Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204053&B=DR
Udbyder
DR
EU-udbud af Leje af Personbiler, Varevogne og Lastbiler
DR
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
62786515
Emil Holms Kanal 20
København C
0999
Danmark
Kontaktperson: Sara Arensbach
Telefon: +45 28542911
E-mail: asar@dr.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416
Del II: Genstand
EU-udbud af Leje af Personbiler, Varevogne og Lastbiler
DR har behov for nem, hurtig og økonomisk konkurrencedygtig adgang til leje af personbiler, varevogne samt lastbiler. DR bruger personbiler til transport af mandskab og udstyr til og fra produktioner samt ved events, møder og repræsentation både i Danmark og i udlandet. Desuden anvendes personbiler også som rekvisitter i tv-produktion. DR bruger varevogne og lastbiler til at transportere scenografi, lys, lyd og instrumenter, hvorfor leje af varevogne og lastbiler udgør en væsentlig del af denne aftale.
DR har behov for køretøjer til og fra lokationer i hele landet samt i mindre grad kørsel fra Danmark til større planlagte begivenheder i Europa, fx Tour de France. Aftalen er dog begrænset til leje af biler fra Tilbudsgivers adresser i Danmark, men med mulighed for udlandskørsel. Den oftest anvendte lejekontraktperiode er dagsleje, dernæst månedsleje og sjældnere ugeleje og langtidsleje.
DR har behov for nem, hurtig og økonomisk konkurrencedygtig adgang til leje af personbiler, varevogne samt lastbiler. DR bruger personbiler til transport af mandskab og udstyr til og fra produktioner samt ved events, møder og repræsentation både i Danmark og i udlandet. Desuden anvendes personbiler også som rekvisitter i tv-produktion. DR bruger varevogne og lastbiler til at transportere scenografi, lys, lyd og instrumenter, hvorfor leje af varevogne og lastbiler udgør en væsentlig del af denne aftale.
DR har behov for køretøjer til og fra lokationer i hele landet samt i mindre grad kørsel fra Danmark til større planlagte begivenheder i Europa, fx Tour de France. Aftalen er dog begrænset til leje af biler fra Tilbudsgivers adresser i Danmark, men med mulighed for udlandskørsel. Den oftest anvendte lejekon-traktperiode er dagsleje, dernæst månedsleje og sjældnere ugeleje og langtidsleje.
2x1 år
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der gøres opmærksom på at Rammeaftalen indeholder CSR krav.
Del IV: Procedure
Det er ikke muligt at overværer åbningsproceduren, da den foregår elektronisk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
København
Danmark
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiske indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftlige underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i udbudsbekendtgørelsens punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk.
Lov om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer kan hentes på www.retsinformation.dk.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 4171500
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk