23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 134-306712
Offentliggjort
14.07.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Midttrafik

Vindere

52. udbud - Lufthavnsruterne 912 og 925

(26.02.2019)
Keolis Danmark A/S
Naverland 20
2600 Glostrup

Opdateringer

Rettelse
(07.08.2018)

II.2.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:Linje 2-12
I stedet for:
Tilbudsgiver skal afgive følgende sideordnede tilbud på driften af bybuskørslen:
— A – brintbusser:
— - 10 af de 12 kontraktbusser skal være brintbusser. De resterende 2 kontraktbusser samt reservebusser skal være diesel busser med euronorm 6;
— - Kommunen er ansvarlig for at etablere brinttankstation, og kommunen er ansvarlig for at levere brinten til busselskabets brug i hele kontraktperioden.
— B – dieselbusser:
— - Alle kontraktbusser og reservebusser skal være dieselbusser med euronorm 6;
— - Busselskabet er ansvarlig for tankningsmuligheder for diesel.
Der skal afgives tilbud på begge sideordnede tilbud.
Læses:
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på minimum et af følgende sideordnede tilbud på driften af bybuskørslen:
- A – brintbusser:
- - 10 af de 12 kontraktbusser skal være brintbusser. De resterende 2 kontraktbusser samt reservebusser skal være diesel busser med euronorm 6;
- - Kommunen er ansvarlig for at etablere brinttankstation, og kommunen er ansvarlig for at levere brinten til busselskabets brug i hele kontraktperioden.
- B – dieselbusser:
- - Alle kontraktbusser og reservebusser skal være dieselbusser med euronorm 6;
- - Busselskabet er ansvarlig for tankningsmuligheder for diesel.
Der skal afgives tilbud på ét af de sideordnede tilbud. Der kan desuden afgives tilbud på begge sideordnede tilbud.

II.2.9)
Placering af det tekst, der skal ændres:Linje 10-14
I stedet for:
Økonomisk og finansiel kapacitet
— Ansøgers omsætning skal i de hvert af seneste 3 disponible regnskabsår være minimum 100 000 000 DKK ekskl. moms,
— Ansøgers soliditetsgrad skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 10%,
— Ansøgers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 50 000 000 DKK.
Læses:
Økonomisk og finansiel kapacitet
Ansøgere, der søger om at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på sideordnet tilbud A – brintbusser (eller begge sideordnede tilbud), skal opfylde følgende mindstekrav:
- Ansøgers omsætning skal i hvert af seneste 3 disponible regnskabsår være minimum 100 000 000 DKK ekskl. moms.
- Ansøgers soliditetsgrad skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 10%,
- Ansøgers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 25 000 000 DKK.
Ansøgere, der søger om at blive prækvalificeret til kun at afgive tilbud på sideordnet tilbud B – dieselbusser, skal opfylde følgende mindstekrav:
- Ansøgers egenkapital skal være positiv i de seneste 2 disponible regnskabsår.

III.1.2)
I stedet for:
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
Læses:
Ansøgere, der søger om at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på sideordnet tilbud A – brintbusser (eller begge sideordnede tilbud), skal opfylde følgende mindstekrav:
- Ansøgers omsætning skal i hvert af seneste 3 disponible regnskabsår være minimum 100 000 000 DKK ekskl. moms,
- Ansøgers soliditetsgrad skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 10%,
- Ansøgers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være minimum 25 000 000 DKK.
Ansøgere, der søger om at blive prækvalificeret til kun at afgive tilbud på sideordnet tilbud B – dieselbusser, skal opfylde følgende mindstekrav:
- Ansøgers egenkapital skal være positiv i de seneste 2 disponible regnskabsår.
Seneste disponible regnskab defineres som det seneste generalforsamlings-godkendte årsregnskab.

III.1.3)
I stedet for:
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
Læses:
Ansøger skal kunne dokumentere minimum én reference med udførelse af bybus-kørsel i Danmark inden for de seneste 3 år. Den udførte kørsel skal minimum have et omfang, der er sammenligneligt med den udbudte kørsel i Herning. Kravet gælder begge sideordnede tilbud.
Det vægtes positivt, såfremt ansøgeren kan dokumentere minimum én reference med udførelse af kollektiv trafik inden for de seneste 3 år, hvor ansøgeren har deltaget i projekter med indførelse af nye tiltag, ex indførelse af nyt alternativ drivmiddel eller indførelse af andre nyskabende tiltag indenfor kollektiv trafik. Kravet gælder kun for sideordnet tilbud A – brintbusser.

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 14-08-2018
Time: 12:00
Læses:
Dato: 30-08-2018
Time: 12:00

IV.2.3
I stedet for:
Dato: 17-08-2018
Læses:
Dato: 05-09-2018


Yderligere oplysninger
Se desuden Udbudsbetingelserne afsnit 4.2 og afsnit 5.2.2. Ansøgningsfristen er udsat som følge af de foretagne ændringer i udbudsbekendtgørelsen.

52. udbud - Lufthavnsruter


Midttrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Midttrafik
29943176
Søren Nymarks Vej 3
Højbjerg
8270
Danmark
Kontaktperson: Jan Ingebrigtsen
E-mail: jai@midttrafik.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/390dcb8b-ec59-4cfa-ba41-69d322d5b08b/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/390dcb8b-ec59-4cfa-ba41-69d322d5b08b/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/390dcb8b-ec59-4cfa-ba41-69d322d5b08b/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/390dcb8b-ec59-4cfa-ba41-69d322d5b08b/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

52. udbud - Lufthavnsruter

Sagsnr.: 1-23-4-7-16
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60112000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter driften af lufthavnsruterne 912X og 925X. Disse omfatter ca. 24 000 køreplantimer om året fordelt på 9 kontraktbusser og 2 reservebusser.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Lufthavnsrute 912X

Delkontraktnr.: Pakke 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Mellem Aarhus og Billund Lufthavn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter driften af lufthavnsrute 912X. denne omfatter ca. 17.000 køreplantimer om året fordelt på 4 kontraktbusser og 1 reservebus.

Der kan afgives tilbud på de 2 kontrakter (pakker) enkeltvis og i kombination:

- Pakke 1: Rute 912X Aarhus – Billund Lufthavn,

- Pakke 2: Rute 925X Aarhus – Aarhus Lufthavn (Tirstrup),

- Kombination A: Begge pakker i kombination.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til ordinært køreplanskifte (udgangen af juni) med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør 8 år efter driftsstart. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Egnethed

Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af enten en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse), og tilladelse for det nødvendige antal busser.

Økonomisk og finansiel kapacitet:

- Ansøger skal i de 2 seneste disponible regnskabsår have haft en positiv egenkapital.

Seneste disponible regnskab defineres som det seneste generalforsamlings-godkendte årsregnskab.

Teknisk og faglig formåen:

- Ansøger skal kunne dokumentere minimum 2 referencer med udførelse af buskørsel i Danmark inden for de seneste 3 år. Den udførte kørsel skal minimum have et omfang, der er sammenligneligt med den udbudte kørsel.

Såfremt der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere, end ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger, ansøgerne har afgivet i medfør af ovenstående mindstekrav, og udvælgelsen vil således ske på baggrund af følgende (oplistet i prioriteret rækkefølge):

- De anførte referencer for udførelse af buskørsel i Danmark. Der lægges vægt på, at kørselsomfanget som minimum har et omfang tilsvarende de udbudte ruter samlet,

- Referencer for erfaringer med kundevendte servicetiltag, som fremmer kundens oplevelse af kvalitet og service på rejsen,

- Eventuelle referencer vedrørende udførelse af kollektiv trafik, hvor ansøgeren har deltaget i projekter med indførelse af nye tiltag,

- Ansøgerens finansielle og økonomiske kapacitet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Lufthavnsrute 925X

Delkontraktnr.: Pakke 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Mellem Aarhus og Aarhus Lufthavn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter driften af lufthavnsrute 925X, samt rute 123. Denne omfatter ca. 7 000 køreplantimer om året fordelt på 5 kontraktbusser og 1 reservebus.

Der kan afgives tilbud på de 2 kontrakter (pakker) enkeltvis og i kombination:

- Pakke 1: Rute 912X Aarhus – Billund Lufthavn,

- Pakke 2: Rute 925X Aarhus – Aarhus Lufthavn (Tirstrup),

- Kombination A: Begge pakker i kombination.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Tidsubegrænset kontrakt, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til ordinært køreplanskifte (udgangen af juni) med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør 8 år efter driftsstart. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt.3.2

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Egnethed

Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af enten en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse), og tilladelse for det nødvendige antal busser.

Økonomisk og finansiel kapacitet

- Ansøger skal i de 2 seneste disponible regnskabsår have haft en positiv egenkapital.

Seneste disponible regnskab defineres som det seneste generalforsamlings-godkendte årsregnskab.

Teknisk og faglig formåen:

- Ansøger skal kunne dokumentere minimum 2 referencer med udførelse af buskørsel i Danmark inden for de seneste 3 år. Den udførte kørsel skal minimum have et omfang, der er sammenligneligt med den udbudte kørsel.

Såfremt der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere, end ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger, ansøgerne har afgivet i medfør af ovenstående mindstekrav, og udvælgelsen vil således ske på baggrund af følgende (oplistet i prioriteret rækkefølge):

- De anførte referencer for udførelse af buskørsel i Danmark. Der lægges vægt på, at kørselsomfanget som minimum har et omfang tilsvarende de udbudte ruter samlet,

- Referencer for erfaringer med kundevendte servicetiltag, som fremmer kundens oplevelse af kvalitet og service på rejsen,

- Eventuelle referencer vedrørende udførelse af kollektiv trafik, hvor ansøgeren har deltaget i projekter med indførelse af nye tiltag,

- Ansøgerens finansielle og økonomiske kapacitet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af enten en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse), og tilladelse for det nødvendige antal busser.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Såfremt der er flere konditionsmæssige og egnede ansøgere, end ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til at afgive tilbud.

Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger, ansøgerne har afgivet i medfør af udvælgelseskriterierne anført i udbudsmaterialet, og udvælgelsen vil således ske på baggrund af følgende (oplistet i prioriteret rækkefølge):

- De anførte referencer for udførelse af buskørsel i Danmark. Der lægges vægt på, at kørselsomfanget som minimum har et omfang tilsvarende de udbudte ruter samlet,

- Referencer for erfaringer med kundevendte servicetiltag, som fremmer kundens oplevelse af kvalitet og service på rejsen,

- Eventuelle referencer vedrørende udførelse af kollektiv trafik, hvor ansøgeren har deltaget i projekter med indførelse af nye tiltag,

- Ansøgerens finansielle og økonomiske kapacitet.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

100 000 DKK pr. kontraktbus

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Ingen krav til retlig form, men hvis ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter direkte, ubegrænset og solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.

Ved brug af underleverandør skal omfang specificeres i tilbuddet. Hovedleverandøren vil have det fulde ansvar overfor ordregiveren. Dersom et konsortium får tildelt aftalen, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse og ansvar for aftalen.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af enten en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse), og tilladelse for det nødvendige antal busser.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udkast til kontrakt i udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/09/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 06/09/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/05/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget potentielt væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Midttrafik forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet, med mindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Klage over.tildeling af kontrakt skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/07/2018

Send til en kollega

0.064