Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2ec890b4-959a-4467-bd09-50e0708e5b16/publicMaterial
Udbyder
Herning Kommune
Vindere
Delområde A
(30.01.2020)
Taxa Midt
Sakskøbingvej 8
7400 Herning
Delområde B
(30.01.2020)
Flexbusser
Nupark 51
7500 Holstebro
Delområde C
(30.01.2020)
Tommys Taxi
Ljørringvej 14
7490 Aulum
Personbefordring - Rutekørsel
Herning Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29 18 99 19
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Marc Masana
E-mail: marc.masana@herning.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2ec890b4-959a-4467-bd09-50e0708e5b16/homepage
Del II: Genstand
Personbefordring - Rutekørsel
Befordring af Borgere der er visiteret af Herning Kommune. Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Dog kan samme leverandør maksimalt tildeles 4 af delaftalerne.
Delaftale 1 - Område A
Herning Kommune
Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.
Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.
Delaftale 2 - Område B
Herning Kommune
Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.
Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.
Delaftale 3 - Område C
Herning Kommune
Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.
Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.
Delaftale 4 - Område D
Herning Kommune
Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.
Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.
Delaftale 5 - Område E
Herning Kommune
Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.
Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.
Delaftale 6 - Område F
Herning Kommune
Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.
Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers soliditetsgrad. Soliditetsgraden beregnes ud fra følgende formel: Egenkapital x 100 / Aktiver.
Denne skal minimum være 18% for hvert af de foregående 3 regnskabsår.
Bevillinger til at udføre taxibefordring jf. Taxiloven.
Vognmanden skal have de nødvendige bevillinger til at udføre taxibefordring jf. Taxiloven, Lov nr. 1538 af 19.12.2017 eller tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lov om buspersonbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 1372 af 26.11.2015.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse:
1) Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet - Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU;
2) Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet - Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU;
3) Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område - Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU;
4) Konkurs - Er den økonomiske aktør gået konkurs?
5) Insolvens - Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
6) Tvangsakkord uden for konkurs - Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
7) En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret - Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
8) Aktiver, der administreres af en kurator - Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
9) Erhvervsvirksomheden er indstillet - Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
10) Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet - Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne;
11) Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning - Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
12) Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren - Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
13) Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure - Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
14) Skyldig i afgivelse af urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger, ude af stand til at fremlægge de dokumenter, der anmodes om, og indhentede fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure - Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:
(a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,
(b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,
(c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og
(d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk