23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 201-489767
Offentliggjort
17.10.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Sydtrafik

Vindere

1366 Vejle bybusser

(25.02.2020)
Nobina A/S
Fabriksparken 22
2600 Glostrup

13. udbud af buskørsel, Vejle Bybusser


Sydtrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Sydtrafik
29942897
Banegårdspladsen 5
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Jørgen Fischer
Telefon: +45 76608680
E-mail: jf@sydtrafik.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/769d001d-83f8-41d6-b8bf-03910a932f38/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/769d001d-83f8-41d6-b8bf-03910a932f38/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/769d001d-83f8-41d6-b8bf-03910a932f38/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/769d001d-83f8-41d6-b8bf-03910a932f38/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

13. udbud af buskørsel, Vejle Bybusser

Sagsnr.: 19/00299
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60112000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte kørsel omfatter bybuskørsel i Vejle by.

Kørslen udføres som almindelig rutekørsel og udbydes samlet i én udbudsenhed. Kørselsomfanget for de enkelte

linjer er varierende. Detaljerede køre- og vognløbsplaner fremgår af udbudsmaterialet. Udover den planlagte faste kørsel vil der være behov for dublerings- og ekstrakørsel. Generelt vil lidt mere end halvdelen af busserne vil have driftsstart d. 28.6.2020, mens den anden halvdel af busserne har driftsstart i august i forbindelse med skolestart.

Den samlede udbudte kørsel omfatter 55 802 køreplantimer fordelt på 18 driftsbusser.

Der er virksomhedsoverdragelse af personale.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Vejle Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter bybuskørsel i Vejle. Samlet anvendes 18 busser plus reservemateriel til udførelse af 56.XXX årlige køreplantimer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 1 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 1 år.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal have tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter buslovens § 1 samt tilladelse for det nødvendige antal busser eller et forhåndstilsagn fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen om opnåelse af det nødvendige antal tilladelser til erhvervsmæssig befordring.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Forud for kontraktindgåelse skal der stilles en anfordringsgaranti på 125 000 DKK pr. driftsbus, der indgår i tilbud.

I forbindelse med tilbudsgivning skal tilbudsgiver fremsende et bindende tilsagn fra et pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at denne vil stille ovenstående anfordringsgaranti, såfremt tilbudsgiver blive valgt.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Tilbuddet angives i prisniveau for oktober 2019 (indeks = 114,7).

I kontraktperioden reguleres betalingssatserne månedsvis efter udviklingen i Trafikselskaberne i Danmarksfælles omkostningsindeks. Ved kontraktstart reguleres for udviklingen fra tilbudsgivningen til kontraktstart.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Udførelse er forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring jf. busloven.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/12/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/04/2020
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/12/2019
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Sydtrafik, Vejen

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke offentlig afgang.

Tilbudsliste vil blive offentliggjort på udbudshjemmesiden senest torsdag d. 19.12.2019, kl. 16:00.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Der forventes offentliggjort nyt udbudsmateriale i efteråret 2021.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/10/2019

Send til en kollega

0.094