23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 128-262161
Offentliggjort
07.07.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Trafikselskabet Movia

Opdateringer

Rettelse
(15.07.2017)

II.1.4)
I stedet for:
Dette udbud af Flextrafik Rute omhandler specialkørsel af borgere fra beskyttede værksteder, dagtilbud og lign., hvor der foreligger et fast kørselsmønster. Udbuddet er opdelt i 5 delaftaler og omfatter kørsel i kommuner i Region Sjælland. Den samlende mængde kørselsmængde i de 5 delaftaler vurderes at være ca. 9 000 timer i kontraktperioden, af ca. 210 brugere. Det er et generelt krav, at chaufførerne har forståelse for og accept af brugergruppen og er uddannet til de særlige opgaver, som ansvaret for kørsel med handicappede indebærer. Operatøren skal kunne varetage ruteplanlægning og kommunikationen med institutioner, forældre/pårørende på et højt serviceniveau, således at kørslen udføres efter gældende servicekriterier og i forhold til de enkelte institutioners krav til kørslens udførelse. Stort set alle brugere kræver fast chaufførteam.
Læses:
Dette udbud af Flextrafik Rute omhandler specialkørsel af borgere fra beskyttede værksteder, dagtilbud og lign., hvor der foreligger et fast kørselsmønster. Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler og omfatter kørsel i kommuner i Region Sjælland. Den samlende mængde kørselsmængde i de 6 delaftaler vurderes at være ca. 11 000 timer i kontraktperioden, af ca. 235 brugere. Det er et generelt krav, at chaufførerne har forståelse for og accept af brugergruppen og er uddannet til de særlige opgaver, som ansvaret for kørsel med handicappede indebærer. Operatøren skal kunne varetage ruteplanlægning og kommunikationen med institutioner, forældre/pårørende på et højt serviceniveau, således at kørslen udføres efter gældende servicekriterier og i forhold til de enkelte institutioners krav til kørslens udførelse. Stort set alle brugere kræver fast chaufførteam.

II.1.5)
I stedet for:
Værdi eksklusive moms: 5 075 000.00 DKK
Læses:
Værdi eksklusive moms: 6 515 000.00 DKK

II.2.1)
I stedet for:
Læses:
Byskovskolen — Afd. Asgård (Ringsted), Vigersted Skole A-Huset (Ringsted), Ådalsskole samt SFO Kvædehuset (Ringsted), Sct. Bendts Børnehave (Ringsted).

II.2.2)
I stedet for:
Læses:

II.2.3)
I stedet for:
Læses:
NUTS-kode: DK02

II.2.4)
I stedet for:
Læses:
Kørsel af brugere til og fra Byskovskolen — Afd. Asgård (Ringsted), Vigersted Skole A-Huset (Ringsted), Ådalsskole samt SFO Kvædehuset (Ringsted), Sct. Bendts Børnehave (Ringsted). Kørslen vurderes pt. at omfatte ca. 25 brugere på hverdage.

II.2.5)
I stedet for:
Læses:
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne

II.2.6)
I stedet for:
Læses:
Værdi eksklusive moms: 1 440 000.00 DKK

II.2.7)
I stedet for:
Læses:
Varighed i måneder: 9
Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.2.10)
I stedet for:
Læses:
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2.11)
I stedet for:
Læses:
Optioner: nej

II.2.13)
I stedet for:
Læses:
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

FR10 — Udbud af Flextrafik Rute


Trafikselskabet Movia

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Trafikselskabet Movia
29 89 65 69
Gammel Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Emil Susgaard Mouritzen
Telefon: +45 36131634
E-mail: emo@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.moviatrafik.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1303_20170629.nsf
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

FR10 — Udbud af Flextrafik Rute.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60100000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud af Flextrafik Rute omhandler specialkørsel af borgere fra beskyttede værksteder, dagtilbud og lign., hvor der foreligger et fast kørselsmønster. Udbuddet er opdelt i 5 delaftaler og omfatter kørsel i kommuner i Region Sjælland. Den samlende mængde kørselsmængde i de 5 delaftaler vurderes at være ca. 9 000 timer i kontraktperioden, af ca. 210 brugere. Det er et generelt krav, at chaufførerne har forståelse for og accept af brugergruppen og er uddannet til de særlige opgaver, som ansvaret for kørsel med handicappede indebærer. Operatøren skal kunne varetage ruteplanlægning og kommunikationen med institutioner, forældre/pårørende på et højt serviceniveau, således at kørslen udføres efter gældende servicekriterier og i forhold til de enkelte institutioners krav til kørslens udførelse. Stort set alle brugere kræver fast chaufførteam.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 075 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Smilehullet (Dianalund), Holbergskole (Dianalund), Børneskolen Filadelfia (Dianalund), Dagcenter Degneparken (Dianalund), Ruds Vedby Skole (Ruds Vedby)

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørsel af brugere til og fra Smilehullet (Dianalund), Holbergskole (Dianalund), Børneskolen Filadelfia (Dianalund), Dagcenter Degneparken (Dianalund) og Ruds Vedby Skole (Ruds Vedby). Kørslen vurderes pt. at omfatte ca. 23- 42 brugere på hverdage.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 780 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 9
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Sorø Borgerskole (Sorø), Pedersborg Skole (Sorø), Lynge Dagcenter (Sorø), Røde Kors Dagcenter (Sorø), Sundhedscenter Sorø (Sorø)

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørsel af brugere til og fra Sorø Borgerskole (Sorø), Pedersborg Skole (Sorø), Lynge Dagcenter (Sorø), Røde Kors Dagcenter (Sorø), Sundhedscenter Sorø (Sorø). Kørslen vurderes pt. at omfatte ca. 45 — 62 brugere på hverdage.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 675 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 9
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Stenlille Skole — Lang og farlig skolevej, Fremsprogsklassen, Specialundervisning (Stenlille)

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørsel af brugere til og fra Stenlille Skole (Stenlille). Kørslen vurderes pt. at omfatte ca. 43 brugere på hverdage.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 790 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 9
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rosenkilde Skole (Slagelse), Byskovgård Børnehavne (Slagelse), Lille Valbygård Skole (Slagelse)

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørsel af brugere til og fra Rosenkilde Skole (Slagelse), Byskovgård Børnehavne (Slagelse), Lille Valbygård Skole (Slagelse). Kørslen vurderes pt. at omfatte ca. 12 brugere på hverdage.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 915 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 9
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

CSU (Slagelse), Egholt Skole (Sorø), ZBC (Ringsted), Hjortholm Kostskole (Fuglebjerg), Skovgaarden (Fuglebjerg), Søgården (Hvalsø)

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørsel af brugere til og fra CSU (Slagelse), Egholt Skole (Sorø), ZBC (Ringsted), Hjortholm Kostskole (Fuglebjerg), Skovgaarden (Fuglebjerg), Søgården (Hvalsø). Kørslen vurderes pt. at omfatte ca. 9 brugere på hverdage.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 915 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 9
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal opfylde de kvalifikationskrav, der følger af lov om buskørsel (lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12.11.2012 med senere ændringer) og have tilladelse fra Trafik- og Byggestyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse). Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registeret.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Udbudslovens §§ 135-136, 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, og 138 om udelukkelsesgrunde finder anvendelse, jf. implementeringsbekendtgørelsen til forsyningsvirksomhedsdirektivet § 10, stk. 2. Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser Tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Ansøgeren skal alene indgive det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene og for at ansøgeren opfylder minimumskravene til egnethed. Hvis ansøgeren er et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver af konsortiedeltagerne.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Til sikkerhed for operatørens opfyldelse af kørselsaftalen stilles gennem anerkendt pengeinstitut/kautionsforsikringsselskab en ubetinget og uigenkaldelig anfordringsgaranti, der beløbsmæssigt svarer til 10 % af den ved kontraktindgåelse estimerede årlige kontraktværdi.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Konsortier vil skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12.11.2012 med senere ændringer.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/08/2017
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/01/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 08/08/2017
Tidspunkt: 14:01
Sted:

Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej 3, 2500 Valby.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Et af udbudsdokumenterne (dataark) på udbudssiden, som indeholder særlige personfølsomme oplysninger, er blevet subtraheret for disse oplysninger. Disse oplysninger vil kunne fremsendes ved udfyldelse af Movias fortrolighedserklæring (Bilag 9), hvorefter dokumentet kan fremsendes til tilbudsgiveren.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Efter Klagenævnslovens § 7 skal klage over udbud eller beslutninger afholdt i henhold forsyningsdirektivet, der ikke er en klage over ikke at være prækvalificeret, skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelse af bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Efter Klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/07/2017

Send til en kollega

0.089