Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring
Vindere
Offentligt udbud af Motorcykler samt service og vedligehold heraf.
(06.12.2017)
Yamaha Motor Denmark, filial af Yamaha Motor Europe N.V., Holland
C.F. Tietgens boulevard 30, 1th.
5220 Odense
Offentligt udbud af Motorcykler samt service og vedligehold heraf
Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Hambrosgade 21
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Trine Kostechy
E-mail: tko011@politi.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68302919.aspx
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68302919.aspx
Del II: Genstand
Offentligt udbud af Motorcykler samt service og vedligehold heraf.
Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af Motorcykler samt service og vedligeholdelse heraf i Danmark samt levering af reservedele til de af udbuddet omfattede Motorcykler til Rigspolitiets eget værksted. Rigspolitiet vil efter indgåelse af Rammeaftalen forestå opbygning af den vindende Motorcykel til patruljekørsel.
Rammeaftalen er eksklusiv for så vidt angår køb af Motorcykler, levering af Reservedele til Rigspolitiets eget værksted samt køb af Ydelser (inkl. Reservedele) på Fyn og i Jylland, hvorfor Rigspolitiet ikke er berettiget til at aftage disse Produkter og Ydelser fra andre leverandører.
Rammeaftalen er ikke-eksklusiv for så vidt angår køb af Ydelser på Sjælland og Bornholm. Rigspolitiet har i dag internt værksted i København og forestår derfor selv service og reparation af Motorcykler på Sjælland og Bornholm.
Kunden har option på forlængelse af Service- og Værkstedsydelser samt levering af Reservedele til Rigspolitiets eget værksted, som defineret i Rammeaftalens pkt. 2, ud over den 31.11.2021, således at disse Ydelser og Reservedele leveres af Leverandøren i relation til den enkelte Motorcykel, regnet fra anskaffelsestidspunktet for den enkelte Motorcykel, dvs. i Motorcyklens første 4 leveår.
Kunden har option på forlængelse af Service- og Værkstedsydelser samt levering af Reservedele til Rigspolitiets eget værksted, som defineret i Rammeaftalens pkt. 2, ud over den 31.11.2021, således at disse Ydelser og Reservedele leveres af Leverandøren i relation til den enkelte Motorcykel, regnet fra anskaffelsestidspunktet for den enkelte Motorcykel, dvs. i Motorcyklens første 4 leveår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde følgende:
— Under afsnittet »Finansielle nøgletal« angives egenkapital for det seneste disponible regnskabsår i feltet »Nøgletal«. Tallet angives i danske kroner. I feltet »Beskrivelse« angives »Egenkapital« samt årstal på det seneste disponible regnskabsår. Ved beregning af egenkapitalen lægges selskabets aktiver (anlægsaktiver og omsætningsaktiver) sammen. Derefter fratrækkes alle forpligtigelser, det vil sige hensættelser og gæld (kortfristet gæld & langfristet gæld).
— I feltet »Erhvervsansvarsforsikring« angives oplysninger om tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring. Beløb angives i DKK.
Som mindstekrav kræves af tilbudsgiver:
— Egenkapital: Som mindstekrav kræves en egenkapital på mindst 8 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
— Erhvervsansvarsforsikring: Det er et mindstekrav, at dækningssummen ifølge erhvervsansvarsforsikringen udgør mindst 10 000 000 DKK pr. hændelse.
Det vil være et aftalemæssigt krav, at ansatte hos Leverandøren og eventuelle Underleverandører, som medvirker til at opfylde Rammeaftalen, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Ved »medvirker til at opfylde Rammeaftalen«, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på Rammeaftalens opfyldelse. Rammeaftalen vil indeholde en bestemmelse der sikrer dette.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk