Fakta om udbudet
Udbyder
Udenrigsministeriet
Vindere
Rammeaftale om diplomatiske postforsendelser
(30.06.2018)
DSV Air & Sea A/S
Hovedgaden 630
2640 Hedehusene
Rammeaftale om diplomatiske postforsendelser
Udenrigsministeriet
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
43271911
Asiatisk Plads 2
København K
1448
Danmark
Kontaktperson: Pernelle Jensen
Telefon: +45 33921119
E-mail: pernje@um.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.um.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om diplomatiske postforsendelser
Den udbudte rammeaftale omhandler diplomatiske postforsendelser fra Udenrigsministeriet til alle danske repræsentationer i udlandet samt fra alle danske repræsentationer i udlandet til Udenrigsministeriet. Forsendelserne foregår med kurerservicefirmaer (kurer ekspres) og luftfartsselskaber (dip mail). Forsendelser mellem repræsentationerne er ikke omfattet af rammeaftalen. Ud over postforsendelser omfatter rammeaftalen også forsendelser i form af f.eks. biometrikomponenter/biometristationer, IT-udstyr, sikkerhedsudstyr, statsmøblement, dokumenter og babypakker (udstyr såsom barnevogne mv.). Pakning og plombering af forsendelser hos leverandøren kan forekomme.
Jf. pkt. II.1.4.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Tilbudsgiver skal udfylde en tro og love erklæring om pålidelighed i forhold til Udbudslovens udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af de i Udbudslovens § § 135-136 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 3 nævnte situationer vil blive udelukket fra udbuddet. Tilbudsgiver skal opfylde mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen jf. udbudsmaterialet. Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen.
Se nærmere i udbudsmaterialet.
Der skal ikke udfyldes ESPD. Der gennemføres ikke prækvalifikation, alle interesserede vil kunne afgive tilbud. Udbudsmaterialet kan rekvireres hos Udenrigsministeriet på ovennævnte adresse.
Del IV: Procedure
Udenrigsministeriet vurderer de afgivne tilbud i forhold til tildelingskriteriet ”Bedste pris”. Tilbuddet med den bedste pris er tilbuddet med den laveste evalueringstekniske pris. Det tilbud anses for det vindende tilbud og tildeles rammeaftalen.
Se nærmere procedure i udbudsbetingelserne.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet vedrører en rammeaftale om diplomatiske postforsendelser. Udbuddet er omfattet af Udbudslovens afsnit III (light-regimet), jf.Udbudslovens § § 186-190 vedrørende indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser, der er anført iudbudsdirektivets bilag XIV (2014/24/EU), jf. Udbudslovens § 7.
Tilbudsgiver skal rette henvendelse til Udenrigsministeriet for at rekvirere udbudsmaterialet jf. ovenfor. Når en potentiel tilbudsgiver anmoder om udbudsmaterialet, registrerer Udenrigsministeriet samtidig denne potentielle tilbudsgiver på en e-mailliste til brug for kommunikation i udbudsprocessen. Oversigter over spørgsmål og svar i anonymiseret form og anden kommunikation om udbudsmaterialet fremsendes således løbende til de potentielle tilbudsgivere, der er registreret på e-maillisten. Kommunikationen gøres ikke tilgængelig andre steder.
Udbudsmaterialet kan rekvireres efter udbudsbekendtgørelse er offentliggjort i TED (Tender Electronic Daily). Sidste frist for at stille spørgsmål er angivet i udbudsbetingelserne.
Udenrigsministeriet kan beslutte at indføre en eller flere forhandlingsrunder men kan også beslutte at tildele rammeaftalen på grundlag af de afgivne tilbud. Benyttes forhandling, er det forventningen, at der vil blive afholdt ét individuelt forhandlingsmøde pr. tilbudsgiver.
Tilbudsgiver kan alene afgive ét tilbud og skal vedstå sit tilbud i 6 måneder fra tilbudsfristens udløb.
Rammeaftalen vil blive indgået med én leverandør og forventes at træde i kraft den 1.9.2018.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage angående udbud omfattet af udbudslovens afsnit III:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse:www.kfst.dk