Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Trafikselskabet Movia
Vindere
Tilbudsfase billetkontrol
(22.11.2017)
Securitas A/S
Sydvestvej 98
2600 Glostrup
Billetkontrol
Trafikselskabet Movia
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
29896569
GL. Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Andreas Knop
Telefon: +45 41888004
E-mail: ank@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70814032.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.moviatrafik.dk/omos/Pages/Omos.aspx
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70814032.aspx
Del II: Genstand
Billetkontrol.
Formålet med opgaven er at udføre kontrol af kundernes rejsehjemmel (billetter og kort) i busserne i Movias område, herunder at dokumentere det nødvendige for at Movia kan udstede en kontrolafgift ved manglende gyldig rejsehjemmel.
Kontrollørernes opgave er også at skabe tryghed og sikkerhed i busserne samt at give kunderne service f.eks. i forhold til at forstå reglerne for billettering.
Movias busser har selvbillettering. Det betyder, at kunderne selv skal købe billetten hos chaufføren i bussen eller på anden måde selv har ansvaret for at have en gyldig rejsehjemmel, f.eks. rejsekort, periodekort etc. Billetkontrolopgaven skal bidrage til at sikre Movias indtægter fra buskørslen i Movias område ved synligt at foretage kontrol og derved have en præventiv effekt, bekræfte betalende kunder i at købe rejsehjemmel samt give Movia det fornødne grundlag til at indkræve kontrolafgift fra de, der ikke har korrekt rejsehjemmel.
12 mdr.
Movia begrænser antallet af kvalificerede ansøgere til 4 aktører. I tilfælde af at et antal ansøgende aktører overstiger ovenstående antal, vil Movia udvælge de bedste aktører ud fra de oplysninger som er registreret under III.1.2) og III.1.3). Referencer tillægges den væsentligste betydning i evalueringen.
Movia har option på udvidelse med op til yderligere 20 kontrollanter eller nedjustere med op til 15 kontrollanter, hvilket skal ske med 4 måneders varsel.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal være registreret i CVR registreret.
Omsætning, soliditetsgrad og egenkapital.
Ansøgers omsætning i hvert af seneste 3 regnskabsår skal være minimum 50 000 000 DKK ekskl. moms.
Ansøgers soliditetsgrad i hvert af de seneste 3 regnskabsår skal være minimum 10 %.
Ansøgers egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår skal være positiv.
Ansøger skal inden for de seneste 3 år kunne dokumentere 2 referencer med udførelse af tilsvarende eller sammenlignelige ydelser, både hvad angår arten og omfanget af ydelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk