23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 132-270080
Offentliggjort
13.07.2017
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Greve Kommune

Vindere

Aftale om køb af busbørnehave — Greve Kommune

(13.07.2017)
Volvo Danmark A/S
Taastrupgaardsvej 32
260 Tåstrup

Busbørnehave


Greve Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Greve Kommune
44023911
Rådhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Johnny Stahl Hansen
Telefon: +45 43979504
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Busbørnehave.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34121000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelse af en færdigindrettet mobil bus med formålet at drive børnehave fra denne.

Indrettet med stole, toilet, køkken og andre fornødenheder.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 2 100 000.00 DKK / Højeste bud: 2 100 000.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34121000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
Hovedudførelsessted:

Greve Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Greve kommune ønsker at indkøbe 1 (én) bus i kategorien 023 Personbil M3 (*), dvs. med en totalvægt over 5 000 kg og til befordring af mere end 9 (ni) personer.

Bussen skal ved levering til Greve Kommune være indrettet til 24 passagerer + fører, og være udrustet med stole i grupper af 4, toilet, køkken og andre fornødenheder, således at det er muligt at drive børnehave fra bussen.

Bussen skal leve op til samtlige EU krav og godkendelser der gælder for køretøjer af denne type, eller nationale krav hvis disse er mere vidtgående end EU reglerne.

Bussen må være maksimalt 13,1 meter lang og 2,55 meter høj. Ståhøjde i midtergangen skal være min. 1,95 meter, og midtergangen skal være min 0,6 meter bred. Undtaget for breddekravet er et mål der tages direkte ved armlænene, hvor bredden må være ned til 0,55 meter.

*) BEK nr. 1595 af 15.12.2016 (https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=185636)

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Ved markedsafdækning har ordregiver konstateret, at der kun forefindes en potentiel leverandør, der kan levere denne ydelse.

Af denne grund foretages denne profylakse bekendtgørelse om ønsket indgåelse af kontrakt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Aftale om køb af busbørnehave — Greve Kommune

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
10/07/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Volvo Danmark A/S
56147713
Taastrupgaardsvej 32
Tåstrup
260
Danmark
Telefon: +45 44546600
E-mail: volvotruckcenter.danmark@volvo.com
NUTS-kode: DK012

Internetadresse:www.volvobuses.com

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 2 100 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 100 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En ordregiver har mulighed for at sikre, at en kontrakt, i de tilfælde der er nævnt i Håndhævelseslovens § 17, stk. 1, nr. 1, ikke erklæres for uden virkning, hvis:

1) ordregiveren forud for kontraktindgåelsen i Den Europæiske Unions Tidende har offentliggjort en bekendtgørelse, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakten,

2) kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, og

3) ordregiveren finder, at indgåelsen af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende er tilladt i henhold til de fællesskabsretlige udbudsregler.

Stk. 2. Bekendtgørelsen efter stk. 1, nr. 1, skal indeholde:

1) ordregiverens navn og kontaktoplysninger,

2) en beskrivelse af kontraktens genstand,

3) begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og

4) navn og kontaktoplysninger på den virksomhed, som ordregiveren agter at indgå kontrakt med.

Klage til Klagenævnet for Udbud kan indgives af:

Enhver, der har en retlig interesse heri.

Stk. 2. Klagenævnet for Udbud kan tillade en tredjemand, for hvem sagen har væsentlig betydning, at indtræde i sagen til fordel for ordregiveren eller klageren.

Stk. 3. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.

Stk. 4. I de tilfælde, hvor der nedlægges påstand om, at en kontrakt skal erklæres for uden virkning, eller om anvendelse af en alternativ sanktion, jf. § 18, stk. 3, skal Klagenævnet for Udbud hurtigst muligt efter modtagelse af klagen meddele ordregiverens kontraktpart, at det inden en fastsat frist er muligt at intervenere i sagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/07/2017

Send til en kollega

0.047