Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=218504&B=DSR
Udbyder
TV 2 DANMARK A/S
Vindere
Rejsebureauydelser - TV 2 DANMARK A/S
(01.04.2019)
Egencia Denmark A/S
1613 København V
Rejsebureauydelser - TV 2 DANMARK A/S
TV 2 DANMARK A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Rugaardsvej 25
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Anika Orup (på vegne af ordregiver)
E-mail: anika.orup@d-s-r.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://tv2.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81223
Wichmandsgade 5F
Odense
5000
Danmark
Kontaktperson: Anika Orup (på vegne af ordregiver)
E-mail: Anika.Orup@d-s-r.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.d-s-r.dk
Del II: Genstand
Rejsebureauydelser - TV 2 DANMARK A/S
Aftalens ydelse er rejsebureauydelser, hvor kerneydelsen består af bestilling, udstedelse og fakturering af billetter og reservationer til rejseaktiviteter.
Rejseaktiviteter indebærer bl.a. flyrejser, hotelophold, grupperejser, billeje, tog mv.
Se udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.4 kort beskrivelse.
Rammeaftalen kan forlænges af ordregiver flere gange og med det antal måneder, ordregiver måtte ønske.
Forlængelsernes samlede varighed, inklusive alle forlængelser, kan dog maksimalt være 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En tilbudsgiver, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 og § 136 vil blive udelukket fra udbuddet med mindre udbudslovens § 138 er gældende.
Dog bemærkes, at en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000 DKK eller derover.
En tilbudsgiver, der befinder sig i en af følgende frivillige udelukkelsesgrunde fra udbudslovens § 137 vil blive udelukket fra udbuddet med mindre udbudslovens § 138 er gældende:
- Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Tilbudsgiver skal erklære, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i henhold til ovenstående. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD, Del III, afsnit A, B og C.
For så vidt angår danske tilbudsgivere kan beviset for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke certifikater eller dokumenter eller dækker disse ikke alle de i § 135, § 136 og § 137 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes der ikke edsaflæggelse i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene (fx serviceattest fra Erhvervsstyrelsen) må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal i ESPD angive:
1) Under punktet ”Samlet årsomsætning” anføres tilbudsgivers samlede årsomsætning i seneste afsluttede regnskabsår;
2) Under punktet ”Øvrige økonomiske og finansielle krav” anføres tilbudsgivers egenkapital i seneste afsluttede regnskabsår.
Der er følgende minimumskrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
1) Samlet årsomsætning i senest afsluttede regnskabsår skal minimum være 20 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta);
2) Egenkapitalen i senest afsluttede regnskabsår skal minimum være 5 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Tilbudsgiver skal i ESPD angive:
- Referenceliste over de betydeligste leveringer af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af: beskrivelse (opgave- og ydelsesbeskrivelse), beløb (kontraktsum pr. år), dato (tidspunkt for kontraktstart) og modtagere (myndighedens/ virksomhedens navn).
Referencelisten angives i ESPDs del IV C under ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”.
Der skal minimum være 2 referencer med bestilling/udstedelse af rejsebureauydelser til erhvervskunder.
Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende minimumskravene til tekniske/faglig formåen, skal dokumentationen fremlægges i form en udspecificeret referenceliste, som udover beskrivelse, beløb, dato og modtagere også indeholder kontaktpersons navn og kontaktoplysninger (e-mail og telefonnr.). Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte referencerne.
a) Leverandøren skal i forbindelse med udførelse af opgaver under denne kontrakt efterleve ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Leverandøren er forpligtet til at sikre (herunder også hos eventuelle underleverandører) medarbejdere løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
For oplysninger om de konkrete klausuler henvises til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres i henhold til Udbudslovens afsnit 2 (lov nr. 1564 af 15.12.2015) som et offentligt udbud. Dette udbud gennemføres elektronisk via Dansk Servicerådgivnings portal for elektronisk tilbudsafgivelse i EUS Complete Tender Management (CTM Systemet) på https://www.eu-supply.com/dsr.asp Tilbudsgiver skal selv tilmelde sig udbuddet og afgive tilbud via CTM Systemet. Kun tilbud modtaget via CTM Systemet vil komme i betragtning. Såfremt tilbudsgiver ikke allerede er registreret i CTM systemet, skal dette gøres via hjemmesiden https://www.eu-supply.com/dsr.asp Når der er logget på CTM Systemet, skal der klikkes på linket »Offentliggjorte udbud« og det konkrete udbud findes. Der fås adgang til udbuddet ved at trykke på knappen »Accepter«. Tilbudsgiver skal selv holde sig orienteret i CTM systemet, hvor spørgsmål/svar offentliggøres. Hver tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud. Tilbudsgivers omkostninger i forbindelse med afgivelse af tilbud er ordregiver uvedkommende. I øvrigt henvises til det komplette udbudsmateriale som er tilgængeligt i CTM systemet på det konkrete udbud under ”Se udbudsdokumenter”.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til § 7 i Lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr 593 af 2.6.2016 - kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU af 26.2.2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. (Kun ved rammeaftaler, ellers slettes).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1.
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk