Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=209785&B=RIGSPOLITIET
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge
(07.07.2018)
Veddebus A/S
Bådehavnsgade 38
2450 København SV
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Simon Høtoft Nielsen
Telefon: +45 61975626
E-mail: NNI029@POLITI.DK
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge
Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge mellem Asylcenter Avnstrup og Udlændinge Center Nordsjælland (UCN).
Baggrunden er, at der i aftalen om Finansloven er forudsat, at der skal etableres en busordning mellem Center Avnstrup og Udlændinge Center Nordsjælland (UCN) i Birkerød, som kan benyttes af udlændinge, der er indkvarteret på Avnstrup. Det er endvidere forudsat, at der skal være busafgang dagligt fra henholdsvis Avnstrup og UCN.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske enheder for opfyldelse af krav om økonomisk og finansiel formåen så hæfter denne eller disse økonomiske enheder solidarisk for Rammeaftalens gennemførelse.
Ordregiver vurderer, at der kan opnås økonomiske fordele i form af stordriftsfordele og økonomiske fordele i form af reducerede omkostninger forbundet med den efterfølgende kontraktadministration ved ikke at opdele Rammeaftalen i delaftaler jv. Udbudslovens §149, stk. 2.
Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge mellem Asylcenter Avnstrup og Udlændinge Center Nordsjælland (UCN).
Baggrunden er, at der i aftalen om Finansloven er forudsat, at der skal etableres en busordning mellem Center Avnstrup og UCN i Birkerød, som kan benyttes af udlændinge, der er indkvarteret på Avnstrup. Det er endvidere forudsat, at der skal være busafgang dagligt fra henholdsvis Avnstrup og UCN.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske enheder for opfyldelse af krav om økonomisk og finansiel formåen så hæfter denne eller disse økonomiske enheder solidarisk for Rammeaftalens gennemførelse.
Ordregiver vurderer, at der kan opnås bedre priser og økonomiske fordele i form af stordriftsfordele og økonomiske fordele i form af reducerede omkostninger forbundet med den efterfølgende kontraktadministration ved ikke at opdele Rammeaftalen i delaftaler jv. Udbudslovens §149, stk. 2.
Med et skriftligt varsel på mindst tre (3) måneder før udløb af den ordinære aftaleperiode kan Kunden forlænge løbetiden med tolv (12) måneder.
I forlængelsesperioden er Kunden berettiget til med et skriftligt varsel på mindst tre (3) måneder før udløb at forlænge løbetiden med yderligere tolv (12) måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Nærværende rammeaftale vedrører såkaldt ”speciel rutekørsel”, dvs. rutekørsel, hvor der kun befordres bestemte kategorier af personer, jf. § 19, stk. 2, nr. 2, i trafikselskabsloven (LKB nr. 323 af 20.3.2015). Kørslen er undtaget fra kravet om tilladelse til rutekørsel, jf. § 20, stk. 3. For at udføre sådan kørsel skal virksomheden have tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring i henhold til busloven. Bemærk, at tilbudsgiver oplyser i ESPD om tilbudsgiver har tilladelse til erhversmæssig befordring.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har brugt den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 vedr. konkurs mv. i anvendelse. Før ordregivers tildeling af Rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.
Ordregiver henviser til Konkurrence - og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD og dokumentation for vejledning:
https://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk