Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=246553&B=DSB
Udbyder
DSB
Operationel leasing af biler i DSB
DSB
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
25 05 00 53
Telegade 2
Taastrup
2630
Danmark
Kontaktperson: Kim Guldbrandsen
E-mail: kgu@dsb.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://dsb.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/63264
Del II: Genstand
Operationel leasing af biler i DSB
DSB udbyder en rammeaftale på sine leasingbiler (varebiler). Nuværende kontrakt omfatter 120 biler, og det forventes, at der udbydes ca. det samme antal biler. De biler der udbydes er primært varevogne, kassevogne, ladvogne, mandskabsvogne m.m. under 3 500 kg. Udbuddet vedrører hovedsageligt gulpladebiler
Denne udbudsprocedure omhandler operationel leasing (OL), hvor DSB har et behov for løbende udskiftning af bilparken, som p.t. udgør en flåde på 120 biler. Bilerne benyttes primært som servicebiler for stationsservice, dvs eftersyn og mindre rep. Arbejder på DSB stationer over hele landet. DSB Vedligehold som er en service og rep. Virksomhed, som varetager togvedligehold har ligeledes en række biler som benyttes som en del af den funktion. I hele Danmark og Sverige. En del af vognene er i den forbindelse udstyret som et mindre transportabelt værksted.
Størstedelen af flåden udskiftes i første del af kontraktperioden fra nov.2019-nov.2020, hvor ¾ af flåden står til udskiftning. Udbudsprocessen vil resultere i tildeling af én Rammeaftale (herefter benævnt Kontrakt) med tilhørende bilag.
DSB ønsker at Tilbudsgiver oplyser en pris på kaskoforsikring pr. bil. Der er dog tale om en ikke bindende option, som ikke tæller med i den endelige tilbudsevaluering.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Soliditet
Egenkapital
Egekapitalforrentning
Specifik årsomsætning
1) Soliditet. Dette nøgletal skal minimum have en gennemsnitlig værdi over 3 år på 10 % og udregnes som følger: [Egenkapital / Samlede aktiver * 100].
I beskrivelsesfeltet skal de værdier, der indgår i beregningen af nøgletallet angives.
2) Egenkapital. Dette nøgletal skal minimum have en gennemsnitlig værdi over 3 år der er større end 10.
I beskrivelsesfeltet skal de værdier, der indgår i beregningen af nøgletallet angives
3) Egenkapital forrentning. Dette nøgletal skal minimum have en værdi > 10 og udregnes som følger: »årsresultat« / »Egenkapital«
I beskrivelsesfeltet skal de værdier, der indgår i beregningen af nøgletallet angives.
Ansøger skal beskrive deres erfaring med operationel erhvervsleasing af primært varebiler.
Ansøger skal levere 5 referencer, som viser at ansøger løser eller har løst lignende opgaver. Referencerne skal være inden for de sidste 3 år.
Følgende oplysninger bør som minimum afgives for hver reference:
— firmanavn,
— beskrivelse af virksomhedstype og størrelse,
— leveringsadresser,
— opgavens indhold,
— opgavens omfang og økonomi,
— styring af opgaverne,
— kundeinformation,
— om der er tale om en landsdækkende løsning,
— kundeservice,
— rådgivning vedr. operationel leasing,
— rådgivning vedr. bil-/flådevalg,
— oplysninger om virksomheden stadig råder over den i ref. nævnte rådgivningskapacitet.
Ansøger skal beskrive deres erfaring med operationel erhvervsleasing af primært varebiler.
Ansøger skal levere 5 referencer, som viser at ansøger løser eller har løst lignende opgaver. Referencerne skal være inden for de sidste 3 år.
Det er et krav, at leverandøren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i ESPD’ets del III, afsnit A, B og C. Dette skal leverandøren bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C, således at det angives, hvorvidt leverandøren er omfattet af udelukkelsesgrundene eller ej.
Tilbudsgiver skal have en erhvervsansvarsforsikring jævnf. kontrakt i udbudsmaterialet.
Betalingsvilkår er netto 60 dage.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Spørgsmål skal stilles skriftligt via EU-Supplys spørgsmål-/svarmodul til DSB’s kontaktperson, jf. punkt 1. Spørgsmål vil blive besvaret løbende, indtil spørgefristen udløber. Svar på spørgsmål samt eventuelle supplerende oplysninger fremsendes anonymiseret til samtlige tilbudsgivere senest 6 dage før udløbet af tilbudsfristen. Tilbudsgivere opfordres til så tidligt som muligt i processen at stille opklarende spørgsmål.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk