Fakta om udbudet
Udbyder
Udlændingestyrelsen
Vindere
Erhvervsmæssig personbefordring med bus for Udlændingestyrelsen.
(16.07.2015)
Handicap Befordring A/S
Korskildelund 2
2670 Greve
Erhvervsmæssig personbefordring med bus for Udlændingestyrelsen.
Udlændingestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Udlændingestyrelsen
77940413
Ryesgade 53
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 66133331
Mailadresse: mette.willumsen@d-s-r.dk
Fax: +45 66133375
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Myndigheder/udlaendingestyrelsen/Udlaendingeservice.htm
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.eu-supply.com/dsr.asp
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.eu-supply.com/dsr.asp
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Allerød, Birkerød, Sandholmlejren, Hørsholm.
NUTS-kode DK013
1. Transport på faste tidspunkter af Udlændingestyrelsens personale mellem Allerød station og Sandholmlejren (begge veje).
2. Transport på faste tidspunkter af asylansøgere mellem Sandholmlejren og Slotsmarken 15, 2970 Hørsholm (begge veje).
Opgaven udbydes samlet i en aftale.
60130000
2. Transport af asylansøgere omfatter en morgenafgang fra Sandholmlejren til Slotsmarken 15, 2970 Hørsholm samt 2 eftermiddagsafgange fra Slotsmarken 15, 2970 Hørsholm til Sandholmlejren.
Beskrivelse af disse optioner: Der vil være mulighed for forlængelse af kontrakten på uændrede vilkår. Ordregiver har optionsret på en sådan forlængelse.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ved brug af underleverandør skal omfang specificeres i tilbuddet. Hovedleverandøren vil have det fulde ansvar overfor ordregiveren. Dersom et konsortium får tildelt aftalen, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse og ansvar for aftalen.
— Erklæring om, at den økonomiske aktør ikke befinder sig i forhold, som fremgår af EU's Udbudsdirektiv artikel 45, stk. 1 og stk. 2 litra a), b), c), e) og f) i BEK nr. 712 af 15.6.2011, som implementerer ‘Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004.
— Erklæring om, hvorvidt den ansøgende virksomhed har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til Bekendtgørelse af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997.
— Tro- og loveerklæringsskema (omfattende begge ovenstående forhold) vedhæftet i CTM systemet under »Se dokumenter« kan anvendes.
— En serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger som ovenstående erklæringer kan anvendes, ligesom en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger kan anvendes.
Ved sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal erklæringer/dokumentationer vedhæftes for hver af de deltagende økonomiske aktører i sammenslutningen. Der skal samtidig vedhæftes en konsortieaftale eller andet tilsvarende dokument, der dokumenterer konsortiets sammensætning og solidariske hæftelse. Eksempel på konsortieaftale kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2014/20140617%20Vejledning%20i%20konsortiedannelse.pdf
A. Oplysninger om den økonomiske aktørs samlede omsætning og egenkapital i seneste disponible regnskabsår skal indtastes af ansøger. Dokumentation for de indtastede regnskabsoplysninger i form af underskrevet erklæring/årsregnskab fra registreret eller statsautoriseret revisor indeholdende de relevante regnskabsoplysninger skal vedhæftes ansøgningen.
Såfremt den økonomiske aktør baserer sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. virksomheder i samme koncern), skal den økonomiske aktør godtgøre, at den økonomiske aktør kan råde over de nødvendige økonomiske ressourcer. Den økonomiske aktør, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen, skal — foruden dokumentation for egen økonomisk formåen — fremlægge (a) dokumentation for, at den/de pågældende enheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for den økonomiske aktør til brug for udførelsen af den udbudte opgave og (b) dokumentation for regnskabsoplysningerne i form af underskrevet erklæring fra registreret eller statsautoriseret revisor for den/de pågældende enheder.
Bemærk: Hvis den økonomiske aktør af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge den af den ordregivende myndighed krævede dokumentation, kan han godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som den ordregivende myndighed finder egnet, jf. Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 5.
Oplysningerne skal afgives på tro- og love, og ordregiver forbeholder sig ret til at efterprøve rigtigheden af dem.
Ved sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal dokumentation for regnskabsoplysningerne vedhæftes for hver af de deltagende økonomiske aktører i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ad. A1: Egenkapitalen i senest afsluttede regnskabsår skal være positiv.
Oplysninger i henhold til nedenstående skal indtastes under relevant punkt i CTM systemet (se også pkt. VI.3) — bemærk at eventuelle vedhæftede dokumenter under dette punkt ikke tages i betragtning:
B. Referenceliste over de betydeligste lignende tjenesteydelser inden for erhvervsmæssig personbefordring med bus (maksimalt 5 referencer), der er udført i løbet af de sidste tre år. Referencelisten skal indeholde kundenavn og tidspunkter (kontraktstart — kontraktophør, alternativt igangværende).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der skal være minimum 2 lignende referencer.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Vederlag. Vægtning 60
2. Kvalitet. Vægtning 40
Skal der betales for dokumenterne?: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Dette udbud gennemføres elektronisk via Dansk Servicerådgivnings portal for elektronisk tilbudsafgivelse i EUS — Complete Tender Management (CTM systemet) på https://www.eu-supply.com/dsr.asp
Tilbudsgivers virksomhed skal selv tilmelde sig udbuddet via dette link.Tilbudsgiver skal selv holde sig orienteret i CTM systemet, hvor spørgsmål/svar i forbindelse med udbuddet offentliggøres.
Såfremt din virksomhed ikke allerede er registreret i CTM systemet, skal dette gøres via hjemmesiden www.eu-supply.com/dsr.asp
Når du er logget på CTM systemet, skal du gå klikke på linket »Offentliggjorte udbud« og finde det konkrete udbud, åbne det og trykke på knappen »Accepter«.Tilbudsgiveres omkostninger i forbindelse med afgivelse af tilbud er ordregiver uvedkommende.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet mæglingsorgan i Danmark.
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100