23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 210-513773
Offentliggjort
30.10.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Det Kgl. Bibliotek

Rammeaftale vedr. mindre samlingsflytninger for Det Kgl. Bibliotek


Det Kgl. Bibliotek

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Det Kgl. Bibliotek
CVR-nummer: 28988842
Postadresse: Søren Kierkegaards Plads 1
By: København K
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1221
Land: Danmark
Kontaktperson: KB - Hanne Lund-Hansen
E-mail: hlh@kb.dk
Telefon: +45 91324322

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kb.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale vedr. mindre samlingsflytninger for Det Kgl. Bibliotek

Sagsnr.: 18/00293
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Det Kgl. Bibliotek foretager løbende en række mindre flytninger inden for og mellem institutionens adresser.

Rammeaftalen omhandler følgende typer af flytninger:

- Biblioteksflytning i samme hyldeorden:

— Intern flytning inden for samme bygning,

— Intern flytning mellem 2 adresser i samme landsdel,

— Intern flytning mellem landsdele.

- Flytning med fletning og eller sortering af samlinger:

— Intern flytning inden for samme bygning,

— Intern flytning mellem 2 adresser i samme landsdel,

— Intern flytning mellem landsdele.

Flytningerne vil omfatte materiale, der vil være opstillet på reoler, og flytningen vil ske til tilsvarende reoler. Materialet vil enten være i form af bøger, eller f.eks. arkiver eller fotografisk materiale, der er pakket i æsker.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Købehavn K

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Det Kgl. Bibliotek foretager løbende en række mindre flytninger inden for og mellem institutionens adresser.

Rammeaftalen omhandler følgende typer af flytninger:

- Biblioteksflytning i samme hyldeorden:

— Intern flytning inden for samme bygning,

— Intern flytning mellem 2 adresser i samme landsdel,

— Intern flytning mellem landsdele.

- Flytning med fletning og eller sortering af samlinger:

— Intern flytning inden for samme bygning,

— Intern flytning mellem 2 adresser i samme landsdel,

— Intern flytning mellem landsdele.

Flytningerne vil omfatte materiale, der vil være opstillet på reoler, og flytningen vil ske til tilsvarende reoler. Materialet vil enten være i form af bøger, eller f.eks. arkiver eller fotografisk materiale, der er pakket i æsker.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 189-459834
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale vedr. mindre samlingsflytninger for Det Kgl. Bibliotek

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet er blevet annuleret fordi der ved en fejl er medtaget krav om medlemskab af Dansk Møbeltransport Forening, som er i strid med ligebehandlingskravet i reglerne om EU-udbud. Opgaven vil blive genudbudt indenfor et kortere tidsrum.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/10/2019

Send til en kollega

0.074