Fakta om udbudet
Udbyder
Halsnæs Kommune
Opdateringer
I stedet for:
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 1 - skolebuskørsel i Arresø skoledistrikt:
1) Kort beskrivelse
Skolebuskørsel i Arresø skoledistrikt iht. Kortbilag 1.
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 2 - skolebuskørsel i Frederiksværk skoledistrikt:
1) Kort beskrivelse
Skolebuskørsel i Frederiksværk skoledistrikt iht. Kortbilag 2.
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 3 - skolebuskørsel i Hundested skoledistrikt:
1) Kort beskrivelse
Skolebuskørsel i Hundested skoledistrikt iht. Kortbilag 3.
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 4 - kørsel til svømmeundervisning:
1) Kort beskrivelse
Kørsel til svømmeundervisning iht. kortbilag 4.
Læses:
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 1 - skolebuskørsel i Arresø skoledistrikt:
1) Kort beskrivelse
Skolebuskørsel i Arresø skoledistrikt iht. Kortbilag 1.
Denne kontrakt løber i 1 år.
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 2 - skolebuskørsel i Frederiksværk skoledistrikt:
1) Kort beskrivelse
Skolebuskørsel i Frederiksværk skoledistrikt iht. Kortbilag 2.
Denne kontrakt løber i 1 år.
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 3 - skolebuskørsel i Hundested skoledistrikt:
1) Kort beskrivelse
Skolebuskørsel i Hundested skoledistrikt iht. Kortbilag 3.
Denne kontrakt løber i 1 år.
Oplysninger om delaftaler: Betegnelse: Delaftale 4 - kørsel til svømmeundervisning:
1) Kort beskrivelse
Kørsel til svømmeundervisning iht. kortbilag 4.
Denne kontrakt løber i 3 år.
Yderligere supplerende oplysninger:
For delaftalerne 1, 2 og 3 omhandlende skolebuskørsel, er kontraktperioden ændret fra at løbe i 3 år til nu at løbe i 1 år.
For delaftale 4 omhandlende kørsel til svømmeundervisning, er kontraktperioden fortsat løbende i 3 år.
Årsagen hertil er, at den forventede omlægning af busruterne fra 1.8.2016 og den dermed forventede nedgang i antallet af skolebusruter der kan bydes på, er så usikker at det vurderes uhensigtsmæssigt at lade aftalerne løbe længere end til 31.7.2016.
For så vidt angår kørsel til svømmeundervisning, vil disse ruter ikke blive påvirket af omlægningen.
Kontrakternes ændrede løbetid er også indskrevet under hver delaftale i udbuddet
Skolebuskørsel og kørsel til svømmeundervisning i Halsnæs Kommune
Halsnæs Kommune
Danmark-Frederiksværk: Persontransport, ikke rutekørsel
2015/S 076-134187
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1) | Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Halsnæs Kommune Internetadresse(r): Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/50002563.aspx Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/50002563.aspx Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S |
I.2) | Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed |
I.3) | Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester |
I.4) | Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) | Beskrivelse |
II.1.1) | Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten: Eu udbud af skolebuskørsel og kørsel til svømmeundervisning i Halsnæs Kommune. |
II.1.2) | Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Halsnæs Kommune. NUTS-kode DK013 |
II.1.3) | Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale |
II.1.4) | Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4 Rammeaftalens varighed Varighed i år: 3 |
II.1.5) | Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Halsnæs Kommune udbyder kørsel af skoleelever til kommunens folkeskoler og kørsel til svømmeundervisning. Kørslen til skoler sker fra opsamlingssteder i skoledistrikterne til skoler indenfor kommunegrænsen og retur. Kørslen til svømmeundervisning sker fra elevernes skoler til Frederiksværk Svømmehal, Sportsvej 5C, 3300 Frederiksværk og retur. Udbuddet er delt op i 4 delaftaler. Der vælges 1 leverandør pr. delaftale: Delaftale 1: Skoledistrikt for Arresø Skole (kortbilag 1) Delaftale 2: Skoledistrikt for Frederiksværk Skole (kortbilag 2) Delaftale 3: Skoledistrikt for Hundested Skole(kortbilag 3) Delaftale 4: Kørsel til svømmeundervisning (kortbilag 4) Procedure: Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S. For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/50002563.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger. Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning. |
II.1.6) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
60140000, 60140000 |
II.1.7) | Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej |
II.1.8) | Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler |
II.1.9) | Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej |
II.2) | Kontraktens mængde eller omfang |
II.2.1) | Samlet mængde eller omfang: |
II.2.2) | Oplysninger om optioner
Optioner: nej |
II.2.3) | Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej |
II.3) | Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.8.2015. Færdiggørelse 31.7.2018 |
Oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 1 - skolebuskørsel i Arresø skoledistrikt
1) | Kort beskrivelse Skolebuskørsel i Arresø skoledistrikt iht. Kortbilag 1. |
2) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
60140000 |
3) | Mængde eller omfang |
4) | Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) | Yderligere oplysninger om delaftaler |
Betegnelse: Delaftale 2 - skolebuskørsel i Frederiksværk skoledistrikt
1) | Kort beskrivelse Skolebuskørsel i Frederiksværk skoledistrikt iht. Kortbilag 2. |
2) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
60140000 |
3) | Mængde eller omfang |
4) | Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) | Yderligere oplysninger om delaftaler |
Betegnelse: Delaftale 3 - skolebuskørsel i Hundested skoledistrikt
1) | Kort beskrivelse Skolebuskørsel i Hundested skoledistrikt iht. Kortbilag 3. |
2) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
60140000 |
3) | Mængde eller omfang |
4) | Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) | Yderligere oplysninger om delaftaler |
Betegnelse: Delaftale 4 - kørsel til svømmeundervisning
1) | Kort beskrivelse Kørsel til svømmeundervisning iht. kortbilag 4. |
2) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
60140000 |
3) | Mængde eller omfang |
4) | Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) | Yderligere oplysninger om delaftaler |
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) | Kontraktbetingelser |
III.1.1) | Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges: |
III.1.2) | De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom: |
III.1.3) | Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles: |
III.1.4) | Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej |
III.2) | Betingelser for deltagelse |
III.2.1) | De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister |
III.2.2) | Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tro og love-erklæring — Tilbudsgiver må ikke have gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK, med mindre der er truffet aftale om afvikling af gælden. Tilbudsgiver skal udfylde og oploade Bilag 1. Udelukkelseserklæring — Tilbudsgiver må ikke være omfattet af ét eller flere forhold, der medfører udelukkelse, jf. Udbudsdirektivets artikel 45. Tilbudsgiver skal udfylde og oploade Bilag 3. Senest godkendte og revisionspåtegnede årsregnskab. Enkeltmandsfirmaer kan fremsende en revisorerklæring, der godtgør, at firmaet har den finansielle formåen til at løfte opgaven. Revisionspåtegningen må ikke tage forbehold for firmaets fortsatte drift eller indikere, at almindelige nationale regnskabsregler ikke er overholdt. Dokumentation for forsikringsforhold — Tilbudsgiver skal oploade dokumentation for at have en erhvervsansvarsforsikring. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Erhvervsansvarsforsikringen skal dække ting- og personskade med minimum 5 000 000 DKK pr. skadesbegivenhed. |
III.2.3) | Teknisk kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om arbejdsforhold — Tilbudsgiver skal udfylde og oploade Bilag 2 Referenceliste — Tilbudsgiver skal udfylde og oploade Bilag 4 Materiel — Tilbudsgiver skal udfylde og oploade Bilag 5 Dokumentation for personalets erfaring og uddannelse. Tilbudsgiver skal råde over en organisation, som skønnes egnet til gennemførelse af de opgaver, der bydes på, herunder har et personale med den fornødne uddannelse. Dokumentation for relevante tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring. Tilbudsgiver skal have Færdselsstyrelsens tilladelse til udførelse af erhvervsmæssig personbefordring og skal opfylde de krav, der følger af LBK nr. 517 af 24.6.1999 med efterfølgende ændringer til forskriften, herunder anført i LBK nr. 1039 af 8.10.2009 om taxikørsel m.v. og/eller for busvognmænd i bekendtgørelse nr. 107 af 19.2.2003, lov om buskørsel og bekendtgørelse om buskørsel nr. 187 af 20.3.2000. |
III.2.4) | Oplysning om reserverede kontrakter |
III.3) | Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter |
III.3.1) | Oplysninger om en bestemt profession |
III.3.2) | Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen |
Del IV: Procedure
IV.1) | Type procedure |
IV.1.1) | Type procedure
Offentlig |
IV.1.2) | Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage |
IV.1.3) | Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen |
IV.2) | Tildelingskriterier |
IV.2.1) | Tildelingskriterier
Laveste pris |
IV.2.2) | Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej |
IV.3) | Administrative oplysninger |
IV.3.1) | Sagsnummer hos den ordregivende myndighed: 2015/0000746 |
IV.3.2) | Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej |
IV.3.3) | Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej |
IV.3.4) | Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.5.2015 - 12:00 |
IV.3.5) | Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage |
IV.3.6) | Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. |
IV.3.7) | Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 26.11.2015 |
IV.3.8) | Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) | Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej |
VI.2) | Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej |
VI.3) | Yderligere oplysninger |
VI.4) | Klageprocedurer |
VI.4.1) | Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud |
VI.4.2) | Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til: 1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. 2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: — 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. — 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. — 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2. 3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom. |
VI.4.3) | Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen |
VI.5) | Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14.4.2015 |