23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 064-149145
Offentliggjort
01.04.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Lemvig Kommune

Vindere

(12.07.2019)
City Taxi
Lemvig

(12.07.2019)
Dantaxi 4x48 A/S
Virum

(12.07.2019)
Lemvig Turist V. Bæks Bus
Lemvig

Lemvig Kommunes udbud af specialkørsel 2019


Lemvig Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Lemvig Kommune
29 18 99 35
Rådhusgade 2
Lemvig
7620
Danmark
Kontaktperson: Pia Andersen
Telefon: +45 96631108
E-mail: korsel@lemvig.dk
NUTS-kode: DK041

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.lemvig.dk/Udbud.aspx

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3058d2a6-38d7-45a0-a79d-59eaaf02347c/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3058d2a6-38d7-45a0-a79d-59eaaf02347c/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3058d2a6-38d7-45a0-a79d-59eaaf02347c/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Lemvig Kommunes udbud af specialkørsel 2019

Sagsnr.: 149890
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kørsel til skoler med specialklasser, institutioner, dagcenter, eller lign. for Lemvig Kommune, hvor der foreligger et fast kørselsmønster.

Frivillig option på variabel kørsel til og fra skole af syge og invaliderede elever.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 37 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 1

Delkontraktnr.: Delkontrakt nr. 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Lemvig Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakken består pt. af kørsel med:

— børn til og fra specialklasser på Nørre Nissum skole samt SFO,

— voksne til og fra Dagsværket samt Rom Skole,

— ældre til og fra Alparken i Ramme,

— hjemkørsel fra Lemvig Ungdomsgård.

Der kan i kontraktperioden komme kørsler til øvrige formål indenfor den samlede specialkørsel i Lemvig Kommune.

Kørslen skal udføres med i alt 3 vogne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2019
Slut: 31/07/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Lemvig Kommune kan ensidigt forlænge kontrakten i 1 år. Ved udløbet af forlængelsesperioden kan parterne gensidigt forlænge kontrakten yderligere i yderligere 2 år. Kontrakten kan således maksimalt forlænges 3 år ud over ordinær kontraktløbetid.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Frivillig option på variabel kørsel efter kommunens behov til visiteret kørsel til og fra skole af syge og invaliderede elever, jf. folkeskolelovens § 26 og lov om befordringsrabat til uddannelsessøgende i ungdomsuddannelser mm. § 10. Det samlede kørselsomfang i Kommunen udgjorde for disse typer kørsel i 2018 ca. 335 km. Hvis Kommunen har behov for at få udført kørsel omfattet af optionen, tilbydes kørslen til den leverandør, der har kontrakt på den delaftale, der geografisk er sammenhængende med optionskørslen. Optionskørslen skal udføres til den tilbudte kilometerpris i delaftalen. Leverandøren er ikke forpligtet til at udføre kørslen.

Option på forlængelse af kontraktperioden, jf. pkt. II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede værdi er beregnet ud fra kontraktens varighed inkl. option på forlængelsesperioder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 2

Delkontraktnr.: Delkontrakt nr. 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Lemvig Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakken består pt. af kørsel med:

— børn til og fra specialklasser på Harboøre Nissum skole samt SFO,

— børn til og fra specialbørnehaven Lærkereden,

— elever til Væksthuset,

— ældre til og fra Lynghaven.

Der kan i kontraktperioden komme kørsler til øvrige formål indenfor den samlede specialkørsel i Lemvig Kommune.

Kørslen skal udføres med i alt 4 vogne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2019
Slut: 31/07/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Lemvig Kommune kan ensidigt forlænge kontrakten i 1 år. Ved udløbet af forlængelsesperioden kan parterne gensidigt forlænge kontrakten yderligere i yderligere 2 år. Kontrakten kan således maksimalt forlænges 3 år ud over ordinær kontraktløbetid.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Frivillig option på variabel kørsel efter kommunens behov til visiteret kørsel til og fra skole af syge og invaliderede elever, jf. folkeskolelovens § 26 og lov om befordringsrabat til uddannelsessøgende i ungdomsuddannelser mm. § 10. Det samlede kørselsomfang i Kommunen udgjorde for disse typer kørsel i 2018 ca. 335 km. Hvis Kommunen har behov for at få udført kørsel omfattet af optionen, tilbydes kørslen til den leverandør, der har kontrakt på den delaftale, der geografisk er sammenhængende med optionskørslen. Optionskørslen skal udføres til den tilbudte kilometerpris i delaftalen. Leverandøren er ikke forpligtet til at udføre kørslen.

