Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Trafikselskabet Movia
A16 — Udbud af almindelig rutekørsel
Trafikselskabet Movia
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
29 89 65 69
Gammel Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Anja Olsen
Telefon: +45 36131616
E-mail: aha@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.moviatrafik.dk
Del II: Genstand
A16 — Udbud af almindelig rutekørsel.
Udbud af almindelig rutekørsel svarende til driften af ca. 175 800 køreplantimer pr. år og 49 driftsbusser. Kørslen udbydes i 9 enheder. Der vil blive indgået kontrakt med forventet driftsstart april 2019.
Udbudsenhed 1
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 342, 840, 841, (353). Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 2
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 116, 850. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 3
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 123. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 4
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 215, 219. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 3 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 5
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 216, (201A og 202A). Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 6
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 163, 217. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 1 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 7
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 220. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Der er en mulighed for, at kørslen på linje 212 flyttes fra delkontrakt 9 til delkontrakt 7 inden afgivelse af endeligt tilbud. Dette vil blive endeligt afklaret, som følge af forhandlingerne.
Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 8
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 246. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges med op til 3 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Udbudsenhed 9
Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne — 201A, 202A, 203, 204, 205, 206, 208, 209, 212. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.
Der er mulighed for, at kørslen på linje 212 flyttes fra delkontrakt 9 til delkontrakt 7 inden afgivelse af endeligt tilbud. Dette vil blive endeligt afklaret, som følge af forhandlingerne.
Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.
Ordregiver vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter. Referencerne skal være for opgaver udført indenfor de seneste 3 år (afslutningstidspunkt, hvis ej igangværende opgave). Udvælgelsesbedømmelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.
Option på valg af Euro 6 bus løsning som alternativ til elbusløsningen på enhedens pakke b.
Option på opgradering til +Way standard i kontraktperioden. Udvendig opgradering og/eller samlet opgradering. Se flere detaljer i udbudsmaterialet.
Den økonomiske estimat i II.2.6) er behæftet med en væsentlig usikkerhed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal opfylde de kvalifikationskrav, der følger af lov om buskørsel (lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12.11.2012 med senere ændringer) og have tilladelse fra Trafik- og Byggestyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse). Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registeret.
Ansøger skal have en sædvanlig erhvervsansvarsforsikring.
Udbudslovens §§ 135-136, 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, og 138 om udelukkelsesgrunde finder anvendelse, jf. implementeringsbekendtgørelsen til forsyningsvirksomhedsdirektivet § 10, stk. 2. Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser Tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Ansøgeren skal alene indgive det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene og for at ansøgeren opfylder minimumskravene til egnethed.
Hvis ansøger er et konsortium eller baserer sin formåen på anden aktør, indsendes et fælles europæisk udbudsdokument for hver af deltagerne.
100 000 DKK pr. bus.
Der vil ske betaling i henhold til betalingsplanen i udbudsmaterialet.
Konsortier vil skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.
Bydere, for selskaber den ansvarlige leder, skal opfylde de kvalifikationskrav, der er anført i lovgivningen på området, og skal have tilladelse fra Trafikstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring.
Der henvises til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dette udbud kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.
Med angivelsen del IV.1.4) forbeholder Movia sig at foretage short-listing.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Efter Klagenævnsloven § 7 skal klage over udbud eller beslutninger afholdt i henhold forsyningsdirektivet, der ikke er en klage over ikke at være prækvalificeret, skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelse af bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. Klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Efter Klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk