Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=195542&B=DK_UDBUD
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Udbud af rammeaftale vedr. specialkørsel i Aarhus Kommune - sekundær leverandør
(09.01.2018)
Handicap Befordring A/S
Korskildelund 2
2670 Greve
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 10-11-2017
Time: 10:00
Læses:
Dato: 13-11-2017
Time: 10:00
Udbud af rammeaftale vedr. specialkørsel i Aarhus Kommune
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuset, Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Julius Præstgaard Sørensen
Telefon: +45 51612644
E-mail: jeps@rambolll.com
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/278774
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedr. specialkørsel i Aarhus Kommune.
Udbuddet omhandler udarbejdelsen af en rammeaftale vedr. specialkørsel i Aarhus Kommune. Den udbudte kørsel omfatter kørsel til skoler med specialklasser, institutioner og lokalcentre i Aarhus Kommune, hvor der foreligger et fast kørselsmønster.
Den udbudte kørsel omfatter følgende ydelser:
Langagerskolen:
— Kørsel med specialklasseelever, elever til høre-/taleundervisning, børn i kørestole mv., efter folkeskolelovens § 26
— Specialskoler: Langager, jf. folkeskolelovens § 26 og SEL § 36
— Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41.
Lokalcenterkørsel:
— Lokalcenterkørsel, jf. servicelovens § 79. Kørsel til visi-teret aflastning og aktivitet. Kørsel til visiteret træning efter serviceloven.
Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med 2 leverandører i en kaskademodel, hvorved der er indgået parallelle aftaler med 2 leverandører. Tildeling på rammeaftalen sker som direkte tildeling i henhold til en kaskademodel, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 5.
Aarhus Kommune.
Udbuddet omhandler udarbejdelsen af en rammeaftale vedr. specialkørsel i Aarhus Kommune. Den udbudte kørsel omfatter kørsel til skoler med specialklasser, institutioner og lokalcentre i Aarhus Kommune, hvor der foreligger et fast kørselsmønster.
Den udbudte kørsel omfatter følgende ydelser:
Langagerskolen:
— Kørsel med specialklasseelever, elever til høre-/taleundervisning, børn i kørestole mv., efter folkeskolelovens § 26
— Specialskoler: Langager, jf. folkeskolelovens § 26 og SEL § 36
— Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41.
Lokalcenterkørsel:
— Lokalcenterkørsel, jf. servicelovens § 79. Kørsel til visiteret aflastning og aktivitet. Kørsel til visiteret træning efter serviceloven.
Kørslen omfatter følgende lokalcenterområder:
— Område Christiansbjerg
— Område Marselisborg
— Område Midt
— Område Nord
— Område Syd
— Område Vest
— Område Viby-Højbjerg
— Område Hasle-Åbyhøj.
Kørselsplanlægningen foretages af Aarhus Kommune, hvorefter den pågældende kørsel meddeles leverandøren, som herefter udfører denne.
Kørslen foretages primært i type 5 vogne, som er vogne med plads til 9 passagerer foruden chaufføren, mens solokørsel efter omstændighederne kan foretages i type 2 vogne, som er vogne med plads til fire personer (ekskl. chauffør).
På grund af hensynet til de omfattede borgere er det yderst vigtigt for Aarhus Kommune, at kørslen på hver enkelt kørselspakke udføres af den samme chauffør hver dag.
Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med 2 leverandører i en kaskademodel, hvorved der er indgået parallelle aftaler med 2 leverandører. Tildeling på rammeaftalen sker som direkte tildeling i henhold til en kaskademodel som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 5.
Aarhus Kommunes konkrete ordre tildeles via direkte tildeling til den Leverandør (benævnt »primær Leverandør«), der bedst opfyldte tildelingskriteriet, og som dermed prioriteres som nr. 1. Hvis denne leverandør ikke kan levere den konkrete ordre, tildeles ordren den næstbedste leverandør, der prioriteres som nr. 2 (benævnt »sekundær Leverandør«). Rammeaftalens pkt. 16.6 regulerer desuden overgang til den sekundære leverandør hvis nærmere bestemte forhold gør sig gældende.
Aarhus Kommune kan forlænge rammeaftalen i op til 4 år med 6 måneder af gangen på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører rammeaftalen uden særskilt opsigelse.
Aarhus Kommune kan forlænge rammeaftalen i op til 4 år med 6 måneder af gangen på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører rammeaftalen uden særskilt opsigelse.
Ydelserne er ikke opdelt i delaftaler ud fra markedsmæssige og økonomiske hensyn, herunder omkostninger til udbud og aftaleadministration.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af betingelser: Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
A. Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
B. Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og
C. Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af tilbudsgiver (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
— Har gyldig bustilladelse eller taxabevilling eller som er i besiddelse af forhåndstilsagn fra den relevante myndighed om, at det fornødne antal tilladelser kan opnås i tilfælde af tildeling af rammeaftale.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver vedlægger dokumentation for at tilbudsgiver har 40 gyldige tilladelser eller dokumentation for, at tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse til 40 vogne i tilfælde af tildeling af rammeaftale.
Såfremt tilbud afgives af et konsortium, angives bustilladelser/taxabevillinger som efterspurgt i udbudsbetingelsernes afsnit 11.1 for den pågældende enhed.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, angives bustilladelser/taxabevillinger som efterspurgt i udbudsbetingelsernes afsnit 11.1 for den pågældende enhed.
Der vil ved vurderingen af formåen ske en matematisk beregning og sammenlægning af deltagernes formåen med henblik på at beregne om antallet af tilladelser samlet set lever op til mindstekravet.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, der har den rette finansielle og økonomiske formåen.
Forhåndstilsagn og garantistillelse
For at sikre, at tilbudsgiver har den rette finansielle og økonomiske formåen, skal tilbudsgiver vedlægge en erklæring fra tilbudsgivers pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om, at der kan stilles en garanti på 10 000 DKK pr. vogn.
Til brug for udarbejdelsen af den krævede erklæring kan tilbudsgivers pengeinstitut/kautionsforsikringsselskab benytte sig af bilag 5.
Såfremt tilbud afgives af et konsortium, angives forhåndstilsagn og garantistillelse som efterspurgt i udbudsbetingelsernes afsnit 11.2 for den pågældende enhed.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen, angives forhåndstilsagn og garantistillelse som efterspurgt i afsnit 11.2 for den pågældende enhed.
Der vil ved vurderingen af den finansielle/økonomiske formåen ske en matematisk beregning og sammenlægning af deltagernes økonomiske og finansielle formåen med henblik på at beregne om forhåndstilsagnene om garantistillelse samlet set lever op til mindstekravet.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver vedlægger en erklæring fra tilbudsgiverens pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om, at der kan stille en garanti på i alt 400 000 DKK (svarende til 40 vogne af 10 000 DKK).
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for rammeaftalens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen, hæfter tilbudsgiver og de pågældende enheder solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune.
Opmærksomheden henledes på, at såfremt tilbudsgiver baserer sin formåen på andre enheder, skal den/de pågældende enheder udføre den del af rammeaftalen, som enhedens kapacitet relaterer sig til.
Det vil være et aftalemæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører overholder den i rammeaftalen angivne arbejdsklausul.
Der fremgår i rammeaftalen et særligt vilkår vedr. uddannelsesklausul.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Rammeaftalen forventes genudbudt ved ophør.
Der er tale om et offentligt udbud. Tilbud skal uploades via EU-Supply. Tilbud kan ikke afgives på anden måde.
En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2 finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).
Til punkt III.1: Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen skal ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD.
Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode en tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i det fælleseuropæiske udbudsdokument vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2, vedrørende opfyldelse af minimumskravene til egnethed, samt vedrørende kriterierne for udvælgelse. Tilsvarende kan ordregiver anmode en tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsprocedure.
Tilsvarende kan ordregiver anmode tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist, der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsprocedure.
Følgende dokumentation vil blive krævet for opfyldelse af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 3 og Udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2:
For danske virksomheder:
— Serviceattest
— Såfremt der er udenlandske medlemmer af bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i virksomheden, skal der — som supplement til serviceattesten — indhentes en straffeattest for de pågældende personer, medmindre serviceattesten er bestilt fra og med den 30.1.2017.
For udenlandske virksomheder:
— Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1.
— Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Følgende dokumentation vil blive krævet i forhold til konsortier, såfremt det er relevant:
— Erklæring om konsortiedannelse. Der er i udbudsmaterialet vedlagt erklæring, der kan anvendes som dokumentation.
Ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver, hvis tilbudsgiver afgiver groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klager skal være inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk