Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.skive.dk/erhverv/leverandoer/udbud/aktuelle-udbud/
Udbyder
Skive Kommune
Vindere
- Delaftale 4: Skolebuskørsel til og fra Ådalskolen
(05.09.2018)
De blaa Busser A/S
Bilstrupvej 19
7800 Skive
- Delaftale 2: Skolebuskørsel til og fra Højslev Skole, Nr. Søby Skole og Ørslevkloster Børneunivers
(05.09.2018)
De Blaa Busser A/S
Bilstrupvej 19
7800 Skive
- Delaftale 1: Skolebuskørsel til og fra Glyngøre Skole, Roslev Skole, Durup Skole og Oddense Børneunivers
(05.09.2018)
Midtbus Jylland A/S
Herredsvejen 106
9632 Møldrup
- Delaftale 3: Skolebuskørsel til og fra Breum Skole og Fursund
(05.09.2018)
De Blaa Busser A/S
Bilstrupvej 19
7800 Skive
- Delaftale 5: Skolebuskørsel til og fra Vestsalling Skole og Dagtilbud
(05.09.2018)
Midtbus Jylland A/S
Herredsvejen 106
9632 Møldrup
- Delaftale 6: Svømmekørsel: skolerne/undervisningsstederne til og fra Skive Badeland eller Durup svømmehal
(05.09.2018)
De Blaa Busser A/S
Bilstrupvej 19
7800 Skive
EU- udbud på levering af skolebuskørsel til Skive Kommune
Skive Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Telefon: +45 99155827
E-mail: kkje@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.skive.dk
Del II: Genstand
EU- udbud på levering af skolebuskørsel til Skive Kommune
Udbuddet vedrører skolekørsel i Skive Kommune. Kørslen hører under Kultur- og Familieforvaltningen. Det udbydes som fast skolekørsel af kørselsberettigede elever ud fra Folkeskolelovens kriterier, og administreres af de enkelte skoler i samarbejde med Skive Kommune og tilbudsgiver. Skive Kommune udbyder kørsel til og fra skolen/undervisningssteder i kommunen, hvor det ikke er muligt at benytte offentlige transportmidler. Der er tale om kørsel planlagt ud fra de kørselsberettigede elevers geografi. Den detaljerede rute fastlægges af tilbudsgiver. Svømmekørsel foregår i skoletiden mellem skolerne og svømmehaller. Der er typisk en eller to klasser, som transporteres samtidigt. Det er kørsel begge veje. Kørslen planlægges for et år ad gangen, og planlægningen afhænger af aftalen kommunen og svømmehallen mellem. Kørslerne kan udføres af minibusser eller busser til samtlige ordregivers enheder og institutioner. Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler.
- Delaftale 1: Skolebuskørsel til og fra Glyngøre Skole, Roslev Skole, Durup Skole og Oddense Børneunivers
- Delaftale 1: Skolebuskørsel til og fra Glyngøre Skole, Roslev Skole, Durup Skole og Oddense Børneunivers.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af aftalens pkt. 3.
Forventet årlig omsætning: 1 250 000,00 DKK.
- Delaftale 2: Skolebuskørsel til og fra Højslev Skole, Nr. Søby Skole og Ørslevkloster Børneunivers
- Delaftale 2: Skolebuskørsel til og fra Højslev Skole, Nr. Søby Skole og Ørslevkloster Børneunivers.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af aftalens pkt. 3.
Forventet årlig omsætning: 750 000,00 DKK.
- Delaftale 3: Skolebuskørsel til og fra Breum Skole og Fursund
- Delaftale 3: Skolebuskørsel til og fra Breum Skole og Fursund.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af aftalens pkt. 3.
Forventet årlig omsætning: 370 000,00 DKK.
- Delaftale 4: Skolebuskørsel til og fra Ådalskolen
- Delaftale 4: Skolebuskørsel til og fra Ådalskolen.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af aftalens pkt. 3.
Forventet årlig omsætning: 600 000,00 DKK.
- Delaftale 5: Skolebuskørsel til og fra Vestsalling Skole og Dagtilbud
- Delaftale 5: Skolebuskørsel til og fra Vestsalling Skole og Dagtilbud.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af aftalens pkt. 3.
