Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Skive Kommune
Vindere
EU- udbud på driften af Skive Erhvervshavn
(13.12.2018)
Skive Shipping
Havnevej 45
7800 Skive
EU- udbud på driften af Skive Erhvervshavn
Skive Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189579
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Jens Gjørup
Telefon: +45 99156879
E-mail: ctgr@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/92510413.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skive.dk/
Del II: Genstand
EU- udbud på driften af Skive Erhvervshavn
Udbuddet vedrører driften af på Skive Havn og Molerkajen på Furhavn, hvor Skive kommune er ordregiver.
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav ydelserne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen/ydelsesbeskrivelse (bilag 2), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Den udbudte aftale har en løbetid på 5 år. Aftalen kan forlænges i 3 år fremgår af aftalens pkt. 3.
Udbuddet vedrører driften af på Skive Havn og Molerkajen på Furhavn, hvor Skive kommune er ordregiver.
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav ydelserne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen/ydelsesbeskrivelse (bilag 2), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Ordregiver har valgt ikke at opdele udbuddet i delaftaler, ud fra en vurdering af, hvad markedet kan levere, samt hvad der giver bedste økonomiske incitament herunder stordriftsfordele, og de bedste vilkår for både ordregiver og tilbudsgiver.
Denne aftale er en offentlig kontrakt i overensstemmelse med reglerne i udbudsloven. Ordregiver er dog berettiget til at anvende delydelsesreglen i udbudslovens § 8, stk. 2 og kan derfor indkøbe af op til 20% af sit samlede forbrug ved andre leverandører.
Den udbudte aftale har en løbetid på 5 år. Aftalen kan forlænges i 3 år fremgår af aftalens pkt. 3.
Ordregiver har option på at forlænge aftalen med 3 år på uændrede vilkår. Aftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
Estimeret omsætning pr. år 800 000 DKK ekskl. moms.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede omsætning i de 2 seneste afsluttede årsregnskabsår. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet nogen regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver via Tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde den fornødne omsætning.
Tilbudsgiver skal som minimum have en årlig omsætning på 750 000 DKK. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet nogen regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver via Tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde den fornødne omsætning.
Referencen/erne skal omfatte lignende opgaver med hensyn til opgavens art - drift af en erhvervshavn. Tilbudsgiveren må maksimalt angive 3 referencer.
Tilbudsgiver skal angive minimum 1 reference fra de seneste 3 år. Referencen/erne skal omfatte lignende opgaver med hensyn til opgavens art - drift af en erhvervshavn. Tilbudsgiveren må maksimalt angive 3 referencer.
Leverandøren skal inden ikrafttræden af denne aftale, dog senest 20 dage efter udløb af standstill perioden, fremsende følgende dokumentation til ordregiver:
- Kopi af forsikringspolice for erhvervsforsikring eller dokumentation for, at forsikring er tegnet. Leverandøren er i hele aftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervsforsikring med en dækningssum på minimum 6 000 000 DKK pr. år. Leverandøren skal på ordregiverens anmodning godtgøre forsikringens eksistens og omfang.
Kopi af Sikkerhedsstillelse på 10% af aftalebeløber pr. år, dog min. 100 000 DKK.
Garanti for materiel:
- Der skal afleveres dokumentation for at tilbudsgiver på tidspunktet for kontraktindgåelse råder over de antal kraner og grabbemaskiner, der er nødvendig for opfyldelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136, nr. 1 til 3.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk