Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dcc15c05-51bb-4121-825c-4e99d16f41e7/publicMaterial
Udbyder
Odense Kommune
Opdateringer
Baggrunden for annulleringen er, at vi er blevet opmærksomme på, at der i bilag A, kolonne G, er en fejl i det oplyste antal af solokørsler. Det oplyste antal solokørsler er beskrevet som værende pr. uge, men reelt set er tallet udtryk for antallet af solokørsler pr. måned. Tallet er dermed 4 gange højere, end det skulle have været. Antallet af solokørsler har væsentlig betydning for tilbudsgivernes prissætning, da der afregnes pr. persontur.
Vi er opmærksomme på, at det korrekte antal af solokørsler fremgår af bilag 2 og kan udledes af bilag B, om end der også er mindre uoverensstemmelser mellem oplysningerne i disse bilag. Ikke desto mindre er det vores vurdering, at fejlen i bilag A har skabt en usikkerhed om den udbudte ydelses beskaffenhed. Det er endvidere vores vurdering, at det ikke kan afvises, at fejlen har haft indflydelse på de priser, der er tilbudt, da bilag A er et centralt bilag i udbuddet. Fejlen kan desuden have bevirket, at konkurrencen er foregået på ulige vilkår, idet tilbudsgivere, der ikke har et forhåndskendskab til ydelsen, ikke har samme forudsætninger for at gennemskue fejlen i bilag A, som tilbudsgivere, der i dag er leverandører af ydelsen.
Baggrunden for annulleringen er, at vi er blevet opmærksomme på, at der i bilag A, kolonne G, er en fejl i det oplyste antal af solokørsler. Det oplyste antal solokørsler er beskrevet som værende pr. uge, men reelt set er tallet udtryk for antallet af solokørsler pr. måned. Tallet er dermed 4 gange højere, end det skulle have været. Antallet af solokørsler har væsentlig betydning for tilbudsgivernes prissætning, da der afregnes pr. persontur.
Vi er opmærksomme på, at det korrekte antal af solokørsler fremgår af bilag 2 og kan udledes af bilag B, om end der også er mindre uoverensstemmelser mellem oplysningerne i disse bilag. Ikke desto mindre er det vores vurdering, at fejlen i bilag A har skabt en usikkerhed om den udbudte ydelses beskaffenhed. Det er endvidere vores vurdering, at det ikke kan afvises, at fejlen har haft indflydelse på de priser, der er tilbudt, da bilag A er et centralt bilag i udbuddet. Fejlen kan desuden have bevirket, at konkurrencen er foregået på ulige vilkår, idet tilbudsgivere, der ikke har et forhåndskendskab til ydelsen, ikke har samme forudsætninger for at gennemskue fejlen i bilag A, som tilbudsgivere, der i dag er leverandører af ydelsen.
Baggrunden for annulleringen er, at vi er blevet opmærksomme på, at der i bilag A, kolonne G, er en fejl i det oplyste antal af solokørsler. Det oplyste antal solokørsler er beskrevet som værende pr. uge, men reelt set er tallet udtryk for antallet af solokørsler pr. måned. Tallet er dermed 4 gange højere, end det skulle have været. Antallet af solokørsler har væsentlig betydning for tilbudsgivernes prissætning, da der afregnes pr. persontur.
Vi er opmærksomme på, at det korrekte antal af solokørsler fremgår af bilag 2 og kan udledes af bilag B, om end der også er mindre uoverensstemmelser mellem oplysningerne i disse bilag. Ikke desto mindre er det vores vurdering, at fejlen i bilag A har skabt en usikkerhed om den udbudte ydelses beskaffenhed. Det er endvidere vores vurdering, at det ikke kan afvises, at fejlen har haft indflydelse på de priser, der er tilbudt, da bilag A er et centralt bilag i udbuddet. Fejlen kan desuden have bevirket, at konkurrencen er foregået på ulige vilkår, idet tilbudsgivere, der ikke har et forhåndskendskab til ydelsen, ikke har samme forudsætninger for at gennemskue fejlen i bilag A, som tilbudsgivere, der i dag er leverandører af ydelsen.
Udbud af specialkørsel (genudbud)
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Gitte Almind Skou
Telefon: +45 30356206
E-mail: gisko@odense.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Udbud af specialkørsel (genudbud)
Udbuddet omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2 vedrørende kombinationsrabat, og udbudsbetingelsernes punkt 12 og 13 vedrørende evaluering heraf.
Specialkørsel, delaftale 1
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med demente, kørsel til genoptræning samt kørsel med specialskolebørn, hvor mange er i kørestol. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 1 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 2
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med ældre til dagcentre, kørsel til genoptræning samt kørsel med specialskolebørn, hvor flere er i kørestol. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 2 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 3
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med senhjerneskadede og voksne autister. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 3 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 4
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med hjerneskadede (medfødt) og udviklingshæmmede. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 4 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 5
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med autister, kørsel til genoptræning og kørsel med specialbørnehavebørn. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 5 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 6
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på skolen/institutionen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense N og NV). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 6 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 7
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på skolen/institutionen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense S og SV). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 7 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Specialkørsel, delaftale 8
Fyn
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på skolen/institutionen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.
Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense N og NØ samt udenbys specialskoler). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.
Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.
Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 8 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i hele aftaleperioden have en garanti.
Garantien skal svare til 8% af den årlige forventede omsætning for de(n) delaftale(r), som tilbudsgiver tildeles, jf. rammeaftalens § 22. I forbindelse med tilbudsafgivelsen skal tilbudsgiver således vedlægge en erklæring fra tilbudsgivers garantistiller indeholdende et forhåndstilsagn om, at der kan stilles en garanti svarende til 8% af den forventede årlige omsætning for de(n) delaftale(r), som der afgives tilbud på.
Ved tilbudsafgivelsen indestår tilbudsgiver således for, at garantistillers forhåndstilsagn omfatter, at der kan stilles en garanti svarende til 8% af summen af den forventede årlige omsætning på de(n) delaftale(r), som tilbudsgiver afgiver tilbud på. Garantibeløbet for hver enkelt delaftale er anført herunder:
- Delaftale 1: 774 960 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 9 687 000 DKK),
- Delaftale 2: 693 040 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 8 663 000 DKK),
- Delaftale 3: 561 040 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 7 013 000 DKK),
- Delaftale 4: 534 640 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 6 683 000 DKK),
- Delaftale 5: 459 200 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 5 740 000 DKK),
- Delaftale 6: 356 800 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 4 460 000 DKK),
- Delaftale 7: 260 400 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 3 255 000 DKK),
- Delaftale 8: 185 840 DKK (8% af forventet årlig omsætning på 2 323 000 DKK).
Tilbudsgiver skal i Ethics angive mindst 3 sammenlignelige referencer, der ikke er mere end 3 år gamle. Alderen på referencen regnes i forhold til referencens slutdato og tilbudsfristen for dette udbud. Referencens slutdato må således ikke være ældre end 23.4.2016. Der kan også være tale om referencer, som tilbudsgiver - ved tilbudsafgivelsen - er ved at udføre, altså en gældende aftale. De angivne referencer (aftaler) skal have været i drift i min. 6 måneder på datoen for tilbudsfristen, og skal således være påbegyndt senest d. 23.10.2018. De pågældende opgaver skal være udført for en offentlig ordregiver. Der må ikke være tale om enkeltstående kørsler, og der skal således være tale om en fast aftale om gentagende kørsler. Dette bør fremgå af beskrivelsen af referencen. Der stilles ikke yderligere krav til størrelsen/økonomien på den anførte reference, hvilket medfører, at tilbudsgiver ikke behøver oplyse en omsætning for referencen.
Referencerne skal overordnet vedrøre opgaver af samme art, som den udbudte. Det betyder, at: Mindst 1 reference skal indeholde kørselsplanlægning. Mindst 2 referencer skal vedrøre lukket og visiteret kørsel. Dog skal minimum én af disse referencer vedrøre det specifikke område, som delaftalens kørsel hovedsageligt vedrører. Dette fremgår herunder: Tilbudsgiver til delaftale 1-2 skal have minimum én reference, der vedrører enten 1) kørsel med specialbørnehave eller skolebørn eller 2) kørsel med demente eller personer med demenslignende adfærd. Der skal således være tale om kørsel med borgere, der har brug for en stor grad af guidens. Tilbudsgiver til delaftale 3 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med senhjerneskadede. Tilbudsgiver til delaftale 4 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med psykisk udviklingshæmmede. Tilbudsgiver til delaftale 5 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med autister. Tilbudsgiver til delaftale 6-8 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med specialskolebørn, der har brug for en stor grad af struktur og genkendelighed.
Der henvises til det i udbudsmaterialet vedlagte aftaleudkast, som vil udgøre aftalegrundlaget for den endelige rammeaftale mellem ordregiver og de(n) valgte leverandør(er).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ultimo 2022
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk