ændring af omfanget af hver kontroltype med op til 100 % i løbet af kontraktperioden, dog maksimalt 25 % pr. driftsår
Option på tilkøb af ekstra billetkontroller i Horsens Kommune
Option på tilkøb af ekstra billetkontroller i Silkeborg Kommune
Option på tilkøb af billetkontrol på ruter i B-kontrakter
Option på tilkøb af kvalitetskontrol på ruter/busser i B-kontrakter.
Nærmere beskrivelse af optionerne er i kravspecifikationen i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere skal opfylde følgende mindstekrav for at kunne blive prækvalificeret:
Ansøgers omsætning i de hvert af seneste 3 regnskabsår skal være minimum 50 000 000 DKK ekskl. moms.
Ansøgers soliditetsgrad i hvert af de seneste 3 regneskabs år skal være minimum 20 %.
Ansøgers egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår skal være positiv.
Ansøgers forrentning af egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår skal være minimum 6 %.
Ansøger skal inden for de seneste 3 år kunne dokumentere minimum 2 referencer med udførelse af tilsvarende eller sammenlignelige ydelser, både hvad angår arten og omfanget af ydelserne.
Der henvises til kontrakten vedlagt udbudsmaterialet.
Der henvises til kontrakten vedlagt udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Midttrafik afholder informationsmøde vedrørende udbuddet, hvor de væsentligste detaljer om udbuddet og ansøgningsproceduren vil blive gennemgået. Der vil desuden blive foretaget en gennemgang af, hvordan ansøgerne skal udfylde det obligatoriske fælles europæiske udbudsdokument (ESPD).
Informationsmødet afholdes hos Midttrafik den 25.4.2017. Tilmelding til informationsmødet skal ske til ordregivers kontaktperson med oplysning om antal deltagere. Der må deltage maks. 3 personer for hver ansøger.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg.
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/