Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Odense Kommune - BMF
Opdateringer
Udbud af specialkørsel
Odense Kommune - BMF
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Odense
Danmark
Kontaktperson: Gitte Almind Skou
E-mail: gisko@odense.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/94267383.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Udbud af specialkørsel
Udbuddet omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2 vedrørende kombinationsrabat, og udbudsbetingelsernes punkt 12 og 13 vedrørende evaluering heraf.
Specialkørsel, delaftale 1
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med demente, kørsel til genoptræning samt kørsel med specialskolebørn, hvor mange er i kørestol. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 2
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med ældre til dagcentre, kørsel til genoptræning samt kørsel med specialskolebørn, hvor flere er i kørestol. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 3
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med senhjerneskadede og voksne autister. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 4
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med hjerneskadede (medfødt) og udviklingshæmmede. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 5
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med autister, kørsel til genoptræning og kørsel med specialbørnehavebørn. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 6
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense N og NV). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 7
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense S og SV). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 8
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense N og NØ samt udenbys specialskoler). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange i op til 12 måneder ad gangen. En eventuel forlængelse sker på uændrede vilkår.
Såfremt der i kontraktperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres kørsel omfattet af kontrakten, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af kontrakten.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 8.1. Den af ordregiver i pkt. II.2.6) oplyste anslåede værdi af delaftalen er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under kontraktens løbetid.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i hele kontraktperioden have en garanti.
Garantien skal svare til 8% af den årlige forventede omsætning for de(n) delaftale(r), som tilbudsgiver tildeles, jf. kontraktens § 22. I forbindelse med tilbudsafgivelsen skal tilbudsgiver således vedlægge en erklæring fra tilbudsgivers garantistiller indeholdende et forhåndstilsagn om, at der kan stilles en garanti svarende til 8% af den forventede årlige omsætning for de(n) delaftale(r), som der afgives tilbud på.
Tilbudsgiver skal i Mercell angive mindst 3 sammenlignelige referencer, der ikke er mere end 3 år gamle.
Alderen på referencen regnes i forhold til referencens slutdato og tilbudsfristen for dette udbud. Referencens slutdato må således ikke være ældre end 7.12.2015. Der kan også være tale om referencer, som tilbudsgiver, ved tilbudsafgivelsen, er ved at udføre, altså en gældende aftale.
De pågældende opgaver skal være udført for en offentlig ordregiver.
Der må ikke være tale om enkeltstående kørsler, og der skal således være tale om en fast aftale om gentagende kørsler. Dette skal fremgå af beskrivelsen af referencen. Der stilles ikke yderligere krav til størrelsen/økonomien på den anførte reference.
Referencerne skal overordnet vedrøre opgaver af samme art, som den udbudte. Det betyder, at:
1) reference skal vedrøre kørselsplanlægning;
2) referencer skal vedrøre lukket og visiteret kørsel. Dog skal minimum én af disse referencer vedrøre det specifikke område, som delaftalens kørsel hovedsageligt vedrører. Dette fremgår herunder:
Tilbudsgiver til delaftale 1-2 skal have minimum én reference, der vedrører enten:
1) kørsel med specialbørnehave- eller skolebørn, eller
2) kørsel med demente eller personer med demenslignende adfærd. Der skal således være tale om kørsel med borgere, der har brug for en stor grad af guidens.
Tilbudsgiver til delaftale 3 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med senhjerneskadede.
Tilbudsgiver til delaftale 4 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med psykisk udviklingshæmmede.
Tilbudsgiver til delaftale 5 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med autister.
Tilbudsgiver til delaftale 6-8 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med specialskolebørn, der har brug for en stor grad af struktur og genkendelighed.
Der henvises til det i udbudsmaterialet vedlagte kontraktudkast, som vil udgøre kontraktgrundlaget for den endelige kontrakt mellem ordregiver og de(n) valgte leverandør(er).
Del IV: Procedure
Odense Kommune, Odense Rådhus.
Udbudskonsulent Gitte Almind Skou.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ultimo 2024.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk