Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c2389f0e-35ea-4ed5-aa6d-b06ccf6a8f2e/publicMaterial
Udbyder
Midttrafik
Vindere
Pakke 1
(28.02.2020)
Silkebus A/S
Hagemannsvej 21
8600 Silkeborg
Pakke 2
(28.02.2020)
Brande Buslinier ApS
Langkærvej 35
7330 Brande
Pakke 3
(28.02.2020)
Holstebro Turistbusser ApS
Rasmus Færch Vej 28
7500 Holstebro
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 14-11-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 21-11-2019
Time: 12:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 14-11-2019
Time: 12:01
Læses:
Dato: 21-11-2019
Time: 12:01
Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen udsættes en uge fra den 14.11.2019 kl. 12:00 til den 21.11.2019 kl. 12:00. Spørgefristen er tilsvarende udsat en uge fra den 4.11.2019 kl. 12:00 til den 11.11.2019 kl. 12:00.
54. udbud - Lokal- og skoleruter, Ringkøbing-Skjern Kommune
Midttrafik
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
29943176
Søren Nymarks Vej 3
Højbjerg
8270
Danmark
Kontaktperson: Lina Gotfredsen
Telefon: +45 87408265
E-mail: lg@midttrafik.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c2389f0e-35ea-4ed5-aa6d-b06ccf6a8f2e/homepage
Del II: Genstand
54. udbud - Lokal- og skoleruter, Ringkøbing-Skjern Kommune
Udbuddet omfatter lokal- og skoleruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 31 586 køreplantimer om året fordelt på 31 kontraktbusser.
- Kombination A: Pakkerne 1 + 3 kan vindes i kombination,
- Kombination B: Pakkerne 2 + 4 + 5 kan vindes i kombination.
Pakke 1
Ringkøbing-Skjern Kommune
Pakke 1 omfatter driften af lokaruter i Ringkøbing-Skjern kommune med ca. 12 734 køreplantimer om året fordelt på 9 kontraktbusser.
Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 1 eller på kombination A som indeholder pakke 1 + pakke 3.
Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.
Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:
- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende,
— Biodiesel (HVO) - Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),
— GTL eller CTL.
Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.
Pakke 2
Ringkøbing-Skjern Kommune
Pakke 2 omfatter driften af lokalruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 9 325 køreplantimer om året fordelt på 8 kontraktbusser.
Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 2 eller på kombination B som indeholder pakke 2 + pakke 4 + pakke 5.
Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.
Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:
- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.
— Biodiesel (HVO) - Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),
— GTL eller CTL.
Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.
Pakke 3
Ringkøbing-Skjern Kommune
Pakke 3 omfatter driften af skoleruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 2 831 køreplantimer om året fordelt på 4 kontraktbusser.
Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 3 eller på kombination A som indeholder pakke 1 + pakke 3.
Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.
Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:
- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.
— Biodiesel (HVO) - Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),
— GTL eller CTL.
Udbuddet omfatter desuden følgende optioner for alle B-kontrakt pakkerne, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på:
- Option på aftenkørsel, pris på variable omkostninger, aftenkørsel, jf. Kontrakten pkt. 14.5.
— Prisen indregnes i evalueringen af tilbuddet på baggrund af et fiktivt kørselsomfang på 100 køreplantimer om året,
- Option på montering af seler i alle busser.
— Prisen skal afgives som et samlet engangsbeløb, der dækker samtlige busser omfattet af pakken.
Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.
Pakke 4
Ringkøbing-Skjern Kommune
Pakke 4 omfatter driften af skoleruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 2 727 køreplantimer om året fordelt på 4 kontraktbusser.
Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 4 eller på kombination B som indeholder pakke 2 + pakke 4 + pakke 5.
Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.
Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:
- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.
— Biodiesel (HVO),
— Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),
- GTL eller CTL.
Udbuddet omfatter desuden følgende optioner for alle B-kontrakt pakkerne, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på:
- Option på aftenkørsel, pris på variable omkostninger, aftenkørsel, jf. Kontrakten pkt. 14.5,
— Prisen indregnes i evalueringen af tilbuddet på baggrund af et fiktivt kørselsomfang på 100 køreplantimer om året,
- Option på montering af seler i alle busser.
— Prisen skal afgives som et samlet engangsbeløb, der dækker samtlige busser omfattet af pakken.
Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.
Pakke 5
Ringkøbing-Skjern Kommune
Pakke 5 omfatter driften af skoleruter i Ringkøbing-Skjern kommune med ca. 3 969 køreplantimer om året fordelt på 6 kontraktbusser.
Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 5 eller på kombination B som indeholder pakke 2 + pakke 4 + pakke 5.
Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.
Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:
- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.
— Biodiesel (HVO),
— Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),
- GTL eller CTL.
Udbuddet omfatter desuden følgende optioner for alle B-kontrakt pakkerne, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på:
- Option på aftenkørsel, pris på variable omkostninger, aftenkørsel, jf. Kontrakten pkt. 14.5,
— Prisen indregnes i evalueringen af tilbuddet på baggrund af et fiktivt kørselsomfang på 100 køreplantimer om året.
- Option på montering af seler i alle busser.
— Prisen skal afgives som et samlet engangsbeløb, der dækker samtlige busser omfattet af pakken.
Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse) og tilladelse for det nødvendige antal busser.
Tilbudsgiver skal oplyse tilbudsgivers egenkapital for de seneste 2 disponible regnskabsår.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV afsnit B.
Tilbudsgivere, der afgiver tilbud, skal opfylde følgende mindstekrav:
- Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv i de 2 seneste disponible regnskabsår.
Seneste disponible regnskab defineres som det seneste generalforsamlings-godkendte årsregnskab.
Er tilbudsgiver etableret inden for de seneste 3 år, skal tilbudsgiver alene have haft en positiv egenkapital i afsluttede regnskabsår.
Har tilbudsgiver endnu ikke afsluttet det første regnskabsår, skal tilbudsgiver på tilbudsafgivelsestidspunktet have en positiv egenkapital.
100 000 DKK pr. kontraktbus i A-kontrakt og 50 000 DKK pr. kontraktbus i B-kontrakt.
Der henvises til kontrakten, jf. udbudsmaterialet.
Ingen krav til retlig form, men hvis tilbud afgives af et konsortium, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter direkte, ubegrænset og solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
Ved brug af underleverandør skal omfang specificeres i tilbuddet. Hovedleverandøren vil have det fulde ansvar overfor ordregiveren. Dersom et konsortium får tildelt aftalen, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse og ansvar for aftalen.
Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse) og tilladelse for det nødvendige antal busser.
Der henvises til kontrakten, jf. udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Åbning af tilbud er ikke offentlig.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 er afskåret fra at afgive tilbud.
Herudover er deltagelse i udbudsprocessen udelukket, hvis tilbudsgiver befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4 og 5.
Tilbudsgiver skal erklære, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 eller i de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4 og 5. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A, B og C.
Midttrafik afholder informationsmøde vedrørende udbuddet, hvor de væsentligste detaljer omkring udbuddet og tilbudsafgivelse vil blive gennemgået.
Informationsmødet afholdes hos Midttrafik den 29.10.2019, kl. 13:00. Tilmelding til informationsmødet skal ske til kontaktpersonen anført i udbudsbetingelserne pkt. 2.4 senest den 24.10.2019.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbuddet eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, skal indgives inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk