Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Odder Kommune
Vindere
Delaftale 1: Fast Kørsel
(19.12.2018)
Malling Turistbusser ApS
Sofienlystvej 13-19
8340 Malling
Specialkørsel for Odder Kommune
Odder Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
32264328
Rådhusgade 3
Odder
8300
Danmark
Kontaktperson: Jacob Holm Jørgensen
Telefon: +45 76292026
E-mail: jhjo@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.odder.dk
Del II: Genstand
Specialkørsel for Odder Kommune
Odder Kommune har forpligtelser til at sørge for befordring af borgere til og fra en række tilbud beliggende i og udenfor kommunen. Dette udbud skal ved indgåelse af rammeaftaler sikre, at Odder Kommune får mulighed herfor.
Udbuddet er opdelt i 2 separate delaftaler for at sikre, at der er flere tilbudsgivere, der kan byde på opgaven, samtidig med det sikres, at den valgte leverandør på hver delaftale har mulighed for en høj grad af samkørsel.
Tilbud der kombinerer Delaftale 1 og Delaftale 2 vurderes med 70% på Delaftale 1 og 30% på Delaftale 2.
Der tildeles kontrakt til den kombination af tilbud der giver den samlet set laveste pris for Udbyder.
Fast kørsel
Odder Kommune
Udbuddet vedrører specialkørsel af de af Odder Kommunes borgere, der er bevilget kørsel i henhold til relevant lovhjemmel.
Bilag 3 – Kravspecifikation indeholder en yderligere beskrivelse af det udbudte. Nedenfor fremgår en oversigtlig beskrivelse af udbuddet.
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler. Der kan afgives tilbud på én eller begge udbudte delaftaler. Delaftalerne er opgavemæssigt opdelt i 2 delaftaler. På Delaftale 1 skal der anvendes den størst mulige grad af samkørsel, under forudsætningerne angivet i Bilag 3 – Kravspecifikation, i planlægningen af Leverandørens faste ruter. Borgerne der skal transporteres er fortrinsvis børn og unge, en del heraf med handicap eller særlige behov.
Delaftale 2 er i højere grad rettet mod voksne og unge borgere, der skal transporteres i kørselsmønstre, der ikke er præget af fast kørsel, idet det fortrinsvist er enkelte ture (plus retur), samt kortere perioder af fast kørsel ved fx sygdom.
Der kan ikke afgives bud på dele af én delaftale.
Vurderingen sker på baggrund af den kombination af tilbud mellem Delaftale 1 og Delaftale 2, der resulterer i den samlet set laveste pris for Udbyder.
Der vil blive indgået kontrakt med én leverandør pr. delaftale, således at leverandøren er eneleverandør på den pågældende delaftale. Udbyder kan herefter uden videre trække på rammekontrakten i løbetiden.
Efter indgåelse af kontrakt er Udbyder forpligtet til at handle det udbudte hos den valgte Tilbudsgiver i kontraktperioden, såfremt det kan opfylde Udbyders behov.
Kørselsopgaver med primært voksne borgere
Odder Kommune.
Udbuddet vedrører specialkørsel af de af Odder Kommunes borgere, der er bevilget kørsel i henhold til relevant lovhjemmel.
Bilag 3 – Kravspecifikation indeholder en yderligere beskrivelse af det udbudte. Nedenfor fremgår en oversigtlig beskrivelse af udbuddet.
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler. Der kan afgives tilbud på én eller begge udbudte delaftaler. Delaftalerne er opgavemæssigt opdelt i 2 delaftaler. På Delaftale 1 skal der anvendes den størst mulige grad af samkørsel, under forudsætningerne angivet i Bilag 3 – Kravspecifikation, i planlægningen af Leverandørens faste ruter. Borgerne der skal transporteres er fortrinsvis børn og unge, en del heraf med handicap eller særlige behov.
Delaftale 2 er i højere grad rettet mod voksne og unge borgere, der skal transporteres i kørselsmønstre, der ikke er præget af fast kørsel, idet det fortrinsvis er enkelte ture (plus retur), samt kortere perioder af fast kørsel ved fx sygdom.
Der kan ikke afgives bud på dele af én delaftale.
Vurderingen sker på baggrund af den kombination af tilbud mellem Delaftale 1 og Delaftale 2, der resulterer i den samlet set laveste pris for Udbyder.
Der vil blive indgået kontrakt med én leverandør pr. delaftale, således at leverandøren er eneleverandør på den pågældende delaftale. Udbyder kan herefter uden videre trække på rammekontrakten i løbetiden.
Efter indgåelse af kontrakt er Udbyder forpligtet til at handle det udbudte hos den valgte Tilbudsgiver i kontraktperioden, såfremt det kan opfylde Udbyders behov.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Virksomheden (eller den juridiske person der afgiver tilbud) skal være i besiddelse af universaltilladelse til udførelse af erhvervsmæssig persontransport (eller anden tilladelse til erhvervsmæssig persontransport).
- Samlet årsomsætning for de seneste 2 disponible regnskabsår,
- Gyldig erhvervsansvarsforsikring.
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere følgende:
- Den samlede årsomsætning (nettoomsætning pr. år):
- -Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de 2 seneste disponible regnskabsår er på minimum 5 000 000 DKK (Delaftale 1) eller minimum 2 000 000 DKK (Delaftale 2).
- Erhvervsansvarsforsikring:
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan præsentere dokumentation for gyldig erhvervsansvarsforsikring med en samlet forsikringssum på min. 5 000 000 DKK.
- Referenceliste,
- Miljøledelsesstandard,
- Universaltilladelse til at udføre erhvervsmæssig persontransport, eller tilsvarende tilladelse.
Referenceliste:
- Minimum én sammenlignelig reference indenfor de seneste 3 år. Ved sammenlignelige referencer forstås opgaver indenfor samme fagområde og i omfang af væsentligt samme niveau som det udbudte.
Miljøledelsesstandard:
- Der kræves kopi af certificering for overholdelse af en miljøledelsesstandard i form af EMAS-certificering, eller ISO-14001-certificering, eller tilsvarende.
Universaltilladelse eller tilsvarende anden tilladelse iht. lovgivningen til at udføre erhvervsmæssig persontransport.
Virksomheden skal leve op til kravene for at opnå godkendelse til at udføre erhvervsmæssig persontransport i biler, jf. Lov nr. 1538 af 19.12.2017 (Taxiloven), (Loven kan tilgås her: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=196690), eller være i besiddelse af en fortsat gyldig tilladelse til at udføre erhvervsmæssig persontransport i henhold til tidligere gældende lovgivning.
Der indgås arbejdsklausul i forbindelse med indgåelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er tilgængelig som en del af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Horsens.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk