Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=221217&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Opdateringer
Efter offentliggørelsen af udbuddet er Ordregiver blevet opmærksom på, at udbudsmaterialets tekniske krav i et vist omfang begrænser konkurrencen på en uhensigtsmæssig måde. Dette har ikke være tilsigtet. Derfor har Ordregiver besluttet at annullere udbuddet og samtidig offentliggøre et nyt udbud. Ændringerne i det nye udbud vedrører alene kravspecifikationens (kontraktbilag 2) MK 2.2 + MK 2.3 + KP 5.7.
Udbud af køretøjer til ambulancekørsel
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190925
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Sidsel Marcussen
Telefon: +45 30536993
E-mail: Sidsel.Marcussen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
Akutberedskabet, Telegrafvej 5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Sidsel Marcussen
Telefon: +45 30536993
E-mail: sidsel.marcussen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Ambulance Syd, Blangstedgårdsvej 8
Odense SØ
5220
Danmark
Kontaktperson: Sidsel Marcussen
Telefon: +45 30536993
E-mail: sidsel.marcussen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Præhospitalt Center, Fælledvej 1
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Sidsel Marcussen
Telefon: +45 30536993
E-mail: sidsel.marcussen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
Præhospitalet, Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Sidsel Marcussen
Telefon: +45 30536993
E-mail: sidsel.marcussen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Del II: Genstand
Udbud af køretøjer til ambulancekørsel
Udbuddet omhandler en rammeaftale vedrørende køb af køretøjer til ambulancekørsel. Den udbudte opgave omfatter levering og opbygning af køretøjerne samt muligheden for serviceaftale. Udbuddet gennemføres for Region Hovedstaden, Region Syddanmark og Region Midtjylland med option for Region Nordjylland og Region Sjælland til at tilslutte sig aftalen. Region Midtjylland er tovholder for udbudsproceduren. Kontrakt vil blive indgået separat for den enkelte region.
Udbuddet omhandler en rammeaftale vedrørende køb af køretøjer til ambulancekørsel. Den udbudte opgave omfatter levering og opbygning af køretøjerne samt muligheden for serviceaftale. Udbuddet gennemføres for Region Hovedstaden, Region Syddanmark og Region Midtjylland med option for Region Nordjylland og Region Sjælland til at tilslutte sig aftalen. Region Midtjylland er tovholder for udbudsproceduren. Kontrakt vil blive indgået separat for den enkelte region.
Kontrakten kan forlænges i op til 12 måneder.
- Option på service og reparation pr. køretøj i 4 år eller op til 400 000 km. (Kunden skal ved kontraktindgåelsen angive, om optionen ønskes udnyttet eller ej.,
- Option på montering af særligt kraftigt udrykningshorn ("Martinshorn") (Kunden skal ved bestillingen af det konkrete køretøj angives, om optionen ønskes udnyttet eller ej.),
- Option på udvidet dækservice (Kunden skal ved kontraktindgåelsen angive, om optionen ønskes udnyttet eller ej.),
- Option på tilkøb af Service- og reparationsaftale 1 år eller op til 100 000 km. udover den 4-årige periode, som Service- og reparationsaftalen løber. For optionen gælder de samme vilkår som beskrevet i Kontraktbilag 2 og udbudsmaterialet i øvrigt, men dækker alene det 5 år af køretøjets levetid eller op til 500 000 km. (Den enkelte region skal senest 6 måneder før udløbet af den 4-årige service- og reparationsaftale tage stilling til om optionen om forlængelse af aftalen ønskes udnyttet,
- Option på tilkøb af Service- og reparationsaftale 1 år eller op til 100 000 km. udover den 5-årige periode, som Service- og reparationsaftalen løber. For optionen gælder de samme vilkår som beskrevet i Kontraktbilag 2 og udbudsmaterialet i øvrigt, men dækker alene det 6 år af køretøjets levetid eller op til 600 000 km. (Den enkelte region skal senest 6 måneder før udløbet af den 5-årige service- og reparationsaftale tage stilling til om optionen om forlængelse af aftalen ønskes udnyttet.)
Udbuddet omfatter endvidere følgende frivillige optioner:
- Option på hente-bringe service, jf. Kontraktbilag 3,
- Option aerosoldesinfektionssystem i bårerummet, jf. Kontraktbilag 3,
- Option ekstra alufælge, jf. Kontraktbilag 3.
Det er muligt at afgive flere tilbud. Såfremt Tilbudsgiver således har mere end ét produkt, der opfylder Ordregivers mindstekrav, kan der afgives op til 3 tilbud pr. Tilbudsgiver, se yderligere information i udbudsmaterialet. Tilbudsvarianter afgives i konkurrence med alle øvrige tilbud, herunder tilbudsvarianter fra samme Tilbudsgiver.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 15 000 000 DKK.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af og opbygning af udrykningskøretøjer, hvorved forstås ambulancer, akutlægebiler, akutbiler eller politibiler. Hvis Tilbudsgiver er et konsortium, eller Tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske formåen, kan reference for levering og reference for opbygning lægges sammen.
Under "modtager" bedes Tilbudsgiver i referencelisten i ESPD angive såvel referencens/kundens navn som navn på kontaktpersoner hos kunden og disse personers kontaktoplysninger. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Der forudsættes eventuelt indgået databehandleraftale, jf. Kontraktbilag 2 KP 1.14, for den enkelte region med den valgte leverandør. I givet fald, vil det være den fællesregionale databehandleraftale, der vil danne grundlaget, og denne er vedlagt udbudsmaterialet som et bilag.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
2021-22
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 1,
- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2,
- Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4,
- Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Det bemærkes, at en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000 DKK eller derover.
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
København
Danmark
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0