23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 095-216148
Offentliggjort
19.05.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Universitet

Vindere

Delaftale 1: Pakke- og kurerydelser

(20.09.2018)
LEMAN International System Transport A/S
Greve

Delaftale 2: Forsendelser til Grønland

(20.09.2018)
Blue Water Shipping A/S
Greve

Opdateringer

Rettelse
(05.06.2018)

III.1.3
Placering af det tekst, der skal ændres:Teknisk og faglig kapacitet
I stedet for:
Læses:
C. Teknisk og faglig formåen
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
- Der skal for hver delaftale Tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på afgives 3 referencer, der overholder følgende betingelser: Tilbudsgiver skal beskrive 3 sammenlignelige ydelser, Tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 kalenderår. (Sammenlignelige ydelser dækker over opgaver, der i størrelse, omfang og indhold vil kunne sidestilles med den ydelse, der vil skulle udføres for Ordregiver i kontraktperioden. Dermed menes, at der ønskes beskrevet 3 opgaver, der har været udført for en kunde af samme størrelse. Størrelse forstås som både antal ansatte (min. 1 000 ansatte for delaftale 1, min. 100 ansatte for delaftale 2 og 3) i virksomheden, den geografiske spredning, der udgør virksomheden med forskellige interne afsendelsessteder som Ordregiver og den estimerede volumen.) Referencerne omfatter også kunder i EU. Københavns Universitet eller dele heraf, må ikke indgå som reference.
Der skal af listen fremgå varighed og sted for udførelsen. Ligeledes skal en reference hos modtager i form af navn og telefonnummer anføres. Ordregiver forbeholder sig ret til at undersøge de indsendte referencer,
- Oplysning om antal medarbejdere i Tilbudsgivers virksomhed,
- Angiv i hvor stort et omfang Tilbudsgiver evt. vil gøre brug af underleverandører.


Yderligere oplysninger
Ordregiver ændrer kravet om min. 5 000 ansatte i referencevirksomhederne til følgende:
- Delaftale 1: min. 1 000 ansatte,
- Delaftale 2 og 3: min. 100 ansatte.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på at de øvrige krav til referencerne stadigvæk er gældende.
Tilbudsfristen forlænges med 7 dage.

Annullering
(20.09.2018)

Ordregiver vil være revidere materiale for delaftale 3, Forsendelse af levende dyr og avlsmateriale og genudbyde aftalen.

Udbud af forsendelsesydelser fordelt på 3 rammeaftaler


Københavns Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Universitet
29979812
Nørregade 10
København K
1165
Danmark
Kontaktperson: Camilla Hellsten
Telefon: +45 35331518
E-mail: camilla.bang.hellsten@adm.ku.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ku.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/166597

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=211854&B=KU
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=211854&B=KU
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af forsendelsesydelser fordelt på 3 rammeaftaler

Sagsnr.: 043-0296/17-7000
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Københavns Universitet ønsker at konkurrenceudsætte det årlige indkøb af forsendelsesydelser i Danmark og uden for Danmark.

Udbuddet er delt op i 3 delaftaler, hvor der vil blive indgået en rammeaftale med 1 leverandør pr. delaftale.

De 3 delaftaler er:

Delaftale 1: Pakke- og kurerydelser.

Delaftale 2: Forsendelser til og fra Grønland.

Delaftale 3: Forsendelse af levende dyr og avlsmateriale.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Pakke- og kurerydelser

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60160000
60161000
60400000
60411000
60421000
60620000
63521000
63524000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Universitet ønsker at konkurrenceudsætte det årlige indkøb af forsendelsesydelser i Danmark og uden for Danmark.

Udbuddet vil omfatte følgende: kurertjenester kan bestå af forsendelse af pakker (almindelige pakker, store pakker, værdipakker, paller og trækasser) og dokumenter gennem vejtransport, lufttransport og/eller søtransport, både indland og udland (world wide). Endvidere omfattes ligeledes forsendelse af større pakker, forsendelse af farligt gods, tøris mv. i nærmere definerede UN kategorier.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Forsendelser til Grønland

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60160000
60161000
60400000
60411000
60421000
60620000
63521000
63524000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Universitet ønsker at konkurrenceudsætte det årlige indkøb af forsendelsesydelser mellem Grønland og Danmark.

Udbuddet vil omfatte følgende: kurertjenester kan bestå af forsendelse af pakker (almindelige pakker, store pakker, værdipakker, paller og trækasser) og dokumenter gennem vejtransport, lufttransport og/eller søtransport, både indland og udland (world wide). Endvidere omfattes ligeledes forsendelse af større pakker, forsendelse af farligt gods, tøris mv. i nærmere definerede UN kategorier.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 mdr.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3: Forsendelse af levende dyr og avlsmateriale

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60160000
60161000
60400000
60411000
60421000
60620000
63521000
63524000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Universitet ønsker at konkurrenceudsætte det årlige indkøb af forsendelsesydelser i Danmark og uden for Danmark for forsendelser af levende dyr og avlsmateriale.

Udbuddet vil omfatte forsendelse levende dyr og avlsmateriale, tøris mv. i nærmere definerede UN kategorier.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 mdr.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

A. Personlige forhold.

Tilbuddet skal indeholde følgende dokumenter vedrørende tilbudsgivers personlige forhold:

- Generel præsentation af tilbudsgivers virksomhed (max. 2 A4-sider),

- Evt. støtteerklæring (udbudsbilag 6),

- Erklæring vedr. vognmandstilladelse (udbudsbilag 7),

- Evt. erklæring om sammenslutninger (udbudsbilag 10).

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

B. Økonomisk og finansiel kapacitet

Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD’en:

- Erklæring om virksomhedens samlede omsætning pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. (Hvis Tilbudsgiver har eksisteret i under 3 år, skal specifikke årsomsætning angives for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ordregiver stiller følgende mindstekrav til Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:

- Tilbudsgiver skal angive den samlede årlige omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår,

- For at kunne afgive tilbud på delaftale 1 og 2 skal Tilbudsgiver minimumomsætning udgøre 1 000 000 000 DKK hvert år eller derover,

- For delaftale 3 skal Tilbudsgiver minimumomsætning udgøre 10 000 000 DKK hvert år eller derover,

- Tilbudsgiver skal angive sin egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår. En tilbudsgiver med en negativ egenkapital vil ikke blive taget i betragtning,

- Tilbudsgiver skal have en gældende erhvervsansvarsforsikring. Udløber forsikringen inden for aftaleperioden, skal den erstattes med en ny.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:

- Der skal for hver delaftale Tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på afgives 3 referencer,

- Oplysning om antal medarbejdere i Tilbudsgivers virksomhed,

- Angiv i hvor stort et omfang Tilbudsgiver evt. vil gøre brug af underleverandører.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til referencerne:

- Tilbudsgiver skal beskrive 3 sammenlignelige ydelser, Tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 kalenderår. (Sammenlignelige ydelser dækker over opgaver, der i størrelse, omfang og indhold vil kunne sidestilles med den ydelse, der vil skulle udføres for Ordregiver i kontraktperioden. Dermed menes, at der ønskes beskrevet 3 opgaver, der har været udført for en kunde af samme størrelse. Størrelse forstås som både antal ansatte (min. 5 000 ansatte) i virksomheden, den geografiske spredning, der udgør virksomheden med forskellige interne afsendelsessteder som Ordregiver og den estimerede volumen.),

- Referencerne omfatter også kunder i EU. Københavns Universitet eller dele heraf, må ikke indgå som reference,

- Der skal af listen fremgå varighed og sted for udførelsen. Ligeledes skal en reference hos modtager i form af navn og telefonnummer anføres. Ordregiver forbeholder sig ret til at undersøge de indsendte referencer.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 073-161969
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/06/2018
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/06/2018
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/05/2018

Send til en kollega

0.094