Forventet årlig omsætning: 1 067 500,00 DKK.
- Delaftale 6: Svømmekørsel: skolerne/undervisningsstederne til og fra Skive Badeland eller Durup svømmehal
- Delaftale 6: Svømmekørsel: skolerne/undervisningsstederne til og fra Skive Badeland eller Durup svømmehal.
Aftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder. Opsigelsesvilkår fremgår af aftalens pkt. 3.
Forventet årlig omsætning: 297 500 DKK.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har tilladelse fra Færdselsstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring af den udbudte art.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver har etableret sin virksomhed:
- Tilbudsgivers egenkapital. Tilbudsgiver må ikke have haft en negativ egenkapital i tilbudsgivers seneste 2 afsluttede regnskabsår. Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år må tilbudsgiver ikke have haft en negativ egenkapital i de regnskaber, der er afsluttet siden tilbudsgivers stiftelse. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal ikke havde en negativ egenkapital. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor,
- Tilbudsgivers omsætning pr. år inden for det udbudte område for de seneste 2 afsluttede regnskabsår. Tilbudsgivers omsætning pr. år skal minimum udgøre 2 gange den forventede årlige omsætning (oplyst i pkt. 5. Udbuddets omfang). Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud på flere delaftaler skal tilbudsgivers omsætning pr. år minimum udgøre 2 gange den forventede årlige omsætning (oplyst i pkt. 5. Udbuddets omfang) sammenlagt for alle de delaftaler, som tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Tilbudsgiver må ikke have haft en negativ egenkapital i tilbudsgivers seneste 2 afsluttede regnskabsår. Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år må tilbudsgiver ikke have haft en negativ egenkapital i de regnskaber, der er afsluttet siden tilbudsgivers stiftelse. Har tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra tilbudsgivers bogholderi, at tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal ikke havde en negativ egenkapital. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Tilbudsgivers omsætning pr. år skal minimum udgøre 2 gange den forventede årlige omsætning (oplyst i pkt. 5. Udbuddets omfang). Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud på flere delaftaler skal tilbudsgivers omsætning pr. år minimum udgøre 2 gange den forventede årlige omsætning (oplyst i pkt. 5. Udbuddets omfang) sammenlagt for alle de delaftaler, som tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Tilbudsgiver skal have haft 1 sammenlignelige leverance indenfor de sidste 3 år. Tilbudsgiver skal beskrive leverancerne, angive beløb for leverancerne, periode og modtager af leverancerne. En sammenlignelig leverance er en reference på løbende levering af rutekørsel til en kommune eller en virksomhed.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte den oplistede reference.
Tilbudsgiver skal have haft 1 sammenlignelige leverance indenfor de sidste 3 år. Tilbudsgiver skal beskrive leverancerne, angive beløb for leverancerne, periode og modtager af leverancerne. En sammenlignelig leverance er en reference på løbende levering af rutekørsel til en kommune eller en virksomhed.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte den oplistede reference.
Forsikring: Leverandøren er i hele aftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5 000 000 DKK pr. år.
Etik: Ordregiver forudsætter, at leverandøren og dennes underleverandører overholder internationale konventioner tiltrådt af Danmark herunder, men ikke begrænset til følgende grundlæggende ILO-konventioner:
- Tvangsarbejde (ILO-konvention nr. 29 og 105),
- Ingen diskrimination i ansættelsen (ILO-konvention nr. 100 og 111),
- Mindstealder for adgang til beskæftigelse samt forbud mod og omgående indsats til afskaffelse af de værste former for børnearbejde (ILO-konvention nr. 138 og 182),
- Sikkert og sundt arbejdsmiljø (ILO-konvention nr. 155) samt,
- Organisationsfrihed og ret til kollektive forhandlinger (ILO-konvention nr. 87, 98 og 135) inden for rammerne af gældende lovgivning,
- Arbejdsklausuler i offentlige kontrakter (ILO-konvention nr. 94) jf. bilag 5.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der indgås aftale med en leverandør pr. delaftale.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 ka-lenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutning, jf. § 7, stk. 1.
I andre situationer skal klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:http://kfst.dk