Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
SamAqua
Opdateringer
Udbudsmaterialet vil blive tilrettet for at blive genudbudt igen snarest.
Rammeaftale på indkøb af køretøjer
SamAqua
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
34216169
Vandværksvej 7
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Anton Wilkens
E-mail: anw@samaqua.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/98729975.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.samaqua.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale på indkøb af køretøjer
Udbuddet vedrører indkøb og levering af køretøjer til de selskaber, der deltager i udbuddet og omfatter en rammekontrakt med flere delaftaler på følgende typer køretøjer:
— Personbiler: Benzindrevne- og plug-in hybrid-personbiler,
— Varevogne: små, mellem og store varevogne til transport af materiel og udstyr,
— Ladvogne: Ladvognschassis til opbygning af ladvogn til transport af materiel og udstyr.
Delaftale 1: Personbiler
Delaftale 1 vedrører levering af fabriksnye, benzindrevne personbiler. Aftale med den vindende tilbudsgiver indgås på baggrund af udkastet til rammeaftale.
Herudover kan såvel nuværende, som nye selskaber, der er en del af SamAqua-koncernen inden for kontraktperioden, ligeledes benytte aftalen og købe ydelser/produkter på samme kontraktuelle vilkår, som angivet i udbudsmaterialet, kontrakten og tilhørende bilag. Dette gælder også for SamAqua A/S, som ligeledes kan tilgå aftalen. Dette kræver selvfølgelig at leverandøren har kapacitet hertil, uden at dette vil påvirke det på kontrakttidspunktet aftalte med de allerede deltagende selskaber.
I tilbudslisten fremgår en række optioner, som selskaberne kan tilvælge i forbindelse med indkøb af specifikke modeller.
Delaftale 2: Plugin-hybrid personbiler
Delaftale 2 vedrører levering af fabriksnye, hybrid-plugin personbiler. Aftale med den vindende tilbudsgiver indgås på baggrund af udkastet til rammeaftale.
Herudover kan såvel nuværende, som nye selskaber, der er en del af SamAqua-koncernen inden for kontraktperioden, ligeledes benytte aftalen og købe ydelser/produkter på samme kontraktuelle vilkår, som angivet i udbudsmaterialet, kontrakten og tilhørende bilag. Dette gælder også for SamAqua A/S, som ligeledes kan tilgå aftalen. Dette kræver selvfølgelig at leverandøren har kapacitet hertil, uden at dette vil påvirke det på kontrakttidspunktet aftalte med de allerede deltagende selskaber.
I tilbudslisten fremgår en række optioner, som selskaberne kan tilvælge i forbindelse med indkøb af specifikke modeller.
Delaftale 3: Små, mellemstore og store varebiler
Delaftale 3 vedrører levering af fabriksnye, små, mellemstore og store varevogne. Aftale med den vindende tilbudsgiver indgås på baggrund af udkastet til rammeaftale.
Herudover kan såvel nuværende, som nye selskaber, der er en del af SamAqua-koncernen inden for kontraktperioden, ligeledes benytte aftalen og købe ydelser/produkter på samme kontraktuelle vilkår, som angivet i udbudsmaterialet, kontrakten og tilhørende bilag. Dette gælder også for SamAqua A/S, som ligeledes kan tilgå aftalen. Dette kræver selvfølgelig at leverandøren har kapacitet hertil, uden at dette vil påvirke det på kontrakttidspunktet aftalte med de allerede deltagende selskaber.
I tilbudslisten fremgår en række optioner, som selskaberne kan tilvælge i forbindelse med indkøb af specifikke modeller.
Delaftale 4: Ladvognschassis
Delaftale 4 vedrører levering af ladvognschassis til opbygning af ladvogn. Aftale med den vindende tilbudsgiver indgås på baggrund af udkastet til rammeaftale.
Herudover kan såvel nuværende, som nye selskaber, der er en del af SamAqua-koncernen inden for kontraktperioden, ligeledes benytte aftalen og købe ydelser/produkter på samme kontraktuelle vilkår, som angivet i udbudsmaterialet, kontrakten og tilhørende bilag. Dette gælder også for SamAqua A/S, som ligeledes kan tilgå aftalen. Dette kræver selvfølgelig at leverandøren har kapacitet hertil, uden at dette vil påvirke det på kontrakttidspunktet aftalte med de allerede deltagende selskaber.
I tilbudslisten fremgår en række optioner, som selskaberne kan tilvælge i forbindelse med indkøb af specifikke modeller.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Autorisation: Tilbudsgiver skal have autorisation til at udøve erhvervet med køb/salg af de tilbudte bilmærker.
Autorisationsbeviset kan være afgivet af en importør, på vegne af den respektive forhandler.
Tilbudsgiver skal have en egenkapital på min. 10 000 000 DKK i seneste godkendte regnskab.
Tilbudsgiver skal have en egenkapital på min. 10 000 000 DKK i seneste godkendte regnskab.
Referencer: Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise én reference for en tilsvarende opgave med levering af køretøjer af samme type på den delaftale, der afgives tilbud på.
Referencer: Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise én reference for en tilsvarende opgave med levering af køretøjer af samme type på den delaftale, der afgives tilbud på.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation.
Som angivet i rammekontraktudkast med tilhørende bilag i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk