Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=253220&B=REGIONNORD
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus
(26.02.2020)
Terndrup Taxa & Turistbusser
Industrivej 4
9575 Terndrup
Opdateringer
III.1.3
Placering af det tekst, der skal ændres:III.1.3
I stedet for:
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers økonomiske kvalifikationer samt Ansøgers sammenlignelige referencer, med hovedvægten på referencerne. Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det højt, at der er tale om referencer sammenlignelige referencer.
Ovenstående vurderes på baggrund af følgende oplysninger fra Ansøger:
- Referenceliste som oplyses i ESPD.
De Ansøgere, som Ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal som endelig dokumentation for ovenstående oplysninger fremsende følgende på Ordregivers anmodning:
- En af Ansøger underskrevet referenceliste. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,
— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.
Læses:
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers økonomiske kvalifikationer samt Ansøgers sammenlignelige referencer, med hovedvægten på referencerne. Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det højt, at der er tale om referencer sammenlignelige referencer.
Der må maksimalt angives 5 referencer pr. ansøgning. Såfremt ansøgningen indeholder mere end 5 referencer, vil alene de første 5 referencer blive taget i betragtning, startende med ansøgers egne referencer.
Ordregiver ser gerne, at hver reference indeholder en kort beskrivelse af den udførte leverance, herunder antal personer der har benyttet leverancen, antal lokationer og geografisk spredning, den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for påbegyndelse af leverancen samt navn på kunden (modtager), endvidere henvises til pkt. 6.3 betingelser for deltagelse i udbuddet. Oplysningerne angives i ESPD'et, Del IV, afsnit C.
Ovenstående vurderes på baggrund af følgende oplysninger fra Ansøger:
- Referenceliste som oplyses i ESPD.
De Ansøgere, som Ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal som endelig dokumentation for ovenstående oplysninger fremsende følgende på Ordregivers anmodning:
- En af Ansøger underskrevet referenceliste. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,
— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.
Yderligere oplysninger
De prækvalificerede virksomheder vil skriftligt blive anmodet om at afgive et indledende tilbud, jf. pkt. 4. Tilbuddet skal afgives i overensstemmelse med pkt. 9.
Formålet med forhandling er dels, at Tilbudsgiver får adgang til at optimere sit tilbud, dels at sikre, at Tilbudsgiver afgiver konditionsmæssigt tilbud. Enhver prækvalificeret Tilbudsgiver, der indleverer tilbud til tiden, jf. pkt. 4, vil blive inviteret til forhandling, uanset om et tilbud i øvrigt er konditionsmæssigt.
Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunder. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger.
Ordregiver forbeholder sig – mod tilpasninger af tidsplanen, jf. pkt. 4 – desuden ret til at afholde 1 -2 ekstra yderligere forhandlingsrunder, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt. Ordregiver forbeholder sig i et sådant tilfælde tilsvarende ret til at tildele kontrakten på baggrund af et fremsendt tilbud uden gennemførelse af forhandling.
Buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mia Westerberg
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Telefon: +45 21596317
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
Del II: Genstand
Buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus
Region Nordjylland udbyder en offentlig kontrakt vedr. buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus. Buskørslen omfatter transport af bl.a. ansatte mellem sygehusene og eksempelvis blodprøver.
Region Nordjylland
Region Nordjylland udbyder en offentlig kontrakt vedr. buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus. Buskørslen omfatter transport af bl.a. ansatte mellem sygehusene og eksempelvis blodprøver.
Der er en option på forlængelse i 2 gange 12 måneder.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
Det bemærkes, at en Ansøger, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, således alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000 DKK eller derover.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at få sin ansøgning taget i betragtning:
Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning, dvs. nettoomsætning, i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 5 000 000 DKK.
Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 5%. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel:
Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.
Det er et minimumskrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 2 (maksimalt 5) sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af turistkørsel eller rutefart enten til en privat eller offenltig ordregiver, dog accepteres det også, at man som Ansøger med egen virksomhed kan fremvise referencer med lign. karakter/ funktioner, som nævnt nedenfor i prioriteret rækkefølge.
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,
— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.
Der er en option på forlængelse i 2 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning, dvs. nettoomsætning, i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 5 000 000 DKK.
Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 5%. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel:
Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers økonomiske kvalifikationer samt Ansøgers sammenlignelige referencer, med hovedvægten på referencerne. Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det højt, at der er tale om referencer sammenlignelige referencer.
Ovenstående vurderes på baggrund af følgende oplysninger fra Ansøger:
- Referenceliste som oplyses i ESPD.
De Ansøgere, som Ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal som endelig dokumentation for ovenstående oplysninger fremsende følgende på Ordregivers anmodning:
- En af Ansøger underskrevet referenceliste. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,
— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.
Det er et minimumskrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 1 (maksimalt 5) sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af turistkørsel eller rutefart enten til en privat eller offenltig ordregiver, dog accepteres det også, at man som Ansøger med egen virksomhed kan fremvise referencer med lign. karakter/ funktioner, som nævnt nedenfor i prioriteret rækkefølge.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Hvis der i ESPD vælges nogle af de frivillige udelukkelsesgrunde fx konkurs mv. skal der tilføjes følgende i Udbudsbekendtgørelsen pkt. VI.3 - Yderligere oplysninger:
”Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrund skal tilbudsgiver tillige erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedr. konkurs mv.).
Teksten skal tilpasses afhængigt af, hvilke frivillige udelukkelsesgrunde, der vælges.
Ordregiver opfordrer den økonomiske aktør til at stille opklarende spørgsmål, såfremt denne er i tvivl om forståelsen af krav, kontraktvilkår eller udbudsmaterialet i øvrigt.
Såfremt den økonomiske aktør finder, at der er væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres denne til hurtigst muligt at gøre Ordregiver opmærksom herpå, og Ordregiver vil i så fald overveje at ændre det pågældende forhold, hvis det er muligt inden for de udbudsretlige rammer. Opfordringen omfatter også eventuelle uhensigtsmæssigt formulerede krav til ydelser eller Kontrakten. Dette gælder navnlig uhensigtsmæssigheder, der er udtryk for fravigelse fra det sædvanlige på markedet.
Udkast til kontrakt, som er en del af udbudsmaterialet, vil være gældende for udførelsen af opgaven og vil regulere det efterfølgende kontraktforhold mellem Ordregiver og den vindende Tilbudsgiver. Den økonomiske aktør opfordres derfor til allerede i prækvalifikationsfasen at gennemlæse kontrakten og det øvrige udbudsmateriale nøje og til at stille spørgsmål, såfremt den økonomiske aktør finder anledning hertil.
Spørgsmål sendes til Ordregiver via spørgsmål og svar-modulet i CTM. Såfremt det undtagelsesvis måtte være nødvendigt at stille spørgsmål til Ordregiver senere end 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen, kan disse stilles via beskedmodulet i CTM.
Spørgsmål, der er Ordregiver i hænde inden den i tidsplanen anførte relevante frist for spørgsmål til udbudsmaterialet, jf. pkt. 4, vil som hovedregel blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, vil blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen, kan ikke forventes at ville blive besvaret.
Spørgsmål, som Ordregiver ikke når at besvare forud for ansøgningsfristen, vil blive besvaret efter meddelelse om prækvalifikation.
Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre supplerende oplysninger senere end 6 dage før udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen, vil fristen blive forlænget.
Alle spørgsmål vil sammen med svarene på disse i overensstemmelse med fristerne i tidsplanen, jf. pkt. 4, blive offentliggjort i anonymiseret form via CTM. Dette vil så vidt muligt ske løbende. Herefter indgår spørgsmål og svar som en del af udbudsmaterialet. Den økonomiske aktør opfordres således til at holde sig orienteret om dette udbud i CTM.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Land: Danmark
Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk