Fakta om udbudet
Udbyder
Naturstyrelsen
Offentligt udbud af taxikørsel i Stor København.
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Naturstyrelsen
33157274
Haraldsgade 53
Att: Craig Till Reumert
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72546000
Mailadresse: cratr@nst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/250996
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=143084&B=NST
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=143084&B=NST
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Miljø
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
Klima-, Energi- og Bygningsministeriet
31083869
Stormgade 2-6
1470 København
DANMARK
Statsministeriet
10103940
Prins Jørgens Gaard 11
1218 København
DANMARK
Indenrigs- og Sundhedsministeriet (Sundhedsstyrelsen)
12070918
Islands Brygge 67
2300 København
DANMARK
Justitsministeriet
22507915
Slotsholmsgade 10
1216 København
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København Ø.
NUTS-kode DK
60120000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 13 500 000 og 18 000 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Miljøministeriet taxakørsel60120000
60120000
60120000
60120000
60120000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Anmodende virksomheder skal sammen med anmodning om deltagelse (Følgebrev), fremsende Tro- og love erklæring (Bilag 1 og 2) om hvorvidt og i hvilken udstrækning de anmodende virksomheder har (a) ubetalt forfalden gæld til det offentlige vedrørende bidrag til sociale sikringsordninger eller skatter og afgifter, jf. lov nr. 336 af 13.maj 1997 om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger, samt (b) som dokumentation for at den anmodende virksomhed ikke er udelukket fra at give tilbud i henhold til artikel 45 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004 (Udbudsdirektivet).
Ordregivers skabelon skal anvendes og findes i udbudsbetingelse.
Hvis den anmodende virksomhed er et konsortie eller en lignende sammenslutning af økonomiske aktører, skal der endvidere fremsendes en juridisk bindende erklæring vedrørende forholdene i pkt. III.1.3 underskrevet af alle deltagende virksomheder (tilbudsbrevet kan anvendes til dette), samt Bilag 1 og 2 for hver deltagende virksomhed.
Anmodende virksomheder skal fremsende en gældende taxibevilling.
Hvis den anmodende virksomhed er et konsortie eller en lignende sammenslutning af økonomiske aktører, skal der endvidere fremsendes engældende taxibevilling for hver deltagende virksomhed.
Anmodende virksomheder skal, som dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet, fremsende nedenstående regnskabs- og nøgletal. Ordregivers skabelon skal anvendes (skabelonen findes i bilag 5 til udbudsbetingelse.)
1) Samlet omsætning
2) Resultat efter skat
3) Egenkapital
4) Soliditetsgrad (egenkapital/totale aktiver x 100)
5) Likviditetsgrad (omsætningsaktiver ekskl. varebeholdning/kortfristet gæld ekskl. feriepengeforpligtelse x100)
6) Overskudsgrad (resultat af primær drift/nettoomsætning x 100)
7) Afkastningsgrad (resultat af primær drift/gennemsnitlige aktiver x 100)
Alle nøgletal skal som udgangspunkt oplyses for de seneste 3 regnskabsår. Hvis dette ikke er muligt, skal nøgletal oplyses for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Har en anmodende virksomhed eksisteret i mindre end 3 år, skal nøgletal oplyses for virksomhedens samtlige tilgængelige regnskabsår.
Tallenes rigtighed skal bekræftes ved underskrift fra den regnskabsansvarlige i virksomheden eller virksomhedens revisor.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: En positiv egenkapital i det seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal som dokumentation for den tekniske og faglige egnethed vedlægge virksomhedens årlig gennemsnitlige antal beskæftigede med at køre hyrevogn de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Hjemmesiden findes her: https://eu.eu-supply.com/nst.asp
Adgang til teknisk support i forbindelse med registrering fremgår af det overstående link.Alle interessenter skal registrere sig som tilbudsgiver ved at følge vejledning under 'online registrering' på de overstående link.
Ordregiver forbeholder sig dog retten til at give underretning om tildeling via e-mail.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus – Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på »http://www.retsinformation.dk«), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
10294819
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 33326144