Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6a6c60c3-8d33-47d6-874f-c602914d41fd/publicMaterial
Udbyder
Nordjyllands Trafikselskab
Opdateringer
Afgivelse af anmodning om deltagelse hhv. afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via en særlig hjemmeside, der indeholder udbudsmaterialet samt de fornødne faciliteter til den elektroniske afgivelse af virksomhedens tilbud.
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a8146df3-4113-46fa-9be6-86f535493d30/homepage
Virksomheden kan her via funktionen ”Tilmelding” (anført i menuen til venstre for bekendtgørelsen) få tildelt brugernavn og opgive adgangskode til udbudshjemmesiden. Virksomheder, der ønsker at afgive tilbud, skal udfylde de særlige formularer i form af online blanketter, der indeholder den konkrete og detaljerede udformning af de krævede oplysninger samt oplysninger om evt. krav til dokumentation. Det gøres allerede nu opmærksom på, at der i tilbudsevalueringen vil indgå anvendelse af det elektroniske støtteværktøj Ethics. Kontraktkonceptet indgår i udbudsmaterialet.
26.2 udbud af alm. rutekørsel (bus) i Region Nordjylland
Nordjyllands Trafikselskab
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 30015940
Postadresse: John F. Kennedys Plads 1R, 3. sal
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anya Høgaard Jensen
E-mail: ahj@ntmail.dk
Telefon: +45 99341139
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6a6c60c3-8d33-47d6-874f-c602914d41fd/homepage
Del II: Genstand
26.2 udbud af alm. rutekørsel (bus) i Region Nordjylland
NT’s 26.2 udbud af buskørsel vedrører kørsel i Frederikshavn by. Kørslen udføres som almindelig rutekørsel og er opdelt i en A-kontrakt med tilhørende D-kontrakt. Kørselsomfang, køre- og vognløbsplaner og kørselsstart fremgår af udbudsmaterialet. Den samlede udbudte kørsel udgør årligt ca. 12 837 køreplantimer fordelt på 8 driftsbusser.
Frederikshavn kommune
A-kontraktkørsel med et årlig kørselsomfang på 8 538 køreplantimer og 4 driftsbusser (pakke 40) og D-kontraktkørsel med et årligt kørselsomfang på 4 299 køreplantimer og 4 driftsbusser (pakke 515). Specifikationen af pakken vil fremgå af udbudsmaterialet. Evalueringen sker samlet for alle kontrakter i delkontrakten.
Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 4 år.
Ansøger skal beskrive ansøgers bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer udført med bus).
Ansøger opfordres til at angive deltagelse i projekter med indførelse af nye tiltag, eksempelvis indførelse af nyt alternativt drivmiddel eller andre nyskabende teknologiske tiltag.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Byderen - og for selskaber den ansvarlige leder - skal opfylde de kvalifikationskrav, der er anført i lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12.11.2012 om buskørsel samt den i henhold hertil udstedte bekendtgørelse nr. 1372 af 26.11.2015. Desuden skal det bekræftes, at byderen har eller kan skaffe tilladelser for det nødvendige antal busser.
Byders virksomhed skal være optaget i CVR-registret.
Ansøger skal beskrive ansøgers bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer udført med bus).
Ansøger opfordres til at angive deltagelse i projekter med indførelse af nye tiltag, eksempelvis indførelse af nyt alternativt drivmiddel eller andre nyskabende teknologiske tiltag.
Tilbudsgivere, der er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsloven § § 135, stk. 1-4, 136, stk. 1, nr. 1-3 og 137, stk. 1, nr. 1-6 (jf. bekendtgørelse nr. 1624 af 15.12.2015 § 10-11), er udelukket fra at deltage i udbuddet. Angående § 137, stk. 1, nr. 5, skal det præciseres, at bydere om hvem NT er vidende, at de inden for de sidste 2 år har fået opsagt en kontrakt om udførelse af offentligt betalt kørsel pga. en væsentlig misligholdelse af entreprenørens forpligtelser, kan blive betragtet som uegnede til at udføre opgaven. Tilsvarende gælder bydere, der som leder/kontaktperson har tegnet en virksomhed, som inden for de sidste 2 år har fået opsagt en kontrakt om udførelse af offentligt betalt kørsel. Endelig gælder det samme bydere, hvis adfærd som ansat hos en kontraktholder om offentligt betalt kørsel har været den direkte eller en stærkt medvirkende faktor til, at vedkommendes arbejdsgivers kontrakt er blevet ophævet inden for de sidste 2 år, jf. udbudsvilkår afsnit 3.1.1.
For A-kontraktkørsel stilles der krav om anfordringsgaranti på 100 000 DKK pr. driftsbus.
I kontraktperioden reguleres betalingssatserne månedsvis efter udviklingen i Trafikselskabernes omkostningsindeks, jf. det nærmere beskrevne i A-kontrakten.
Udførelse af kørslen er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring efter busloven.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Afgivelse af anmodning om deltagelse hhv. afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via en særlig hjemmeside, der indeholder udbudsmaterialet samt de fornødne faciliteter til den elektroniske afgivelse af virksomhedens tilbud.
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a8146df3-4113-46fa-9be6-86f535493d30/homepage Virksomheden kan her via funktionen ”Tilmelding” (anført i menuen til venstre for bekendtgørelsen) få tildelt brugernavn og opgive adgangskode til udbudshjemmesiden. Virksomheder, der ønsker at afgive tilbud, skal udfylde de særlige formularer i form af online blanketter, der indeholder den konkrete og detaljerede udformning af de krævede oplysninger samt oplysninger om evt. krav til dokumentation. Det gøres allerede nu opmærksom på, at der i tilbudsevalueringen vil indgå anvendelse af det elektroniske støtteværktøj Ethics. Kontraktkonceptet indgår i udbudsmaterialet.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbuddet skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden for fristerne angivet i § 7 i bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud nr. 593 af 2.6.2016.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk