Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f55aa8e-0b3e-489f-9224-a4e9212fc0b1/publicMaterial
Udbyder
Midttrafik
Vindere
Delaftale 1
(13.12.2018)
G4S Security Services A/S
Roskildevej 157
2620 Albertslund
Delaftale 2
(13.12.2018)
G4S Security Services A/S
Roskildevej 157
2620 Albertslund
Udbud af billetkontrol og kvalitetskontrol
Midttrafik
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
29943176
Søren Nymarks Vej 3
Højbjerg
8270
Danmark
Kontaktperson: Jette Schelderup Mathiassen
E-mail: jsn@midttrafik.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f55aa8e-0b3e-489f-9224-a4e9212fc0b1/homepage
Del II: Genstand
Udbud af billetkontrol og kvalitetskontrol
Den udbudte kontrakt omfatter 2 delaftaler, og der indgås én samlet kontrakt med én leverandør.
Delaftale 1 omfatter billetkontrol i Aarhus Letbane og bybusserne i Aarhus med udførelse af 10 000 kontroller i Aarhus Letbane og 53 000 kontroller i bybusserne årligt.
Delaftale 2 omfatter billetkontrol i busser uden for Aarhus med udførelse af 6 000 kontroller årligt, samt kvalitetskontroller i busser i hele Midttrafiks område med udførelse af 6 000 kontroller årligt.
Kontrakten er en tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og 15 måneders varsel for leverandørensvedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til udløb den 28.2.2023. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den.
Der er krav om virksomhedsoverdragelse af de medarbejdere (pt. 19) der i dag udfører billetkontrol i bybussernei Aarhus. Se desuden udbudsmaterialet bilag 1.
Kontrakten omfatter både delaftale 1 og delaftale 2, og der indgås kontrakt med én leverandør.
Delaftale 1
Delaftale 1 omfatter billetkontrol i Aarhus Letbane og bybusserne i Aarhus med udførelse af 10 000 kontroller i Aarhus Letbane og 53 000 kontroller i bybusserne årligt.
Kontrakten er en tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og 15 måneders varsel for leverandørens vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til udløb den 28.2.2023.
Såfremt, der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere end ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger, ansøgerne har afgivet i ansøgningen, og udvælgelsen vil således ske på baggrund af følgende (oplistet i prioriteret rækkefølge):
- De anførte referencer for udførelsen billet- og kvalitetskontrol eller tilsvarende eller sammenlignelige ydelser – der lægges vægt på beskrivelsen af de udvalgte referencer,
- Ansøgerens finansielle og økonomiske kapacitet.
Option på ændring af omfanget af hver kontroltype med op til 100% i løbet af kontraktperioden, dog maksimalt 25% pr. driftsår.
Option på tilkøb af 5 000 billetkontroller om året til ekstra kontrolindsats til udførelse i tillæg til billetkontrollen i Aarhus Letbane og bybusserne i Aarhus.
Option på tilkøb af kontrolopgaver i relation til SmukFest.
Nærmere beskrivelse af optionerne er i kravspecifikationerne vedlagt udbudsmaterialet.
Delaftale 1 tildeles i kombination med Delaftale 2.
Delaftale 2
Delaftale 2 omfatter billetkontrol i busser uden for Aarhus med udførelse af 6 000 kontroller årligt, samt kvalitetskontroller i busser i hele Midttrafiks område med udførelse af 6 000 kontroller årligt.
Kontrakten er en tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og 15 måneders varsel for leverandørens vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til udløb den 28.2.2023.
Såfremt, der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere end ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger, ansøgerne har afgivet i ansøgningen, og udvælgelsen vil således ske på baggrund af følgende (oplistet i prioriteret rækkefølge):
- De anførte referencer for udførelsen billet- og kvalitetskontrol eller tilsvarende eller sammenlignelige ydelser – der lægges vægt på beskrivelsen af de udvalgte referencer,
- Ansøgerens finansielle og økonomiske kapacitet.
Option på ændring af omfanget af hver kontroltype med op til 100% i løbet af kontraktperioden, dog maksimalt 25% pr. driftsår.
Option på tilkøb af ekstra billetkontroller i Horsens Kommune.
Option på tilkøb af ekstra billetkontroller i Silkeborg Kommune.
Option på tilkøb af ad hoc billetkontrol på ruter i B-kontrakter.
Option på tilkøb af ad hoc kvalitetskontrol på ruter/busser i B-kontrakter.
Option på tilkøb af kvalitetskontrol på alle ruter/busser i B-kontrakter.
Nærmere beskrivelse af optionerne er i kravspecifikationen i udbudsmaterialet.
Delaftale 2 tildeles i kombination med Delaftale 1.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere skal opfylde følgende mindstekrav for at kunne blive prækvalificeret:
Økonomisk og finansiel kapacitet:
- Ansøgers omsætning skal i de hvert af seneste tre disponible regnskabsår være minimum 50 000 000 DKK ekskl. moms,
- Ansøgers soliditetsgrad skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 10%,
- Ansøgers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 30 000 000 DKK.
Seneste disponible regnskab defineres som det seneste generalforsamlings godkendte årsregnskab.
Teknisk og faglig formåen:
- Ansøger skal kunne dokumentere minimum 2 referencer med udførelse af tilsvarende eller sammenlignelige ydelser, både hvad angår arten og omfanget af ydelserne. Ydelserne skal være udført inden for de seneste 3 år.
Der henvises til kontrakten vedlagt udbudsmaterialet.
Såfremt ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem Midttrafik kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
Såfremt ansøger baserer sig på underleverandører eller andre enheders kapacitet, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, at underleverandøren/enheden stiller sine ressourcer til rådighed for Midttrafik i forbindelse med opgaven.
Såfremt ansøger baserer sin økonomiske og finansielle formåen på en underleverandør eller andre enheders kapacitet, skal den pågældende underleverandør/anden enhed hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Såfremt ansøger baserer sin tekniske og faglige formåen på underleverandører eller andre enheders kapacitet, skal den/de pågældende underleverandører/enheder udføre den del af kontrakten, som underleverandørens/enhedens kapacitet relaterer sig til.
Der henvises til kontrakten vedlagt udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget potentielt væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Midttrafik forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet, med mindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger.
den 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naeveneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jabobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/