Fakta om udbudet
Udbyder
Esbjerg Kommune
Udbud af specialkørsel, læge-, speciallæge- samt genoptræningskørsel
Esbjerg Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189803
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Ditte Munk Vækild
Telefon: +45 76161448
E-mail: dij1@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/83935403.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.esbjergkommune.dk/
Del II: Genstand
Udbud af specialkørsel, læge-, speciallæge- samt genoptræningskørsel
Udbuddet vedrører indkøb af specialkørsel, læge- og speciallægekørsel samt genoptræningskørsel til samtlige ordregivers enheder og institutioner.
Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:
— Delaftale 1: Specialkørsel
Forventet omsætning: 12 000 000 DKK årligt
Antal kørte km. i 2017: 800 000 km.
Kontraktstart: 1.8.2018,
— Delaftale 2: læge- og speciallægekørsel samt genoptræningskørsel
Forventet omsætning: 2 000 000 DKK årligt
Antal kørte km. i 2017: 160 000 km.
Kontraktstart: 1.9.2018.
Der kan afgives tilbud på én eller begge delaftaler. Hvis der afgives tilbud på begge, kan tilbudsgiver vælge at tilbyde en kombinationsrabat, hvis denne kan se optimeringsmuligheder ved at have al den pågældende kørsel.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 4 år. Rammeaftalen kan ikke forlænges, men kan af ordregiver opsiges efter 3 år med et varsel på 6 måneder.
Delaftale 1 - specialkørsel
Esbjerg Kommune
Ordregiver er ifølge folkeskolelovens § 26, stk. 3 og 4 forpligtet til at befordre elever til og fra specialundervisning. Ordregiver er forpligtet til at varetage befordring af voksne borgere til og fra tilbud efter Servicelovens § 103 og 104, samt forpligtet til at varetage befordring af børn til og fra særlige dagtilbud efter Servicelovens § 32 samt specialundervisningstilbud jf. Folkeskolelovens § 20 stk. 2, specialundervisningstilbud jf. Lov om Specialundervisning for Voksne § 5, og jf. Lov om Ungdomsuddannelse for unge med særlige behov § 10, tilbud om beskyttet beskæftigelse, aktivitets- og samværstilbud jf. Lov om Social Service § § 103 og 104 og særlige dagtilbud jf. Lov om Social Service § 32.
Udbuddet omfatter befordring af borgere i alderen fra 0 år og opefter, som ikke er i stand til at anvende offentlige befordringsmidler. Borgerne har en betydelig varig nedsat funktionsevne og kan have følgehandicap som f.eks. lammelser, epilepsi, blindhed, autisme og døvhed. Desuden har flere borgere en impulsstyret og udadreagerende adfærd. Befordringen stiller store krav til tilbudsgiver, og ikke mindst til samarbejdet mellem tilbudsgiver og ordregiver.
Ordregiver udbyder befordring af borgere fra dennes bopæl eller aflastningsadresse til aktivitetstilbud, skole og lign. ved ordregiver i en 4-årig periode. Kørslen omfatter desuden kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker arrangeret af undervisningsstedet. Der er tale om rutekørsel.
Der skal påregnes kørsel alle årets hverdage, men kun såfremt der er borgere som skal befordres. Den daglige kørsel er mindre i skoleferierne og i dagtilbuddenes jule- og sommerferie. Kørslen kan evt. helt bortfalde i ferieperioden.
Delaftale 2 - læge-, speciallæge- og genoptræningskørsel
Esbjerg Kommune
Læge- og speciallægekørsel, delaftale 2a.
Esbjerg Kommune yder kørsel til egen læge eller nærmeste speciallæge, når borgeren ikke kan transportere sig selv - pga. dårligt helbred, jf. Sundhedslovens § 170.
Kørslen foregår som hovedregel i tidsrummet 08:00-16:00 på hverdage hele året, men andre tidspunkter kan i få tilfælde forekomme.
Kørslen skal afvikles med stor hensyntagen til passagerernes sikkerhed, tryghed og velbefindende.
Det samlede forbrug af kørsel omfattet af udbuddet forventes på årsbasis at udgøre cirka 1 300 000 DKK ekskl. moms. Der er alene tale om et estimat, som ikke er bindende for ordregiver.
Genoptræningskørsel, delaftale 2b.
Esbjerg Kommune befordrer borgere til genoptræning jf. Sundhedslovens § 140.
Opgaven består i transport af patienter til:
— - Genoptræning fra hjemadresse til Sundhedscenter Esbjerg, Gl. Vardevej 68 og retur. Der er ca. 1 350 kørsler pr. år, det kan dog variere,
— - Genoptræning ved områdecenter Højvang, fra hjemadresse til Spangsbjerg Kirkevej 51, 6700 Esbjerg. Der er ca. 1 350 kørsler pr. år, det kan dog variere,
— - Genoptræning i Ribe, fra hjemadresse til Ribe Sundhedscenter, Tangevej 6 og retur. Der er ca. 315 kørsler pr. år, det kan dog variere,
— - Genoptræning i Bramming, fra hjemadresse til Bramming Kultur og fritidscenter, Idræts Allé 10 og retur. Der er ca. 90 kørsler pr. år. Antallet kan variere,
— - Genoptræning for ældre borgere fra hjemadresse til nærmeste ældrecenter. Der er ca. 520 kørsler pr. år. Antallet kan variere,
— - Specialiseret genoptræning fra hjemadresse til SVS, Finsensgade 35 og retur. Der er ca. 500 kørsler pr. år. Antallet kan variere. Få kørsler kan forekomme hvor destinationen er et sygehus udenfor kommunen ex. OUH.
Antal kørsler er baseret på tal fra to repræsentative uger i 2017.
Det samlede forbrug udgjorde i 2017 cirka 800 000 DKK ekskl. moms. Der er alene tale om et estimat, som ikke er bindende for ordregiver.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1 - specialkørsel
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 2 - læge-, speciallæge- og genoptræningskørsel
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk