Fakta om udbudet
Udbyder
Beredskabsstyrelsen
Udbud af lastbilchassiser
Beredskabsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
52990319
Datavej 16
Birkerød
3460
Danmark
Kontaktperson: Martin Nørland Faber
E-mail: mafa@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.brs.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Udbud af lastbilchassiser
Beredskabsstyrelsen iværksatte ved udbudsbekendtgørelse 2018/S 194-438386 et offentligt udbud af en rammeaftale – fordelt på 3 delaftaler – vedrørende anskaffelse af lastbilchassiser i varierende størrelser og specifikationer.
Beredskabsstyrelsen har besluttet at annullere samtlige 3 delaftaler under det igangværende udbud, idet Beredskabsstyrelsen alene har modtaget ukonditionsmæssige tilbud. Det er Beredskabsstyrelsens forventning, at et genudbud iværksættes i løbet af 2. kvartal 2019.
Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus
Tilbudsgiverne skulle for "Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons - med almindeligt førerhus" bl.a. afgive tilbud på 8 forskellige chassistyper, der alle skal kunne leveres med både en kort, mellemlang og lang førerhustype.
I "Rammeaftale 1 - Bilag 4" skulle tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser, som skulle kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine
Tilbudsgiverne skulle for "Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons - med smal mandskabskabine" bl.a. afgive tilbud på 2 forskellige chassistyper.
I "Rammeaftale 2 - Bilag 4" skulle tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser, som skulle kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine
Tilbudsgiverne skulle for "Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons - med bred mandskabskabine" bl.a. afgive tilbud på 5 forskellige chassistyper.
I "Rammeaftale 3 - Bilag 4" skulle tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser, som skulle kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine
Del VI: Supplerende oplysninger
Beredskabsstyrelsen har besluttet at annullere samtlige 3 delaftaler under det igangværende udbud, idet Beredskabsstyrelsen alene har modtaget ukonditionsmæssige tilbud. Det er Beredskabsstyrelsens forventning, at et genudbud iværksættes i løbet af 2. kvartal 2019.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk