Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug
Vindere
Udbud af distribution af bioposer for Københavns Kommune
(20.04.2020)
Bladkompagniet A/S
Islevdalvej 205
2610 Rødovre
Udbud af distribution af bioposer for Københavns Kommune
Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Islands Brygge 37
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Iben Carlsen, ARC I/S
E-mail: ibca@a-r-c.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/112275367.aspx
Jens Chr. Skous Vej 9
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Mette Norengaard
E-mail: meno@cowi.com
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.cowi.dk
Del II: Genstand
Udbud af distribution af bioposer for Københavns Kommune
Opgaven omfatter distribution af bioposer til husstande i etagebyggeri mv. for Københavns Kommune.
Københavns Kommune.
Borgerne i Københavns Kommune kildesorterer bioaffald og borgerne i Kommunen har fået udleveret en køkkenkurv på ca. 7 liter til bioaffald, som de kan anvende i deres køkken. Køkkenkurven skal bruges sammen med bioposer, som borgerne får udleveret af Kommunen.
Husstande i etagebyggeri (og få husstande i enfamiliehuse/dobbelthuse) skal pt. bestille levering af bioposer via bestillingsmodulet: https://www.kk.dk/bioposer Københavns Kommune modtager ugentligt bestillinger fra ca. 1 000 husstande.
Distributøren skal levere en bestilling indenfor 5 kalenderdage og omdelingen af de bestilte leverancer kan foregå om natten. En levering består pt. af 4 ruller bioposer af 25 stk. emballeret i en plastpose.
Kontrakten kan forlænges på uændrede vilkår 2 gange i op til 1 år.
Den i pkt. II.1.5 og pkt. II.2.6 angivet værdi er anslået og dækker den samlede kontraktperiode inkl. eventuel udnyttelse af option på forlængelse af kontrakten (i alt 5 år).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Distributøren skal være registreret hos Trafikstyrelsen som postvirksomhed med et dækningsområde der som minimum omfatter Københavns Kommune.
Tilbudsgiver skal ved udfyldelsen af det elektroniske ESPD afgive de oplysninger, Ordregiver efterspørger som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver opfylder mindstekravene til økonomisk og finansiel kapacitet.
Tilbudsgiveren skal enten:
(a) have haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 afsluttede regnskabsår, for hvilke der foreligger godkendte eller endeligt vedtagne årsregnskaber, eller
(b) have en soliditetsgrad på mindst 10% ved udgangen af det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt eller endeligt vedtaget årsregnskab.
Tilbudsgiveren skal kunne fremlægge en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver:
(a) at der inden for rammerne af tilbudsgivers engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den i Kontraktens pkt. 12 krævede sikkerhedsstillelse, og/eller
(b) at denne er indstillet på at stille den i Kontraktens pkt.12 krævede sikkerhedsstillelse.
Tilbudsgiver skal ved udfyldelsen af det elektroniske ESPD afgive de oplysninger, Ordregiver efterspørger som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver opfylder mindstekravene til teknisk og faglig formåen.
Tilbudsgiver skal have mindst én reference omfattende distribution efter bestilling til en specifik adresse af mindst 50 000 enheder (f.eks. breve, pakker, magasiner eller lignende) fra én eller flere forskellige kunder i en sammenhængende periode på 12 måneder indenfor de sidste 3 år.
Tilbudsgiver skal have et kvalitetssikringssystem, som minimum indeholder oplysninger/procedurebeskrivelser om følgende:
1) Virksomhedens kvalitetspolitik og/eller -mål;
2) Virksomhedens organisation og ansvarsfordeling;
3) Dokumentation og kvalitetssikringsprocedure i forhold til:
(a) Klage fra kunde (Kommunen) over manglende udførelse af opgaver inden for servicemålene og
(b) Klage fra kunde (Kommunen eller anden) ved skader på 3-mands ejendom.
Distributøren skal overholde særlige vilkår om "Arbejdstagernes rettigheder" og "Distributørens samfundsansvar (CSR)". Vilkårene fremgår af Bilag 2 og Bilag 3 til Udkast til kontrakt i Udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbuddene.
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres via Mercell Udbudsportal (www.mercell.com), og deltagelse samt aflevering af tilbud kan alene ske gennem Mercell Udbudsportal. Ved spørgsmål til brugen af Mercell Udbudsportal kan der rettes henvendelse til Mercell support på telefon (+45 63133700) eller på e-mail (danmark@mercell.com). Udbudsmaterialet vil tillige være tilgængeligt på Københavns Kommunes hjemmeside http://kk.dk/udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk