Fakta om udbudet
Udbyder
Beredskabssstyrelsen
Udbud af lastbilchassiser
Beredskabssstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
52990319
Datavej 16
Birkerød
3460
Danmark
Kontaktperson: KAPS - Kristian Lyng Rasmussen
E-mail: lyng@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.brs.dk
Del II: Genstand
Udbud af lastbilchassiser
Beredskabsstyrelsen ønsker at gennemføre et offentligt udbud af en rammeaftale – fordelt på 3 delaftaler
Udbuddet er opdelt i følgende 3 delrammeaftaler:
— Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus,
— Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine,
— Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine.
Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus
Rammeaftale 1 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med almindeligt førerhus. Der henvises i øvrigt til punkt II.1.4) ovenfor, den relevante kravspecifikation, jf. "Rammeaftale 1, Bilag 1 - Kravspecifikation", samt udbudsmaterialet i øvrigt.
I "Rammeaftale 1 - Bilag 4" kan tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser, som vil kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine
Rammeaftale 2 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med smal mandskabskabine.
Der henvises i øvrigt til punkt II.1.4) ovenfor, den relevante kravspecifikation, jf. "Rammeaftale 2 - Bilag 1 - Kravspecifikation", samt udbudsmaterialet i øvrigt.
I "Rammeaftale 2 - Bilag 4" kan tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser som vil kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine
Rammeaftale 3 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med bred mandskabskabine.
Der henvises i øvrigt til punkt II.1.4) ovenfor, den relevante kravspecifikation, jf. Rammeaftale 3 - Bilag 1 - Kravspecifikation", samt udbudsmaterialet i øvrigt.
I "Rammeaftale 3 - Bilag 4" kan tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser, som vil kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine
Del VI: Supplerende oplysninger
Beredskabsstyrelsen har kunnet konstatere, at tilbudsfristen anført i udbudsbekendtgørelsen fejlagtigt grundet en teknisk fejl har været angivet til den 7.8.2019, kl.13:00. Da udbudsbekendtgørelse nr. 2019/3 139-341800 blev sendt til offentliggørelse den 17.7.2019, overholder den anførte tilbudsfrist ikke udbudslovens minimumsfrist for afgivelse af tilbud under et offentlig udbud, jf. udbudslovens § 57. Beredskabsstyrelsen har derfor besluttet, at dette udbud aflyses uden tildeling. Der vil snarest blive offentliggjort en ny udbudsbekendtgørelse om udbud af lastbilchassiser med henblik på gennemførsel af et nyt udbud. Det nye udbud vil også blive gennemført som et offentligt udbud.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk