Fakta om udbudet
Udbyder
Frederikssund Kommune
Vindere
Drift af færgefart
(15.03.2019)
Kulhusfærgen Aps
Skovsangervej 16
3390 Hundested
Færgedrift
Frederikssund Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
29189129
Torvet 2
Frederikssund
3600
Danmark
Kontaktperson: Pia Blak
Telefon: +45 47351108
E-mail: pmbla@frederikssund.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/101609339.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.frederikssund.dk/
Del II: Genstand
Færgedrift
Frederikssund Kommune agter at indgå kontrakt på færgedrift med:
Kulhusfærgen Aps
Direktør Steffen Laudrup Andersen
Skovsangervej 16, 3390 Hundested
CVR: 32 83 29 38
Entreprenørens ydelser:
— Entreprenøren stiller som minimum med 4 mand i ugentligt vagtskifte af 2 mand - og i overensstemmelse med lovgivningen.Uddannelse/ kvalifikationer,
— Skibsfører, Kystskipper, samt relevante certifikater for sejllads med færge i nationalt farvand,
— Bedstemand, (duelighedsbevis i sejllads (erhverv)), samt relevante certifikater for sejllads med færge i nationalt farvand,
— Dansk og Engelsk talende personale Økonomi,
— Færgens overskud deles 50/50 med Frederikssund kommune Kontrakt,
— Kontrakten løber for en periode på 6 år,
— Aftalen baseres på et gennemsnit på 43 500 antal passagerer i sejlsæsonen og en gennemsnitlig billetpris af kr. 42,50, samt en dieseludgift på 220 500 DKK - svarende til 45 000 liter á 4,90 DKK.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Det fremgår af § 3 i bekendtgørelse om færgefart, at "For færgeruter, der betjener øer, hvor det samlede årlige antal passagerer, der befordres ad søvejen til eller fra den pågældende ø, ud fra et gennemsnit baseret på de 2 seneste regnskabsår ikke overstiger 300 000. Kan der i stedet for udbud efter § 2 foretages indkaldelse af interessetilkendegivelser, jf. § 4.
I vores konkrete sag vurderer vi umiddelbart at bestemmelsen i § 3 ligeledes finder anvendelse vedr. "vores færgerute", da den pågældende kyststrækning kan sidestilles med færgefart til en ø, da befordring ad land i det konkrete tilfælde vil indebære en åbenbart uforholdsmæssig omvej samt, at der ikke vil være andre interesserede byder end den nuværende aftalepart, der drifter for kommunen.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Drift af færgefart
32832938
Skovsangervej 16
Hundested
3390
Danmark
NUTS-kode: DK013
Del VI: Supplerende oplysninger
Det fremgår af § 3 i bekendtgørelse om færgefart, at "For færgeruter, der betjener øer, hvor det samlede årlige antal passagerer, der befordres ad søvejen til eller fra den pågældende ø, ud fra et gennemsnit baseret på de 2 seneste regnskabsår ikke overstiger 300 000. Kan der i stedet for udbud efter § 2 foretages indkaldelse af interessetilkendegivelser, jf. § 4.
I vores konkrete sag vurderer vi umiddelbart at bestemmelsen i § 3 ligeledes finder anvendelse vedr. "vores færgerute", da den pågældende kyststrækning kan sidestilles med færgefart til en ø, da befordring ad land i det konkrete tilfælde vil indebære en åbenbart uforholdsmæssig omvej samt, at der ikke vil være andre interesserede byder end den nuværende aftalepart, der drifter for kommunen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk