Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.a-r-c.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/aktuelle-udbud
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Vindere
Indkøb af renovationsbiler
(02.06.2018)
Mercedes-Benz CPH A/S
Ådalsvej 54
2970 Hørsholm
Indkøb af renovationsbiler
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Kraftværksvej 31
København S.
DK-2300
Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon: +45 32689300
E-mail: stm@a-r-c.dk
Fax: +45 32689393
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Indkøb af renovationsbiler
ARC ønsker at indkøbe følgende renovationsbiler med levering ud fra de i kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser:
• 8 stk 3-akslede chassis med totalvægt på 26 tons, dieseldrevne renovationsbiler med 1-kammer komprimatorkasse på min. 19 m3.
• 1 stk 3-akslet chassis med totalvægt på 26 tons, dieseldrevet renovationsbil med 2-kammer renovationsaggregat med fleksibel skillevæg i bagstykke af komprimatorkassen.
Renovationsbilerne skal være komplet opbyggede, klargjorte og indregistrerede ved levering til ARC.
Tilbudsgiver skal kunne tåle, at antallet af renovationsbiler fordelt på 1-kammer og 2-kammer komprimatorkasser ændres med +/- 1-2, så der indkøbes yderligere 1-2 stk. renovationsbiler med 2-kammer renovationsaggregat og samtidig udgår 1-2 stk. renovationsbiler med 1-kammer renovationsaggregat, så det samlede antal på 9 renovationsbiler fastholdes.
Beslutning vedrørende endelig fordeling meddeles senest ved kontraktindgåelse.
ARC ønsker at indkøbe følgende renovationsbiler med levering ud fra de i kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser:
• 8 stk 3-akslede chassis med totalvægt på 26 tons, dieseldrevne renovationsbiler med 1-kammer komprimatorkasse på min. 19 m3.
• 1 stk 3-akslet chassis med totalvægt på 26 tons, dieseldrevet renovationsbil med 2-kammer renovationsaggregat med fleksibel skillevæg i bagstykke af komprimatorkassen.
Renovationsbilerne skal være komplet opbyggede, klargjorte og indregistrerede ved levering til ARC.
Tilbudsgiver skal kunne tåle, at antallet af renovationsbiler fordelt på 1-kammer og 2-kammer komprimatorkasser ændres med +/- 1-2, så der indkøbes yderligere 1-2 stk. renovationsbiler med 2-kammer renovationsaggregat og samtidig udgår 1-2 stk. renovationsbiler med 1-kammer renovationsaggregat, så det samlede antal på 9 renovationsbiler fastholdes.
Beslutning vedrørende endelig fordeling meddeles senest ved kontraktindgåelse.
ARC har option på:
• Indkøb af yderligere 1-2 ekstra renovationsbiler inden for det første år.
• Serviceaftale på vedligeholdelse af de indkøbte renovationsbiler i 5 år med mulighed for forlængelse i 3x12 måneder til en samlet kontraktperiode for serviceaftalen på op til 8 år.
Optionsmulighederne er nærmere beskrevet i kravspecifikationen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse følgende til økonomisk og finansiel formåen:
• Oplysning om de seneste 3 afsluttede regnskabsårs egenkapital.
• Tilbudsgiver skal have en gældende erhvervsansvarsforsikring.
• Tilbudsgiver skal have haft en positiv egenkapital i de 3 seneste reviderede regnskabsår.
• Tilbudsgiver skal have en gældende erhvervs- og produktansvarsansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 mio. kr.
ARC ønsker sikkerhed for, at den tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender, allerede fra kontraktstart. Tilbudsgiver skal derfor oplyse følgende til teknisk og faglig formåen:
• Referencer for tilbudsgivers erfaring med tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år. Ved tilsvarende opgave forstås en opgave, der relaterer sig til leverance af sammenlignelige renovationsbiler, men ikke nødvendigvis en opgave af samme omfang.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
1. Ordregiver.
2. Periode.
3. Opgavens omfang, herunder kontraktsum.
Tilbudsgiver skal have mindst 2 relevante referencer.
Der henvises til udbudsmaterialet, hvoraf vilkår fremgår.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at den vindende tilbudsgiver fremlægger faktisk dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed. Inden ARC træffer endelig beslutning om den vindende tilbudsgiver, vil ARC indhente endelig dokumentation for, at der ikke er grundlag for udelukkelse.
Som endelig dokumentation skal tilbudsgiver fremsende følgende dokumentation inden for den af ARC nærmere angivne frist:
Dokumentation i forhold til udelukkelsesgrunde:
Virksomheder, der er etableret i Danmark, kan anvende en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Serviceattesten må ikke være mere end 3 måneder gammel.
ARC gør opmærksom på, at Serviceattesten også skal indeholde oplysninger fra Kriminalregisteret, idet oplysningerne skal anvendes som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af én eller flere udelukkelsesgrunde, jf Udbudsloven § 135.
Dokumentation i forhold til egnethed:
Som dokumentation for opfyldelse af minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiver fremlægge følgende, hvis dokumentationen ikke er offentlig tilgængelig:
• Reviderede årsregnskaber eller uddrag heraf.
• Kopi af forsikringscertifikat.
Tilbudsgiver kan dog også dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ARC vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov nr. 593 af 2. 6. 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf lovens § 3, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/