23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 173-392500
Offentliggjort
08.09.2018
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Forsvarsministeriet

Indhentning af interessetilkendegivelse for færgedrift mellem Bornholm og Christiansø


Forsvarsministeriet

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriet
25775635
Holmens Kanal 9
København
1060
Danmark
Kontaktperson: Brian Roth
Telefon: +45 61871546
E-mail: bro@fmn.dk
NUTS-kode: DK014

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmn.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indhentning af interessetilkendegivelse for færgedrift mellem Bornholm og Christiansø

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60610000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriet er ansvarlig for den samfundsbegrundede færgesejlads af person-, fragt- og godstransport fra Bornholm til Christiansø. En kommende kontrakt vil omfatte alle nødvendige aktiviteter til gennemførelse af færgedriften, herunder tilvejebringelse og vedligehold af færger, billetsalg samt passagerinformation.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK014
Hovedudførelsessted:

Bornholm, Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der skal indgås kontrakt om den samfundsbegrundede person-, fragt- og godstransport samt affald til og fra Christiansø hele året. Denne forhåndsmeddelelse skal gøre markedet opmærksom på opgaven og samtidig orientere sig om interessen herfor.

Med denne forhåndsmeddelelse efterspørges en interessetilkendegivelse, jf. oplysningerne nedenfor, og ikke et tilbud. Tilbudsrunden indledes i næste fase, når fristen for fremsendelse af interessetilkendegivelser er udløbet. De oplysninger, som en markedsaktør afgiver med sin interessetilkendegivelse, er ikke bindende for aktøren ved en eventuel senere tilbudsafgivelse.

Tilbudsindhentningen skal afklare, hvorvidt det er nødvendigt at yde tilskud til operatøren. Hvis der under tilbudsrunden modtages tilbud om udførelse af opgaven uden driftstilskud annulleres tilbudsindhentningen. Opgaven udføres i fri konkurrence. Det forudsættes, at færgebetjeningen sker på niveau med det i denne forhåndsmeddelelse samt det i kontraktudkastet beskrevne.

Procesindgåelse af Kontrakt:

- 15.10.2018 Frist for interessetilkendegivelse,

- 16.10.2018 Udsendelse af kontraktudkast,

- 16.11.2018 Frist for fremsendelse af tilbud,

- 3-14.12.2018 Forhandlingsperiode,

- 15.1.2019 Kontraktindgåelse,

- 1.1.2020 Ikrafttrædelse.

Tjenesteydelsen:

Der bor ca. 90 personer på Christiansø; der er 1 gæstgiveri/købmand/kiosk, 2 fødevarevirksomheder og 2 kunsthåndværkere, som alle er afhængige af færgesejladsen til Bornholm. Opgaven består af helårssejlads (vinter- og sommersejlplan) med en eller flere færger, der kan medtage min. 20 pax samt affald og fragt. Sejlads skal foregå mellem Bornholms østkyst og Christiansø. Den/de specifikke afgangshavn(e) på Bornholm aftales ved kontraktindgåelse.

Det påhviler operatøren, at tilvejebringe egnet fartøj/egnede fartøjer, der opfylder Søfartsstyrelsens regelsæt og er forskriftsmæssigt godkendte inden driftsstart Endvidere påhviler det operatøren, at sørge for udstyr til af- og pålæsning af gods. Operatøren er ansvarlig for selv at løfte fragt og affald ombord. Fartøjerne skal kunne fragte passagerer, fragt, gods og 600 liters affaldscontainere på hjul med bremse og låg. Operatøren indgår selv aftaler med ejere af havne og havnefaciliteter således, at operatøren sikrer mulighed for opbevaring af gods og et venterum for passagerer i havne på Bornholm/ombord på skibet.

Generelt skal standard europaller og affaldscontainere kunne erstattes med stykgods, flyttelæs, storskrald, byggematerialer, -maskiner og -affald, pap og flasker på europaller og i containere med andre rummål end affaldscontainerne.

Forsvarsministeriet vil forbeholde sig ret til at besigtige de færger, der angives som en del af tilbuddet. Operatøren må forvente, at Forsvarsministeriet i nødvendigt omfang vil søge yderligere oplysninger om færgerne.

Såfremt operatøren tilbyder færger godkendt til højere kapacitet end mindstekravet på 20 pax, er det tilladt for operatøren at fragte flere passagerer inden for den pågældende færges godkendelse.

Oplysninger ved interessetilkendegivelse:

Interesserede aktører skal i forbindelse med tilkendegivelse af interesse afgive følgende oplysninger:

— navn og faglige kvalifikationer for de ledende medarbejdere, som skal udføre opgaven,

— hvilke fartøj(er) operatøren råder over, herunder oplysninger om disses navn og hjemsted, kapacitet mht. passagerer, lasteevne og alder,

— beskrivelse af fartøjets/fartøjernes øvrige indretning, herunder toiletforhold, opholdsrum, antal siddepladser og øvrige faciliteter,

— fotodokumentation for fartøjet/fartøjerne,

— hvor ofte fartøjet/fartøjerne forventes ikke at være i drift,

— kort beskrivelse af alternativ løsning til den ordinære drift, der kan indsættes både ved planlagte vedligeholdelsesarbejder og uforudsete nedbrud.

Tildelingskriterie: Laveste pris.

Frist for interessetilkendegivelse: 15.10.2018.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten indgås efter reglerne i bekendtgørelse nr. 508 af 16.5.2013 om færgefart, jf. lov nr. 915 af 27.8.2008 om færgefart med senere ændringer samt i henhold til Rådets forordning (EØF) nr. 3577/92 af 7.12.1992 om anvendelse af princippet om fri udveksling af tjenesteydelser i søtransport i medlemsstaterne (Cabotagesejlads). Kontrakten indgås ikke efter bestemmelserne i udbudsloven.

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
16/10/2018

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2018

Send til en kollega

0.033