Option på forlængelse af kontraktperioden, jf. pkt. II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede værdi er beregnet ud fra kontraktens varighed inkl. option på forlængelsesperioder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 3

Delkontraktnr.: Delkontrakt nr. 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Lemvig Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakken består pt. af kørsel med:

— børn til og fra specialklasser på Storåskolen og Struer Skolehjem,

— voksne til og fra Dagsværket samt Rom Skole,

— ældre til og fra Alparken i Ramme, Harboøre Dagcenter, Lemvig Dagcenter, Bækmarksbro Dagcenter, Østcentret i Nørre Nissum,

— kørsel til og fra Herning.

Der køres lørdag og søndag til og fra Lemvig Dagcenter samt lejlighedsvis fredag til og søndag fra Herning.

Der kan i kontraktperioden komme kørsler til øvrige formål indenfor den samlede specialkørsel i Lemvig Kommune.

Kørslen skal udføres med i alt 5 vogne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 14 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2019
Slut: 31/07/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Lemvig Kommune kan ensidigt forlænge kontrakten i 1 år. Ved udløbet af forlængelsesperioden kan parterne gensidigt forlænge kontrakten yderligere i yderligere 2 år. Kontrakten kan således maksimalt forlænges 3 år ud over ordinær kontraktløbetid.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Frivillig option på variabel kørsel efter kommunens behov til visiteret kørsel til og fra skole af syge og invaliderede elever, jf. folkeskolelovens § 26 og lov om befordringsrabat til uddannelsessøgende i ungdomsuddannelser mm. § 10. Det samlede kørselsomfang i Kommunen udgjorde for disse typer kørsel i 2018 ca. 335 km. Hvis Kommunen har behov for at få udført kørsel omfattet af optionen, tilbydes kørslen til den leverandør, der har kontrakt på den delaftale, der geografisk er sammenhængende med optionskørslen. Optionskørslen skal udføres til den tilbudte kilometerpris i delaftalen. Leverandøren er ikke forpligtet til at udføre kørslen.

Option på forlængelse af kontraktperioden, jf. pkt. II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede værdi er beregnet ud fra kontraktens varighed inkl. option på forlængelsesperioder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 4

Delkontraktnr.: Delkontrakt nr. 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Lemvig Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakken består pt. af kørsel med:

— børn til og fra specialklasser på Krabbeshus, Skive,

— borgere til og fra Lynghaven i Klinkby.

Der kan i kontraktperioden komme kørsler til øvrige formål indenfor den samlede specialkørsel i Lemvig Kommune.

Kørslen skal udføres med 1 vogn.

Særlige forhold: Der skal være kvindelig chauffør.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2019
Slut: 31/07/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Lemvig Kommune kan ensidigt forlænge kontrakten i 1 år. Ved udløbet af forlængelsesperioden kan parterne gensidigt forlænge kontrakten yderligere i yderligere 2 år. Kontrakten kan således maksimalt forlænges 3 år ud over ordinær kontraktløbetid.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Frivillig option på variabel kørsel efter kommunens behov til visiteret kørsel til og fra skole af syge og invaliderede elever, jf. folkeskolelovens § 26 og lov om befordringsrabat til uddannelsessøgende i ungdomsuddannelser mm. § 10. Det samlede kørselsomfang i Kommunen udgjorde for disse typer kørsel i 2018 ca. 335 km. Hvis Kommunen har behov for at få udført kørsel omfattet af optionen, tilbydes kørslen til den leverandør, der har kontrakt på den delaftale, der geografisk er sammenhængende med optionskørslen. Optionskørslen skal udføres til den tilbudte kilometerpris i delaftalen. Leverandøren er ikke forpligtet til at udføre kørslen.

Option på forlængelse af kontraktperioden, jf. pkt. II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede værdi er beregnet ud fra kontraktens varighed inkl. option på forlængelsesperioder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 5

Delkontraktnr.: Delkontrakt nr. 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Lemvig Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakken består pt. af kørsel med:

— børn til og fra specialklasser på Nørre Nissum Skole,

— elever til Væksthuset,

— ældre til og fra Harboøre Dagcenter.

Pt. er der 5 kørsler fra Harboøre Dagcenter pr. uge, der afregnes pr. person.

Der kan i kontraktperioden komme kørsler til øvrige formål indenfor den samlede specialkørsel i Lemvig Kommune.

Kørslen skal udføres med 1 vogn.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2019
Slut: 31/07/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Lemvig Kommune kan ensidigt forlænge kontrakten i 1 år. Ved udløbet af forlængelsesperioden kan parterne gensidigt forlænge kontrakten yderligere i yderligere 2 år. Kontrakten kan således maksimalt forlænges 3 år ud over ordinær kontraktløbetid.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Frivillig option på variabel kørsel efter kommunens behov til visiteret kørsel til og fra skole af syge og invaliderede elever, jf. folkeskolelovens § 26 og lov om befordringsrabat til uddannelsessøgende i ungdomsuddannelser mm. § 10. Det samlede kørselsomfang i Kommunen udgjorde for disse typer kørsel i 2018 ca. 335 km. Hvis Kommunen har behov for at få udført kørsel omfattet af optionen, tilbydes kørslen til den leverandør, der har kontrakt på den delaftale, der geografisk er sammenhængende med optionskørslen. Optionskørslen skal udføres til den tilbudte kilometerpris i delaftalen. Leverandøren er ikke forpligtet til at udføre kørslen.

Option på forlængelse af kontraktperioden, jf. pkt. II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede værdi er beregnet ud fra kontraktens varighed inkl. option på forlængelsesperioder.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Leverandøren skal have gyldig tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring, bustilladelse eller taxabevilling.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

For at sikre, at tilbudsgiver har den rette finansielle og økonomiske formåen, er det derfor et mindstekrav, at leverandøren i forbindelse med kontraktindgåelsen stiller ubetinget og uigenkaldelig anfordringsgaranti, der beløbsmæssigt svarer til 10 000 DKK pr. vogn, der indgår i kontrakten. Nærmere krav til anfordringsgarantien er anført i kontrakten.

Tilbudsgiver skal derfor i ESPD dokumentet del IV. B erklære, at tilbudsgivers pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab kan stille ovennævnte garanti på 10 000 DKK pr. vogn, der afgives tilbud med. Erklæringen afgives ved at udfylde tekstfeltet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der skal stilles en garanti på 10 000 DKK pr. vogn, der afgives tilbud med.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet afgive en erklæring på tro og love om, at tilbudsgiver vil indhente en børneattest på alle chauffører beskæftiget med den udbudte kørsel. Indhentningen af børneattest sker i overensstemmelse med reglerne i bekendtgørelse for Det Centrale Kriminalregister § 36.

Erklæringen i udbudsmaterialets bilag B skal udfyldes, underskrives og vedlægges tilbuddet.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Taxiloven og Busloven.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se nærmere herom i kontrakten, der er en del af det samlede udbudsmateriale.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/04/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 15/08/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 30/04/2019
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ingen adgang til åbning af indkomne tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Der afholdes informationsmøde vedrørende udbuddet den 11.4.2019 kl. 13:30. Informationsmødet afholdes hos Lemvig Kommune, Byrådssalen, Rådhusgade 2, 7620 Lemvig.

Tilmelding til informationsmødet skal ske til ordregivers kontaktperson senest den 8.4.2019.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over tildeling af kontrakter skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/03/2019

Send til en kollega

0.063